- 564 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARSLAN MALKOÇ ÜZERİNE
M.NİHAT MALKOÇ
“Bâki kalan bu kubbede hoş bir sadâ imiş” demiş büyük divan şairi Bâki… Öyle değil midir? Hepimiz bir imtihan eri olarak gelmişiz bu dünyaya. İmtihanı bitiren çekip gidiyor sonsuzluk âlemine. Onun içindir ki arkamızdan güzel sözler söyletecek bir ömür yaşamalıyız. Lânetle değil, hayırla anılmalıyız ebediyete göçtüğümüz zaman. Böyle bir ömür geçirmek hiç de kolay değil ama bizler kolay olana değil, asil olana talip olmak mecburiyetindeyiz.
“İyi insan, iyi vatandaş” olmak olmalı en büyük gayemiz. Peki, kimdir “iyi insan, iyi vatandaş”… İyi insan her şeyden evvel, değerlerini ısrarla yaşayan ve yaşatan inançlı insandır. Yaptığı her işte adaleti ve doğruluğu kendine şiar edinendir iyi insan… “Mümin vakarlı ve yumuşak olur” hadisini kişiliğinin bir parçası edinendir. Böyle bir insan affedicidir, sabırlıdır, kusurları öncelikle kendinde arayandır, kalpleri incitmekten korkandır. Kalp kırmanın Allah’ın evini yıkmak demek olduğunu bilen ve bu şuurla hareket eden insandır iyi insan… Güler yüzlü, tatlı dilli olmak kişiyi diğer fertlerden ayıran üstün özelliklerdir. Dostlarını iyi ve kötü günlerinde arayıp soran, neşelerini paylaşarak çoğaltan, acılarını paylaşarak azaltan kişidir model insan… Bu sadece bizde değil, hemen her toplumda aynıdır. Zira doğrular genellikle her coğrafyada benzerlikler gösterir. İşte bu özellikleri karakterinde toplayan bir güzel insan olan Arslan Malkoç’tan söz etmek istiyorum bu yazımda.
Köprübaşı’nın yetiştirmiş olduğu değerlerden biridir Arslan Malkoç… 1962 yılında Trabzon’un Köprübaşı ilçesinin Güneşli Köyü’nde doğan Arslan Malkoç, o zamanlar köyde okul olmadığı için ilk ve ortaokulu Köprübaşı’nda okumuştur. Yani yağmur, kar kış demeden her gün kilometrelerce yolu kat etmek mecburiyetinde kalmıştır. Bu durum aslında bizim coğrafyamızda yaşayanların kötü kaderidir. Onun içindir ki bizim topraklarda yetişenler güçlü ve dayanıklı olurlar. Bu toprakların soğuğu, yağmuru ve kar’ı karakterleri çelikleştirir.
Daha sonra Trabzon Lisesi’nden mezun olan Arslan Malkoç, 1982 yılında başladığı Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Bölümünü 1986 yılında bitirdi. Öğretmen ordusunun bir neferi olduğu için fazlasıyla mutluydu. Fakat o zamanlar devlet az sayıda öğretmen istihdam ettiği için altı yıl boyunca öğretmenliğe girmek için devlet kapısında bekledi. Abisinin mobilya atölyesinde çalışarak geçirdi zamanını. Üç beş kuruş da nasiplendi bu işten. Zamanla mobilyacılığın inceliklerini de öğrendi.
Arslan Malkoç, özel sektörde üç yıl çeşitli kademelerde çalıştıktan sonra 1989 yılında bir kamu iktisadî kurumu olan Yem Sanayi Türk A.Ş. bünyesindeki Doğubayazıt Yem Fabrikası Müdürlüğünde göreve başladı. Burada kısa süre sonra Ticaret Şefi (Ticaret Müdürü) kadrosuna atandı. Doğubayazıt’ta beş yıl görev yaptıktan sonra Muğla Yatağan Yem Fabrikası’na tayin edildi. Yem Sanayii Türk A.Ş.’nin 1994 yılında Özelleştirme idaresince özelleştirilmesi neticesinde bir yıl Ankara’da Genel Müdürlükte görev yaptı. Daha sonra Başbakanlık Personel Dairesi Başkanlığınca Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Trabzon Köy Hizmetleri 11. Bölge Müdürlüğü’nde İdarî ve Malî İşler Şube Müdürlüğüne Şef olarak atandı.
Arslan Malkoç, 16 Mart 2005 tarihinde 5286 sayılı yasa ile Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü kapatılıp İl Özel İdaresine devredilmesi neticesinde 24 Aralık 2005 tarihinde Trabzon Valiliğince İl Özel İdaresi Malî Hizmetler Müdürlüğüne atandı. 17 Kasım 2008’de de İl Encümen Üyesi olarak görevlendirildi. Üç çocuk sahibi olan Arslan Malkoç orta derecede İngilizce bilmektedir. Malkoç, sevilen bir sima olarak dikkat çekmektedir.
Arslan Malkoç, Güneşli’den benim kapı komşumdur. Yani biz aynı mekânlarda geçirdik çocukluğumuzu. İyi bir aile terbiyesi alan, dürüst, vatansever ve inançlı bir insan olan Arslan Malkoç; insan ilişkilerinde çok iyidir. Sıkıntısı olanın derdine derman olmak için çırpınan kıymetli bir dost simadır kendisi. Hoşgörülü ve merhametlidir, yüzü hep güleçtir. Herkesle iyi geçinen, münakaşaya girmeyen bir insan olarak tanıdım onu. En önemli özelliği işinde titiz olması ve görevinin gereğini hakkıyla yerine getirmesidir. Allah yolunu açık etsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.