- 602 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZeHrA
ZeHrA
Zehra; yüzü pek beyaz ve parlak olan anlamına geliyor. Aynı zamanda efendimizin kızı olan HZ. Fatma’nın lakabı da. HZ. Fatıma’tüz Zehra’nın değişik lakablarıda var tabi ki. Mübarek lakablarından en çok hoşuma giden Zehra olanıdır.
Hz. Fâtıma’tüz Zehra söz ve söyleyiş bakımından, Hz.Resûl-ü Ekrem’e pek benzetilirdi. Hadîs kitaplarında, Efendimizin “Fâtıma bendendir, onu kızdıran, beni kızdırmıştır.”, “O, benim kızımdır; vücudumdan bir parçadır; onu inciten beni incitmiştir.” buyurduklarını yazarlar.
Hz. Resûlullah’a, en çok kimi severlerdi diye sorduklarında; ”Fâtıma’tüz Zehra” derdi. Erkeklerden kimi severlerdi sorusuna ise “Ali”yi diye cevap verirdi.
Sizlere Zehra kelimesi hakkında ufak bir bilgi vermeye çalıştım.
Peki neden Zehra?
3. yılına girdiğim Gaziosmanpaşa Üniversitesinde çok insan tanıdım, çok insanla iş yaptım. İyisi ile kötüsü ile 3 yılı geride bıraktım ama geride bırakamayacağım çok şeyde oldu hali ile.
Aynı sınıfta olup 2,5 yıldır tanımadığım, hiç konuşmadığım aynı mekanda farklı dünyalarda yaşıyormuş gibi, iki farklı dünyanın insanı olduğunu düşündüğüm biri vardı ki işte onun adı efendimizin kızı HZ. Fatma’nın lakabı olan Zehra.
Karaman’ın şirin ilçesi Ermenek’ten Tokat’a okumaya gelen, bir semerci ustasının kızı olan, burada benimle işletme bölümünde aynı sınıfı paylaşan, tanıştığımız 17 EKİM 2008 gününden itibaren bana kitap okuma aşkını kazandıran ve Tokat Gazetesinde yazarlık yapmama kadar gelen süreçte desteğini hiç esirgemeyen kader ortağımın bugün doğum günü ve farklı bir şeyler yapmak istedim onun için.
Bir yazar olarak ona bugünkü yazımı hediye etmek istiyorum eğer kabul ederse. Fazla bir aktivitenin yapılamadığı üniversitemizde her şeye rağmen o sıcak muhabbeti ile zamanın nasıl geçtiğini bana unutturan, okuma azmi ile beni kitap okumaya teşvik eden, kaldığım derslerde bana desteğini hiçbir zaman esirgemeyen, bana ders notu bulan;
Zamanı bir anda durduran
Elimi ayağıma dolayan
Hayallerimde yer alan
Rüyalarıma birden dalan
Ansızın yanımda olan
Kader ortağıma 365 günün bir gününü hediye etmişim çok mu? Değil tabi ki.
Her ne kadar da ‘MUSTAFA’ filmi konusunda uzlaşmasak da, çoğu zaman inadı tutup da ‘Ben inatçı değilim dese de’ , ‘Hallederiz’ lafıma sinir olsa da, oraya buraya gitmeme kızsa da, beni bazen yanlış anlasa da eyvallah der geçerim. Çünkü o benim kader ortağım.
Bugün 76. günümüzü, geride bıraktığımız dostluğumuzda nice günlere, aylara, yıllara, beraber girmek temennisi ile doğum gününü kutlar yeni yılın sağlık mutluluk getirmesini dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.