Depresyonla Yaşamak
Hayatımızı sürdürürken her zaman sağlıklı olmayabiliyoruz. Bazen beden ve ruh sağlığımızın yerinde olmamasıyla birlikte sürüyor günlerimiz. İlaçla yahut kendi gücümüzle ayakta durmaya çalışıyoruz. Her zaman başarılı olamasak da sürüyor hayatımız. Her ne kadar dışarıda parlayan güneşi gerektiği gibi göremeyip öten kuşların sesini sevinçle duyamasak da...
Bu da bizlerin başka bir gerçeği; Her zaman sağlıklı devam edemiyoruz hayata. Kendi içinde bir denge hayatı çeşitli zorluklarla birlikte karşılamak, bundaki başarı. Üstesinden gelebilmek sonraki hayatımızın niteliğini de etkileyecektir. Aksi olursa yine aynı şekilde sürecektir hayatımız. Depresyon gibi rahatsızlıkların önemsenmediği durumlar da var. Hafif bir rahatsızlık sanılıyor ama iyileşmek için kullanılan ilaçlarda bile tehlike olduğu söyleniyor. Başka problemlere neden olabilecek özellikte bu ilaçlar. İyileşirken bir yandan da zehirleniyoruz, yahut bir hastalıktan kurtulmak isterken başkalarıyla tanışıyoruz.
Bunları düşünürken en önemli olanın ruh ve beden sağlığıyla birlikte hayatta kalmak olduğunu bir kere daha anlıyoruz. Sağlıklı yaşamak hayatın kendisi kadar önemli bir ödülüdür Yaradan’ımızın bizlere. Onun şükrüyle ve emanetin önemiyle yolumuza devam edebilmektir bu sanatı icra etmenin yolu. O halde hep birlikte yolumuza devam etmeliyiz, el ele ve gönülden temennilerle...