YALIN OLMAK NEDİR...
çıkar üzerine kurulu düzende...ne düşünceler..ne sevgiler yalın olur...çocuklarımıza öğretilenler... ilerde ne olacaksın.. doktor..mühendis..v.s. saymaya başlar...çocuklarımıza verdiğimiz hep bir etiket ti..peki insan olmayı neden öğretemiyoruz...öğretilenler dışındakiler için söylüyorum...maalesef değerleri ile büyütülmeyi bırak...saygısız..sevgisiz...hatta terbiyesiz çocuklar görüyoruz...ayrıca çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığı kazandırmak zaten neredeyse imkansız duruma geldi..hele ki..şu an yaşadığımız cehalet döneminde...bu sözüm de durumu olmayanlara değil...olur mu efendim okutsunlar diyenler de çıkar...peki geçim derdindeki insan okumayı mı düşünür..aç olan karnını doyurmayı mı diyeceğim...durumu olanlara gelince...bir de aşk romanlarımı alacağız..şimdiden diyenler de çıkar...genellikle aklımız cehalet olduğu sürece başka taraflara gittiği için...romanları sadece aşk üzerine yazdıldığını zannedenlerimiz bile var..belki çoğunluğumuz bu duruma gülüyoruz...zaten ağlanacak durumlarımıza güldüğümüz için böyle olmadık mı..üniversite mezunu birçok gencimiz var...en iyi bölümlerden mezun olanlar da...peki sizce ne kadar bilgili...üniversiteler de ne kadar bilgi veriliyor...araştırmacı..meraklı gençlik yerine..aman be şu okulu bir bitirsem gerisi kolay diyen birçok gencimiz var..onları suçlamak mı gerekir..hayır...suç onların değil ki...eğitimi önceden çocuklar ailelerin de alırlardı..şimdi mahallelerinden ya da arkadaşlarından alıyorlar....ailelerden ilgilenenlerin dışında ilgilenemeyenler için söylüyorum...bir eve bakma yükümlülüğü olduğu için daha fazla para girsin diye mesai bile yapmak zorunda olanlar var...önceden babanın çalışması yeterken..anneler.. büyük ablalar..büyük ağbiler de çalışmaya başladı..şimdi işsizlik sorunu da yaşanınca..düşünelim..bu durumda bir çocuğun eğitimini nasıl sağlar aile...yemesini..içmesini..okula göndermesini yaptık ya o yeter diye düşünür...peki bu doğru mu...kesinlikle doğru değil..şartlar zor...zaten yapılmak istenen de bu değil mi...insanlar ağır şartlar içinde kalınca sağlıklı bir birey ne kadar olabilir ki...ne kadar sağlıklı düşünebilir ki...bilgi yoksunluğu olan nice üniversite mezunu gençler yetiştirilir..ya da okuyupta ne olacak ki deyip..okumaya devam etmeyen gençler yetiştirilir...sonuç..her söylenene inanan...akıl süzgecinden geçiremeyen...kendi doğruları olmayan..yalın olmayan...çıkara dayalı ilişkiler içinde olan...sağlıksız bireyler...
UÇUK...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.