- 624 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DENEME
Denemedi denmesin. Babam bir denedi ben şimdi yazıyorum.Bir maymun edasıyla yükselttik medeniyetin çıtasını deneye deneye.Denize atılan bir oltadır deneme, yada oltaya gelen bir balıktır.Bazen oltayı tutarız bazen balık olur oltaya geliriz.Ne kadar basit gelir bazen değil mi? Bir iktidar getiririz başa milyonlarca insanı öldürtürüz.Bir sollama deneriz hayatları karartırız.Zavallı fareler ve peynirler.
Hayat denemeye değer mi? Ne demiş Kierkegaard "kendinizi asın pişman olun,kendinizi asmayın onun içinde pişman olun" Yani her denememizin arkasında bir pişmanlık yatırırız.Aşklarda da böylemidir? Aşkı denemeyi denemeyiz ve pişman oluruz.Aşkı denemeyi deneriz mutlu oluruz bazende mutsuz ama pişman olmayız.Aşkı denediğimizle evlenmeyiz pişman oluruz.Aşkı denediğimizle evleniriz yine pişman oluruz.
Aşkı denemediğimizle evleniriz yine pişman oluruz.Çocuk yapmayız pişman oluruz,çocuk yaparız yine pişman oluruz.
Her beyin denemeli mi? Vergilius"un tahtına göz koymak ister her şair.O tahta giden yolu nasıl kullanacağız önemli olan odur.Fil yerine kelebeklerin olduğu bir satranç tahtası düşündünüz mü hiç? Yada vezir yerine bir filozofun olduğu satranç tahtası.Denememizin önünde ki engelleri düşündünüz mü hiç?Toplumun alışkanlıkları,inançları,bürokrasi,devlet.Devrimler en büyük denemedir; Bruno gibi yanarsın tarihe geçersin ,Robespierre gibi hem başarırsın hemde giyotine gidersin,yada Lenin ve Humeyni gibi ülkene kahraman olarak girersin.Nietzsche daha keskindir bu konuda belki"uçurumu seviyorsan kanatların olmalı" der.Kanatlarım yok,uçurumu seviyorum ,denemeyi seviyorum,sizde deneyin,aşkı deneyin,aşktan korkmayın,başarıyı deneyin ama hırsınızı frenleyerek ;çünki hırs günahtır başkalarını yaralarsınız,hep yürümeyin birazda koşmayı deneyin, eline silginizi alın ve yazmayı deneyin,cesaretinizi yanınıza alın ve direnmeyi deneyin,korkmadan eleştirmeyi deneyin,bir çiçekle konuşmayı deneyin,yağmur altında koşmadan yürümeyi deneyin,çimlere uzanın bulutları seyrederek müzik dinlemeyi deneyin,KENDİNİZ OLMAYI DENEYİN.