- 1298 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
12 - ÖMÜR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Cenazeden geldiğimiz gece, yaşadıklarımın bilinçaltına işlemesi nedeniyle gördüğüm rüyanın etkisiyle tere batmış halde uyandığımda, yatağımda döndüm durdum. Düşünce zinciri, kuyu çıkrığından boşanırcasına yerin dibine akıyor, sesi sarnıçlarda yankılanıyordu! Toprak altında kaç kademe varsa, hepsi birden dile geliyor, kabir azabında çıkan sesleri hayal ettiriyordu! Aklımdan arka arkaya; anılar, duygu ve düşünceler, kâbuslar halinde geçerken, bir sağa, bir sola kıvrılıyor, kıvranıyordum!
Yaşayıp, tüketmekte olduğum ömür, günlük hayatta hiç aklıma gelmezdi; ölümü, bugünkü kadar büyük ve kalın camlı bir büyüteç altında seyretmeden önce. Sürekli nefes alır da fark etmezdim bile, nefessiz kalan birini görmediğim için. Çünkü o kadar doğaldı ki yaşamak! Hayatın durduğu yerde, en az ömür kadar doğalken; yadırgadığım, ölümdü.
Elimi, kolumu, ayağımı, gözümü, beynimi, her organımı kullanırken de nasıl kullanabildiğim aklıma gelmezdi;
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 1
SEMİRAY - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Seçilmeyi hak etmiş bir yazı,bizede yazanı kutlamak düşer.
anladığım kadarıyla ilk defa ölüm görmüşsünüz.
Ben yaşımın kaç katı ölüm gördüm hatırlamıyorum,belkide bu yüzden ölümü yadırgamıyor,nefes almak kadar doğal buluyorum.
Doğal buluyorum yada yadırgamıyorum sözü ne derece doğru bir seçim oldu bilemiyorum ama çok ölüm görmeme rağmen Allah gecinden versin henüz sevdiklerimin acısını tatmadım.Bunu düşünemiyorum bile.(bu düşüncem yazdıklarıma /yaptıklarıma ters belki ama hissettiğim bu)
Anlatmak istediğim ;öyle ölümler gördüm ki (mesleğim gereği)gidende memnundu kalanda.Ölüm insanın ensesinde hissettiği bir nefes gibi,
*Keşke ölse/ölsem diyenleri gördüm
*Kurtuluş adına dört elle ölüme sarılanları gördüm.
*Ölümün ,insanın yüzüne güzellik kattığın da gördüm.
*Dokunduğumuzda yumuşaklığını /sıcaklığını hissettiğimiz bedenin taşlaşmış halini gördüm.
*Sohbet edip,hal hatır sorduğum,gözlerindeki ışıktan yaşama sevinci aldığım kişinin 1 saat sonra ;ayak bağparmaklarını birbirinizi kaybetmeyin dercesine bağlayıp,yeter artık sohbetin beni sıktı, kapat çeneni der gibi çenesini bağlayıp,sonrada bunlardan üzüntü duyarcasına gelin gibi beyazları giydirip,yüzünü göremeyenler kim olduğunu bilsin dercesine adını flastere yazıp üzerine yapıştırdıktan sonra ,bunları ben yapmamışım,ben orda değilmişim gibi 10 dk sonra tavşan kanı çayımı yudumlamanın zevkine erdiğimi bilirim.
%90 mızın uykuda olduğu şu saatlerde (05:50 ),ben sizin gibi kabuslar görüp uyanmadım,çünkü;henüz herzamanki uyku saatim gelmedi daha .Tesadüfen sayfanıza uğradım ve kendimi cezalandırırcasına ,kimseye çaktırmadan ömrümden ömür çalar gibi siğara üstüne siğara yakarak bir sizi düşündüm birde kendimi......
Sol tarafım, taşlaşmış bedenleri görmekten mi taşlaşdı yoksa zaten doğuştan mı taşdı ?........
Her sabah bizim semtin cami hocasının uyanmasını bekler,bir nebze de olsa rahatlamak umuduyla o hoş sedasını dinler yatmaya giderim ve bu sabah da zamanında uyandı. Allah bana rahatlık versin.
Sevgi ve Saygılarımla, kaleminiz daim olsun
Hayat bir sahne,bizler hepimiz ayrı ayrı rollerde oyuncularız.Bir gün perde kapanacak,roller bitecek ve tek gerçeğimiz olan ÖLÜM'E yol alacağız.
Bu dünya da ölmeyecek gibi yaşayacağız,çabalayacağız ama; her an ölecekmiş gibi de ahirete hazırlıklı olacağız.Ömür dediğimiz bir su misali gibi akıp gidiyor ve bizler bu zamanların kıymetini bilmiyoruz,o kadar çok boşa giden anlrımız var ki,işte zaman geçtikçe ah ömrüm, ah ömrüm ne çabuk tükendin diyoruz.Her şey yalan tek gerçek ölüm.
Rabbim ölümünde hayırlısını nasip etsin,o beyaz elbiseyi bizlere giymeyi nasip etsin.Ne çok kefensiz yatanlarımız var unutmayalım.Günün yazısını kutlarım değerli kardeşim.Varolasınız
Sağlıklı ömürler diliyorum Rabbimden hepimize..
Saygılarımla
Bahar
Tebrik ederim cok anlamli guzel bir yazi yasamayi ve olumu anlatan,gercekten cok cok deger verilecek bir yazi............nur,greece.yunanistandan
Nur,greece tarafından 4/18/2009 7:04:08 AM zamanında düzenlenmiştir.