- 905 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Daha Dün Kaç Yaşındaydım Ki?
Geçmiş!
Daha dün 3 yaşındaydım...
Hayat sadece benim için oyunlardan ibaretti. Daha o zamanlar başlamıştım oyunumu oynamaya... Ben ne istersem o olmalıydı. Yoksa al misketlerini, ver bebeklerimi... Laleli 1 içeriye gir. Laleli 2 ormandaki tilki..
Daha dün 7 yaşındaydım...
Heyecanlı ve ürkek okula ilk adımlarımı attım. İlk elmayı kızartan ben oldum. Kırmızı kurdelem de hemen mavi önlüğümün bir köşesine ilişti. Hayır, hayır... En güzel yerine ilişti. Okulun olmadığı günler hiç geçmez oldu. Çok iyi okumak, çok iyi yazmak istiyordum. Çalışmalıydım...
Laleli 3 atlaması güç. Laleli 4 eteğini ört..
Daha dün 9 yaşındaydım...
Bu yaşıma kadar, etrafımızdan birileri taşınırken, bizim hiç taşınmayacağımızı düşünürdüm. Bu yıl her şey farklı olacaktı. Yeni okul, yeni arkadaşlıklar, yeni şehir... Okumak ve yazmak bu zamanlarda hayatımla bütünleşmeye başladı. Okumak hep daha çok okumak istedim. O zamanlar okumak tutkuya dönüştü. Okul değişikliği yüzünden çok çalışmalıydım. Bazen çalışırken uyuyakalır, sabah yatağımda çalışma notlarımla kalkardım.
Laleli 5 beş kardeş. Laledi 6 altınlarımı çaldı..
Daha dün 13 yaşındaydım...
Yavaş yavaş asilik boy göstermeye başladı. Hem isyan eder, hem de çalışmaya devam ederdim. Tek istediğim anadolu lisesini kazanmaktı.
Laleli yedi yemeğimi yedi. Laleli 8 seksensekiz..
Daha dün 15 yaşındaydım...
Anadolu lisesinde ilk günümdü. Zaman su gibi akıp geçti. Ben büyüdükçe sorunlar da büyüyor diye düşündüm. Bir an da kendimi hayat karmaşasının içerisinde buldum.
Laleli 9 dokuz kardeş. Laleii 10 kırmızı don..
Şimdi 18 yaşındayım...
Sanki sanırsınız tüm her şey üzerimize geliyor. Bizden dertlisi, bizden fazla sorunu olan yok. En zor şartlarda olan biz, bir an önce büyümek istiyoruz. Hayatımızın en güzel yıllarını öss’nin çürüttüğünü düşünüp sitem ediyoruz. Okula gitmemek için türlü bahaneler uydurulmaya, derslerde kaçılmaya çoktan başlanmıştır bile. 4 yıl da lise çekilir mi diye, asi tarafımız yine dişini göstermiştir...
İp atlarken ezberlediğim tekerlemeyi, söylemek için yaşım üç beden büyük geldi...
Gelecek!
Gelecekte 25 yaşındayım...
Mezun olmuş, master planları yapmaya çalışıyorum. Bir yandan da iş aramaya başladım. Ancak o kadar çok üniversite mezunu vardır ki, onlardan farklı olduğumu kanıtlamak için çok farklı alanlarda kendimi tekrar geliştirmem gerektiğini farkettim. İş bulmak en büyük sorunum olmuştur...
Gelecekte 30 yaşındayım...
Tam işler yoluna girmiş derken, evlendim. Hem iş hayatı, hem ev hayatı çok yorar. Artık tek sorunum iş değil, evdeki hayatım da sorun olur. Yemekti, ütüsüydü, bulaşığıydı, bebeğiydi... Çocuklar büyüdükçe, kendi sorunlarıma onlarınki de eklendi.
Gelecekte 50 yaşındayım...
Yılların yorgunluğu artık saçlarıma beyazları düşürdü. Okumanın yerini, torunlarımı sevmek aldı. Şimdiler de insanlara karşı al misketlerini, ver bebeklerimi de diyemez oldum...
Gelecekte 70 yaşındayım...
Şimdi farkediyorum da aslında en sorunsuz yıllarım, okul yıllarımmış. Tek sorunum çalışmak ve başarmakmış. Büyüdükçe sorunların çapı da büyüdü. O zamanlar bana göre en büyük sorunları olan biz öğrencilerdi. Şimdi de diyorum ki, keşke o yıllara dönsem de en büyük sorunum öğrencilik olsa...
........Geleceği düşündüm de, yaşımı yaşamaya, doyasıya tadını çıkarmaya karar verdim. Yeter ki en büyük sorunum ders, okul, öss olsun.. Geleceğe bakıp, anı değerlendirmeli..
YORUMLAR
...
birparca_umut tarafından 7/1/2009 1:34:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzel, gercekten..
Bence de, şimdiki sorunlarımızı aşılmaz dalgalar olarak görsek te, gelecekte bizi bekleyen şeylerden haberımız yok belkı de..
Teşekkürler bu güzel yazın için..