- 1345 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
11 - ÖLÜM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Neşe eve geldiğinde kapıyı çalmış, açan olmayınca anahtarıyla içeriye girmiş. Odalara bakmış, kimse yok; mutfağa girmiş ki bir de ne görsün! Annesi oracığa düşmüş kalmış. Baygın zannetmiş. Hafifçe sarsarak: “Anne! Anne! ” diye seslenmiş. Bir tepki alamayınca ve ses gelmeyince, öldüğünü anlamış. Kapının önüne çıkarak bağırmaya başlamış! Komşular toplanmış. Yapacak bir şey yok. Olan olmuş, ölen ölmüş.
Eve döndüğümde, annem: “Telefon geldi, Neşe’lere gittim. Annesi... Ölmüş! Başımız sağ olsun! Kalp krizi! Neşe perişan! Aile felaket yaşıyor! Yarın defnedilecek. Sabah oraya gideceğiz. İyi ki pazara denk geldi. Beraber gideriz.” dedi. Nutkum tutuldu! Olduğum yere yığıldım!
Vakit çok geçti.
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 1
SEMİRAY - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
ÇOK GÜZEL Bİ KONUYU ELE ALMIŞSINIZ TEPRİK ETMEK İSTEDİM ÖLÜMÜN ACİZLİĞİ KADAR İNSANLARI ÇARESİZ BIRAKAN HİÇ Bİ OLAY YOK DOĞUMUN MUCİZESİ GİBİ ÖLÜMDE ÇOK DÜŞÜNDÜRÜCÜ HAYATTA ÖRNEK ALINMASI GEREKEN ÇOK ŞEYLER VAR BOŞ DEĞİLİZ ÖYLESİNE ALALADE GELMEDİK BU DÜNYAYA HEPİMİZİN Bİ GÖREVİ AMAÇLARI VAR ÖNEMLİ OLAN DOĞRU YOLU HAK YOLUNU BULMAK BİZDEN BÜYÜKLERİN KALBİNİ KIRMAMAK KÜÇÜKLEREDE İİ BİR ÖRNEK OLMAK ----SAYGILAR
Değerli Arkadaşlarım,
Öğretide, en düşük anlayış düzeyindeki kişiler esas alınır. Ben sadece havas için değil, halk için yazıyorum ve onu oluşturanların büyük bir bölümü de avamdır.
Amacım, anlayış seviyesi en düşük kişinin dahi anlayabileceği kadar açık ve anlaşılır şekilde yazabilmektir. Herkese okutabilmem için, herkesin anlayabileceği bir dille, darb- ı meseller, atasözleri ve kıssalarla; dramatize ederek, yazmalıyım. Ben, yazı yarıştırmaya çıkmadım. Bir davaya soyundum!
Dileğim odur ki bir tek kişi hisse kapsın, bir Allah’ın kulu doğru yolu bulsun ve kurtulsun! ‘Bir kişiyi kurtarmak, bütün insanlığı kurtarmak kadar sevaptır. Bunun sevabı da Kaf Dağı kadardır.’ Tek kişi ‘Allah Razı Olsun!’ dese bana yeter!
Bin üç yüz şiirim var. Orada sanatlar, imgeler, süslü püslü anlatımlar, ne ararsanız, bulabilirsiniz. Burada arı, duru, öz Türkçe, halk dili var. Beni önce Allah takdir etsin, takdir edilecek tarafım varsa, sonra da halk... Gerisi umurumda değil!
Başından beri okuyarak, yorumlayarak, puanlayarak destek veren herkese minnettarım. Hepinizden Allah Razı Olsun! Arkamda olduğunuz sürece koşacağım!
Beğenenler de sağ olsun, beğenmeyenler de...
Allah; sizinle, bizimle, hepimizle olsun!
Mutluluklar...
Onur BİLGE
ölüm,
her inasanoğlunun kendiyle hesaplaşmasını başlatan bir gerçek.her ölümde sizin o düşünceleriniz aklımdan geçmiştir.ölene deil kendimiz için ağladığımıza.
ama ben biraz farklı düşünüyorum
ben allahımı sonsuz bir aşkla seviyorum korkmak yerine,
ne gerek diye sorguladığımda kendimi
öncelikle,
inanmak gerek,
teslimiyet gerek,
sabır gerek,
tevekkül gerek
hamdetmek gerek,
ilada illa sevmek gerek ,hayran olmak yarattığına yarattıklarına hayran olmak,
dağa taşa,kurda kuşa,suya toprağa...
illada sevmek huşu ile rabbimi,korkmak deil.
severek inanmak.
büyüklüğüne ,yüceliğine,affediciliğine...
rahman ve rahim olan rabbim bizi yaratırken sevgiyle yaratmış olmalı bize kızarak bizi korkutmak için deil.
sevgi yüreğimden eksik olmasın diye duacıyım rabbime öncelikle allah sevgim ve yarattıklarına hissettiğim sevgi,
sonra sabır derim verdiği her türlü (acı yada üzüntü demiyeceğim)sınavlardan başarıyla çıkabilmek için sabır dilerim rabbimden.sonrası zaten benim sınavım.
umarım rabbim bu yaşam sınavından beni layıkıyla sınamış olarak yanına varmamı sağlar
hepimizin adına duacıyım
bana beni tekrar sorgulattığınız için binlerce teşekkürler sevgili dost.doğru yolda olduğumu biliyorum.
Bir solukta okudum .
Hasta ziyaretinden gelmiştim bu akşam..Yazınız duygularıma tercüman oldu..
O kadar etkilendimki, baştan sona güzellikler, ibret alınması gereken gerçeklerle dolu satırlar...Mühteşem bir konu..Başarılarınızın devamını dilerim..
Tebrik ederim..Selamlar..
çok güzel bir konu ve duyarlı bir yaklaşım...Allah o gün gelip de emaneti teslim anına dayandığımızda hakkımızda hayırlısını versin.iyi düşünürsek bütün sıkıntılarımız bu ölümdene olayın damarlarından besleniz.buna hazır olmalı kalbimizden kuranı bırakmamalıyız.
hatırlattığınız için Allah razı olsun..
kutlarım...
Çok değerli bir konu seçmişsiniz... Teşekkürler...
Anlattığınız olayda verdiğiniz örnekteki gibi şayet ölüm tadıldıktan sonra kısa bir an için dahi olsa tekrar nefes hakkı verilmiş olsaydı; büyük ihtimalle dünyada yaşanan birçok çirkinlik yaşanmıyor olurdu...
İnsanlar... HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ yaşadıkları için bunca zulüm ve kötülük var !...
Son nefesimizde Kelime-i Şehadet getirebilenlerden olmak kısmet olsun İnşallah
Saygılarla
Harika bir anlatım. 10 puan
Gez dünyayı kalp gözüyle ölç, tart, biç
Dünya gerçeği, koskocaman bir hiç
Vuslat
_______________________________________
Ölüm düğün gecesi der Mevlana Hz leri , ebedi hayatın giriş kapısı . Çok güzeldi. Eline sağlık sen vazifeni yaptın hatırlattın. Teşekkürler Saygılarımla.