Şimdi Ne Olacak?
Zaman değişti, bir zamanlar olduğu gibi değil artık dünyanın hali, umulmadık gelişmelere gebe, olayların arka planı belirsiz. Daha neler olacağını düşünmeye bile vakit bulamamışken yeni bir olayla karşılaşıyoruz. Onu içimize sindirememişken bir başkası çıkıveriyor karşımıza. Böyle gidecek gibi bir süre daha, sonrasında olabileceklerin sırrına erememişken bulacağız kendimizi yeni sürprizlerin ortasında. Önemli olan daha az zarar vermesi bizlere, elbette tarih sayfalarına da. Orada yazılanların ve okunanların taşımaması kendisini gelecek nesillere.
Tarih bir tekerrürdür derler. Hiç tekrar eder miydi doğru okunmuş olsaydı aklı selimlerce. Bu durumda demek oluyor ki yeni sayfalar açmak gerekir sonraki nesillere, hem doğru okunması için ve hem de en doğru biçimde öğrenilmesini sağlayabilmek amacıyla. ‘Çağdaş Yaşam’ denen bir söylem var son zamanlarda. Hangi mağdur yaşam yer almayı hak edebilir bu söylemin detaylarında? Temelinde olanın ne olduğunu henüz anlayamamışken detaylarında kaybolup gider söylemin ana hatlarını çizen mimarları da. Son zamanlarda gördüğümüz de buna benzer gelişmeler olmalı, aydınlıkta kaybolan yarınlar, yahut karanlıklarda aranan yeni hatlar. Karanlıklarda gizlenmiş olmalı bu kelime de, doğru okumak isterken ‘Haltlar’ olarak görmek de mümkün. Olan da bu galiba son zamanlarda, çağdaşlaşabilmek hevesiyle öne çıkmak, başarılamasa yeniden başlamak ve öne çıkan her kim olursa onun da üzerine basarak yeni hedeflere yönelmek…
Bunları daha geniş yelpazede okumayı başaran gözler soruyor ister istemez kendisine: ‘O halde şimdi neler bekliyor olabilir bizleri bu yollarda? Hangi kanallarda dolaşacak kaderimiz kendisini bulabilmek endişesiyle, yahut hangi mezbelelerde dolaşacak düşünce günlüğü kendisini tazeleyebilmek uğruna?’ Bu sorular daha da çoğaltılabilir. Malum cevapları da çeşitlendirilebilir. Onlar da bir süre teselli edebilir kendisini, yahut avunmak için yola çıkanları. Sonrasında olabileceklerin mahiyeti üzerinde düşünmek için geç kalınacaktır belki. Yeni bir akımla başlayacaktır hayat muhtemelen, farklı iklimlerde yola çıkacaktır yarınları bekleyenler. O halde herkesle birlikte hepimizin şanslı olması dileği gerekir, savrulurken bu yollarda yine, hep umutla...
YORUMLAR
Hangi kanallarda dolaşacak kaderimiz kendisini bulabilmek endişesiyle, yahut hangi mezbelelerde dolaşacak düşünce günlüğü kendisini tazeleyebilmek uğruna?’
KENDİSİNİ BULMAK İSTEYENE ASLINDA HER ŞEY ORTADA...
AMA BİZ BELKİ TEMBELLİĞİ BELKİ DE SUSKUNLUĞUMUZDAKİ BANA DEĞMESİNİ ÇOĞALTIUYORUZ...
TEBİRKLER...