YAŞAMAK BİR ÖDÜLDÜR
Yaşamak bir ödüldür
Bin yaşında bir delikanlıyım. Anamdan Allah razı olsun, mayama sevgi, hoşgörü, tuz ve biber katmış bol miktarda.Kırmızı kartı sadece topsuz oyunda tekme atanlara gösteririm hemde anında; Tak diye. İsterim ki sevgi taşıyan kablolarda kontak olmıyayım, isterim ki özgürlüğe ayakbağı olmıyayım ve isterim ki elmayı illa ki eşit böleyim , olaki bölemez isem büyüğünü karşımdakine vereyim. Kimseyi ama kimseyi koşullandırmıyayım, kimsenin aşka dairlerini kursaklarında bırakmıyayım, varsın yaşasınlar ki onlarda benim gibi hayatı deneme sınama yöntemiyle öğrensinler. İsterim ki fotokopierişkinlerle karşılaşmıyayım,ve isterimki herkesin bembeyaz sayfaları olsun kendilerine dair.
Ve ben o türden dostlarla acıtırcasına , Allahına kadar dost kalayım. Vereyim hep, almasam ne gam. Madde de zararmı olurmuş. Alayım, feyiz vermesemde olur, daha doğrusu almasalar da zatende almayanın kendi sorunu değilmi ki :)
Dedim ya bin yaşında bir delikanlıyım.Geriye baktığım zaman bilgelerin hepsi şimdi istirahatgâhlarında. Kimi selvi gölgeli, kimi bir bozkır kabristanında, lâkin hepsi de yanıbaşımda. Dayatmadı hiçbiri hiçbir duruşu, yaşattılar önce kendileri yaşayarak. Onların geçtiği köprüler hala dimdik ayakta ve ben o köprülerin üçte birini bile geçemedim şu bin yaşımda.
Anamdan Allah razı olsun sıkı yoğurmuş hamurumu. Tam yufkalık. Çıkla çıkla bile yenilen cinsinden gerçi amma, yine de içine koy hoş görüyü, koy sevdaları, koy çileleri, koy adamlığa dairleri yap dürümünü yanına bir koca kupada şiir doldur ye Allah ye.
Yaşamak hiçte zor zenaat değil; kabullendikten ve işin sırrına erdikten sonra.Yaşamak bir ödüldür yaratılana. Bilgelere, deneylere, misallere, olupbitene objektiflerini zumladın mı, şu koca evrende tek olmadığını, yaradılan her varlığın üç aşağı beş yukarı aynı kaderi paylaştığını, aslında hayatın öyle veya böyle amma uzun amma kısa olmazsa olmaz bir süreç olduğunu, bu sürecin içini dolu veya boş tutacak gücün bizzat kendin olduğunu kavradın ve tarzını tayin edip tavrını koydun mu olay bitmiştir.
Bin yaşında bir delikanlıyım lâkin, halâ bir yeni doğmuş kadar şaşkın, bir o kadar da acemiyim.
YORUMLAR
''Dedim ya bin yaşında bir delikanlıyım.Geriye baktığım zaman bilgelerin hepsi şimdi istirahatgâhlarında. Kimi selvi gölgeli, kimi bir bozkır kabristanında, lâkin hepsi de yanıbaşımda. Dayatmadı hiçbiri hiçbir duruşu, yaşattılar önce kendileri yaşayarak. Onların geçtiği köprüler hala dimdik ayakta ''
Gittiler dediklerimiz,
bedenlerini toprağın kimyasına uğurladıklarımız,
aslında yaşantımızın her hücresine nasıl da nüfuz ediyor.
Sözlerini tekrar ediyoruz uygun durumlarda,
ata sözü diyoruz, ama sözün sahibini bilmiyoruz çoğu zaman.
Anonim olmuştur.
Üç beş kelime ile özet haline gelen sözleri ile bile hayatı anlamamıza,
benliğimizi sorgulamamıza sebep oluyorlar,
birey olarak topluma, toplumsal olarakta bireye yaklaşımlarımızı,
manevi dünyamızı etkileyerek yaşam tarzımızı,
inançlarımızı, yolumuzu ve hedeflerimizi belirliyorlar,
Ve hala,ÖĞRETİYORLAR,ÖĞRETİYORLAR,ÖĞRETİYORLAR,
gitti dediklerimiz..
hala sevdiriyor, aydınlatıyor ve cezbediyorlar...Tebrikler her satırı anlam yüklü yazınızı beğeniyle okudum.Kleminize,yüreğinize sağlık..
işte bazen bazı kişilere değerinden çok değer verdiğimiz zaman birde bakıyoruz ki bizden çok gitmiş,,çok kırılmışız,,çok canımızı yakmışlar,,
sonradan farkediyoruz ki fazla değer vererek kendimizi cezalandırmışız...
ama yapıcak birşey yok...
mayamız buysa...
neysek oyuz..
değişilmez..
va böyle kalmaktan da hep mutlu oluruz...
yüce mevlananın dediği gibi;
ya göründüğün gibi ol,,
ya da olduğun gibi görün....
yüreğinize sağlık..
kaleminiz daim olsun..
saygım ve sevgimle...
ne mutlu sana, annen seni iyi mayalamis senin tabirinle, sükür nasip eden Allah'a...
*
yasamak bazilarina göre zor bazilarina göre kolaydir...
KUL ne icin yaratildigina idrak ediyorsa, kabullenmisse olay bitmistir...
seninde dedigin gibi, 'nefes almak' bile büyük bir ni'mettir, kaldiki Yaradanin bizlere nasip ettigi diyer ni'metleri saysak ömrümz yetersiz kalir...
*
=Bin yaşında bir delikanlıyım lâkin, halâ bir yeni doğmuş kadar şaşkın, bir o kadar da acemiyim.=
hayat süprizler serisidir, son nefese kadarda böyledir... kimse herseyi bilemedigine göre bu acemilik/cahillik herkes icin gecerlidir ...
*
kutlarim, güzel bir yazi ve bir öz tanitimdi... lakin bir söze itirazim var, oda 'ye Allah ye' sözüne...
sevgilerimle...