SaNa MuHTaCIM AnnE
*her ne kadar yeterince gösteremediysemde sevgimi, sen biliyorsun anne...
hayat mücalesi icinde an geliyor unutuyorum belki aramizda olmayisini ama bugün anne, bugün derinden sizlattigi yürgimi yine yoklugun... bu gün sana ihtiyacim vardi yine hic olmadigi kadar ve dizine uzanip aglayasim geldi eskisi gibi ama yoktun anne...
ve bu yokluk ebedi degil, dünya ile sinirli biliyorum ama simdi ve su an yanimda olmani cok istiyordum anne... ve beni acitan su anki yoklugun anne ama elden ne gelir, Yaradanin takdiriymis ve kabullenmemiz lazim biliyorum ama zor be anne cünkü senin yoklugunu kimse dolduramayacaginida biliyorum...
bu yoklugun actigi yara cok derin, hic bir seye benzemiyor... bir annenin yerine kim doldurabilirki... Annelerki; sevgisi, sevkati, merhameti, anlayisi, fedakaligi zirvede bir duygu kahramani onlar...
senden baska, senin gibi kimse anlamiyor beni anne, ne hayat arkadasim, ne ugruna her seyimi fada edecegim cocuklarim, nede can dostlarim...
bosa dememisler ’anne gibi yar olmaz, bagdat gibi diyar olmaz’ diye... bagdata gitmedim, ne itiraz edebilirim nede kabul ama anneler icin az bile söylenmis bu söz bundan eminim...
senki üzerime titredin, beni korumaya calistin, bana karsilik beklemeden her seyini verdin, bana nasihat ettin ama ben anne olmadan bunlari yeterince anlayamadim, hak ettigin kadar kiymetini bilemedim ama kemdimce sana yine hürmet ettim, saygi gösterdim cünkü annemdin benim, seni cok sevdim...
seni cok özledim, o kadarki seni andigimda gözümden yas degil özlem damlalari akiyor anne... öyleki bu damlalar yüregime saplanan hasretten bir hancer sanki...
yanimda olmasanda beni gördügünü biliyorum ve bana dua ettiginide, duana bugünlere her zamankinden cok ihtiyacim var anne... bugünlere hersey üzerime geliyor, hayata tutunamiyorum, düygularim rotasindan cikmis bir gemi gibi, düsüncelerim buz tutmus denize benzer oldu...
gözyaslarimi sil ben görmesemde, nasihatini yap ben duymasamda ve ben beni sevdigini hissediyorum cünkü anneler dünya hayatindan ayrilsalarda, cocuklarina sevgileri ebedi bundan eminim anne...
*
her ne kadar umut ve sevgi dolu olsamda bende bir can tasiyorum ve öyle bir cikmazdayimki sorma anne... eminim buda gececek, yaradanin izni ve senin dualarinla bununda üstesinden gelecegim ama her sey düzelen kadar beni yalniz birakma anne...
*seni seviyorum, her zaman sevdim...hayattayken yeterince kiymetini bilemedim diye bana küsmedin degilmi anne?
___________________bütün Annelere sevgi ve selamlarimi yolluyorum__________
Sahinde Hülya kahraman / 14.4.2009
YORUMLAR
yanimda olmasanda beni gördügünü biliyorum ve bana dua ettiginide, duana bugünlere her zamankinden cok ihtiyacim var anne... bugünlere hersey üzerime geliyor, hayata tutunamiyorum, düygularim rotasindan cikmis bir gemi gibi, düsüncelerim buz tutmus denize benzer oldu...
gözyaslarimi sil ben görmesemde, nasihatini yap ben duymasamda ve ben beni sevdigini hissediyorum cünkü anneler dünya hayatindan ayrilsalarda, cocuklarina sevgileri ebedi bundan eminim anne...
*
her ne kadar umut ve sevgi dolu olsamda bende bir can tasiyorum ve öyle bir cikmazdayimki sorma anne... eminim buda gececek, yaradanin izni ve senin dualarinla bununda üstesinden gelecegim ama her sey düzelen kadar beni yalniz birakma anne...
*seni seviyorum, her zaman sevdim...hayattayken yeterince kiymetini bilemedim diye bana küsmedin degilmi anne?
_____________
______bütün Annelere sevgi ve selamlarimi yolluyorum__________
HER ANNE
tüm sevgileri hakkediyor.
güzel BİR YAZI okudum
DİYEBİLİRİM rahatlıkla.
saygımla.
Annelerin üstünlüğünü Yaratılan insanların en hayırlısı olan Peygamber efendimiz bile şu şekilde dile getirmemiş mi :
Cennet anaların ayağı altındadır.
Cennet gibi yer bile anneliğin ne kadar değerli birşey olduğuna şahitlik ediyor.
Annelikte insanların yaşantılarında olmayan şu özellikler belirgindir.
Karşılıksız sevmek-karşılıksız vermek-ömür boyu anne gözünde çocuk kalmak.60 'ınada gelsen çocuksundur.
Evlatlarına anne sevgisini bolca veriyosun .işte bu anne'ne olan borcuna karşılıktır.dua ile kal.
annesini görememiş biri için bu duygular bana yabancı...
resmi dahi yok annemin.
ve ben hiç anne şiiri yazamadım
anne sevgisi nasıldır bilemedim,tatmadım..
ve annesinin elinden bir çocuk görürsem...
aklım başka mekanlara,zamanlara,dünyalara kayar...
nasıl bir şeydir anne sevgisi..?
onun sıcaklığı nasıldır acep.?
ben,kandı kırık doğmuşum...
iki yıl sonrada diğer kanadım kırılmış...
ve anımsadığım,beni omuzlarında gezdiren bir beyaz güvercin vardı...
o yoksa annemmiydi...?!
bir kez olsun öpmüşmüdür beni...
sarmışmıdır bağrına...
ağladığımda emzirmişmidir sütünden..?
nerdesin anne...???
ANNELER, HEM BU DÜNYADA HEM ÖTE ALEMDE RUHLARIYLA GÖRÜRLER, DUYARLAR EVLATLARINI...
ONLAR YARADANIN BU DÜNYADAKİ ELİ, AYAĞI HATTA ORTAĞIDIRLAR...
BU İÇTEN YAKARIŞINI MUTLAKA DUYMUŞTUR ANNECİĞİN, RUHUNUN ELLERİYLE SARILMIŞTIR SANA VE OKŞAMIŞTIR BÜTÜN SEVGİSİ VE ŞEFKATİYLE...
EVLATLARA KÜSEBİLİR Mİ HİÇ ANNELER...ASLA KÜSMEMİŞTİR...
ANNESİNİ İKİ YIL ÖNCE KAYBETMİŞ BİRİ OLARAK, DUYGULARINI TA YÜREĞİMDEN HİSSEDEREK, SEVGİ VE SELAMLARINI ALIYORUM...
İÇİNDE BULUNDUĞUN ÇIKMAZ HER NE İSE, YARADANIN İZNİ İLE BUDA GEÇER DİYORUM, ÇOK ÇOK SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM SANA HÜLYA...
yazima yaptiginiz katkinizdan dolayi hepinize tesekkür ediyorum...
-
sinan, cok dogru bir tesbit, emin olki sevgi, fedakarlik ve merhamet konusunda yeri geliyor anne anneyi bile anliyamiyor...
-
mehtapcigim, gurbette olan hanginiz bilmiyorum ama ayri sehirlerde bile olsa , cocuk ve anne icin yine gurbettir kaldiki gurbet sinirlari asiyor bazen... Rabbim bir an önce kavusmayi nasip etsin...
-
ne demek Fikret, hic kizarmiyim... kimin ihtiyaci yok espiriye-gülmeye... okuyunca gülümsedim, tesekkür ediyorum... ama unutmayalimki hersey insan icin, eminim bunlarda gececek... "görelim MEVLAM neyler, neylerse güzel eyler"
-
evet Nurcan öyle kesinlikle... anne dünyasini degistirse bile anne olarak kaliyor ve kisi yasadigi sürece anne sevgisine ihtiyaci oluyor... hic bir zaman bu ilski degismiyor...
sevgilerimle...
''her ne kadar umut ve sevgi dolu olsamda bende bir can tasiyorum ve öyle bir cikmazdayimki sorma anne... eminim buda gececek, yaradanin izni ve senin dualarinla bununda üstesinden gelecegim ama her sey düzelen kadar beni yalniz birakma anne...''
Mutsuzluk, hepimizi birden mi esir aldı bizim ?
Galiba sitemize virüs bulaştı !...
Kızmayın Hülya hanım, espiri yapmaya bile ihtiyacımız var..