EDEBİYAT DEFTERİNDE EDEBİ OLMAYAN BİR YAZI ÜZERİNE
"öğretmene ders tanrıdan 1" başlığını taşıyan ve aşağıdaki sözlerle biten yazıyı okudum.
"sevgili okurlar yazıdaki eksiklikler mazur göreceğiniz nedenlerden ötürüdür..
öğretmenlere buhtan etmeyin..mesajı alınız yeter..saygılarımla..."
Yazıdan alınan mesaj:
Bir öğretmenin, bir edebiyat sitesinde bu kadar dağınık, bu kadar yazım kurallarından habersiz, diline - Türkçesine - bu kadar saygısız olabileceğini yazıyı okuyunca gördüm.
Meslektaşlarını katil / kasap ilan eden ( öğrencileri harcayan anlamında), haftalık ders saati sayısı fazla olan ders öğretmenlerini sıfırcı diye niteleyen ve onlara hakaret eden, kendini ve kendi anlayışına sahip olanları öven birisi...
Yazanın kendi ifadesine göre, "müdür beyden orta okul fenleri istedim fen ci yorgun dedim..sağolsun verdi..çocuklar canavar gibi.7 den aşağı alan yok..din kül ve ah bil öğ ..nasıl başarılı olurdu..."
Yukarıdaki söze göre bir okul müdürü fen bilgisi dersini fen bilgisi öğretmeninden alıp din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmenine verecek... O fen bilgisi öğretmeninin mesleği bırakması lazım. Bir müdür bunu yaptıysa suç işlemiştir. Ya o öğrenci velileri ne biçim öğrenci velisi?
Memlekette eğitim bu hallere düşürüldüyse vay o memleketin haline...
Sayın Mehmet Orta’nın yazısını okuyunca üzüldüm. İnsan yazdığına biraz özen gösterir. Yazının içi bana göre zaten bir felaket...
YORUMLAR
kişinin kendine özel mesajla hatalarını bildirebilirdiniz.belki onun yaptığı yanlışlar olabilir.ama sizin bir yazarın yazısından alıntı yaparak ve hedef göstererek böyle bir yazı yazmaya hakkınız var mı ve doğru mudur.
herkes türkçeyi iyi kullanamaz.ama uyarı yeri açıkça böyle deşifre etmek değildir.bu yazıyı onun yazısına yorum olarak da yazabilirdiniz.bunda hiç bir art niyet aranmazdı ama şimdi aklıma bin türlü sebep geliyor...din kültürü öğretmeninin fen bilgisi dersine girmesi zaruret halinde olmuş anlaşılan."boş geçse daha iyiydi tabi.din kültürü hocası gireceğine boş geçseydi...kim bilir duadan başka bir şey bilmeyen kafalarıyla neler öğretmişlerdir çocuklara...üstelik imladan türkçeden haberi bile yok..."bu mu yani...
bizim yıllarca ingilizce,tarih,coğrafya ,mtematik gibi önemli derslerimize beden eğitimi hocaları resim hocaları girdi.hala da doğuda bütün derslere bir öğretmenin girdiği yüzlerce okul var.anadolunun diğer kesimlerinde de durum farklı değil.sebebi mi,yeni hanımlar beyler Anadoluyu beğenmiyor...
konuyu uzatmaya gerek yok.ama sizin bu yazınız yanlış yere yazılmış..ayrıca edebiyat defterinde edebi olmayan binlerce yazı var...siyaset kokan fikirleri aşılamak için yazılmış bir sürü yazı.edebiyatın e si yok.umarım bunlara da birer yazı yazarsınız.
saygılarımla
aynur engindeniz tarafından 4/14/2009 9:13:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
aynur engindeniz tarafından 4/14/2009 9:15:26 AM zamanında düzenlenmiştir.