- 11179 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞGÖRÜ
Geçenlerde bir cafe de, yan masada tartışan gençlerden biri diğerine “bu münakaşaya son verelim, çünkü sende hoşgörünün zerresi yok” diyordu.
Eski Türkçesi müsamaha, dilimize yerleşmiş Fransızcası tolerans olan hoş görü deyimi üzerinde biraz düşündüm. Sonra eve dönüp felsefe sözlüğüne baktığımda orada aynen şöyle diyordu. “Kendi düşünce ve inançlarına karşıt bulunan düşünce ve inançlara katlanma.” Ama dikkat ederseniz, kabul etme demiyor.
Yirmi birinci asra girmemize rağmen hoşgörüsüzlük daha ziyade inanç üzerine. Gerek ülkemizde, gerekse dünyanın çeşitli yerlerinde bu konuda kavgalar ne yazık ki hala sürüyor. Herkes karşısındaki ile aynı şekilde düşünmeye mecbur olmadığına göre bu biraz da saygı kapsamına giriyor. Saygı da tabii ki tek taraflı olmayacağına göre sen bekiyorsan tabii ki karşındaki de bekleyecektir. Uzlaşmazlığı kaba kuvvete dökmek ise ilkelliktir ve asla çözüm olamaz.
Aynı inanca mensup olmamak suç değildir. Karşı olduğun inancı suçlamak suçtur. Bu konuda yorum yapmamın nedeni, coğrafyamızın hemen yanında yaşanan Müslüman Musevi çatışması. Her gün onca insanın ölmesi neyin çözümü olabilir ki? Ayrıca, gazete sayfalarına göz atarsanız yurdumuzda hoşgörüsüzlüğün her alanda yaşandığını görebilirsiniz. Bence bunun bir diğer nedeni de, geçim sıkıntısıyla gerilen sinirlerin yarattığı ruh hali olmalı. Caddede yanımdan geçen insanları kritik ediyorum, suratlar asık yumruklar sıkılı. Sanki herkes bu işin sorumlusu karşısındaki sanıyor.
Şunu iyi bilmek gerekir ki, hoşgörü sadece şiddeti engelleyen yatıştırıcı bir ilaç olabilir. Ama hastalığı asla iyi etmez.
Hoşgörülü günler dilerim sevgili dostlar.
YORUMLAR
Cetin Bey ,
Harikulade guzel bir konuya deginmisiniz ,sizi gonulden kutlarim.Ne kadar guzel iyimser,hosgorulu bir kisiliginiz var .Sizin yazdiklarinizi okumak kulaga cok hos gelen ve bu meyanda'da egitici yani bol olan yazilar olarak gorup buyuk bir zevkle okumaktayim .
Tesekkurler bizlerle paylastiginiz icin ,ellerinize saglik .
Hoscakalin.
Tamamen ters bir görüşe nasıl hoşgörü gösterilir diyorsunuz. Haklısınız. Bunun cevabı bulunsaydı, dünyada bunca savaşlar olmazdı. Ben gönlümden geçenl güzelliklere değindim. Ama maalesef hassas değerlere dokunulduğunda sabrın da bir sonu oluyor. Ben gene de hoşgörülü günler dileyeyim. Saygılar efendim.
CHATİN 8 tarafından 4/12/2009 4:19:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
evet hoşgörü insan ilişkilerinde huzurlu toplum yapısında kilit noktalardan biri belki ama dozunuda iyi ayarlamak gerekiyor.karşımdakinin bana uymayan görüşüne hoşgörülü olayım ama topluma zararı dokunmuyorsa.yani değerlerimize ters düşmesin.
kaba kuvvet,şiddet çözüm değil elbette ama dediğiniz gibi hoşgörünün yetersiz kaldığı yerde çözüm bu yöntemlerle aranıyor..ve genelde daha kesin sonuçlar alınıyor..
güzel bir konu,güzel bir bakış..
saygı ve selamalr..