Obama'lı Kolbastı
Yeni dünya düzeni de çağa uyarak devam ediyor. İnsanları bekleyen yenilikler bitmek bilmiyor. Onlara uyum sağlamaktaki başarı taşıyor çağla birlikte geleceğe modern insanı, her ne kadar bazen figürler geleneksel olsa da. Onlar da değişmiş artık, modern zamanlarda geleneksel figürler de çağa ayak uydurmuş. Hep birlikte yol alıyor dünyamız gelecek günlere, kol kola ve her zaman olduğu gibi el ele…
Obama’nın başkan oluşu zaten kendi başına çağın değişmeye yüz tuttuğu anlamını taşıyor. Onlar köle olarak getirilmişti bu kıtaya ama artık söz sahibi olan taraf kendileri demek ki. Olması gereken buydu aslında ama yeni kıta çağı geriden takip ediyor. Önemli olan takipteki başarıdır aslında. Geç kalınmış olsa da arayı kapatmadaki başarı daha önemli bize göre. Başarı için azimle yola çıkmış olmak aynı zamanda diyerek bunu görmezden gelmek yakışır bizlere. Obama’yı başa getirmek beyazlar için önemlidir ama ona düşen görevler de var sonrasında. Yapılması gerekenler, gerekmeyenler; üstü kapananlar, açık olanlar; birlikte yola çıkılanlar, çıkılamayanlar; olması gerekenler, gerekmeyenler; hatırlanması gereken yakın ve uzak tarih, bilinmesi gereken onca bilgi… Bütün bunların üstesinden gelebilecek bir kadro göz önünde olması gereken ve sayısız proje… Neyse, şimdiden onca laf edip kafasını doldurmayalım garibin. Şimdilik anlık enstantanelerle yetinelim, gözü dolduranlarla ve elbette bizi güldürenlerle de…
Daha bu satırlar sıralanmaya devam ederken duymuş gibi söylenenleri yeni dünya düzeninin heveslileri, hemen kollarını sıvamış tüm becerileriyle birlikte. Obama’yı da aralarına almışlar ve hep birlikte ‘Kolbastı’ yapmaya başlamışlar. Öğrenmek zor değil bu hareketleri, zaten genlerinde vardır Kolbastı figürleri onun da. Kızıl derililerin Türklerle akraba olduğunu duymuştuk ama Obama için aynı konuda umutlu olamıyoruz. Çünkü Bering boğazı Kızılderililerin mekanına bizimle aynı uzaklıkta sayılır ama Afrika konusunda aynı şekilde umutlu olamamaktayız. Bu durumda uzaktan akraba olduğumuz umuduyla yetinelim şimdilik, çünkü zaten ‘Ademoğulları’ olarak aynı kökten dağılmış kollarız hepimiz. Bazılarımız güneşte fazla bekleyip kararmış olsa da onlar daha şanslı bize göre, çünkü hiç olmazsa güzellik salonunda solaryum yaptırmak için daha az para ödeyecekler.