- 2196 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
KISKANÇLIK
Onur BİLGE
İnsan, hayat boyu öğütücü, yok edici! Fırınlar dolusu ekmek, manavlar dolusu sebze, meyve, hava, su, giyecek… İnsanlar, birbirlerini de yiyorlar, öğütüp, yok ediyorlar!
Bazı kadınlar da, karadul gibi, eşlerini yok ediyorlar. Eşini sevip, kıskananlara bir sözüm yok. Bahsettiğim, eşlerini sevmedikleri halde, onların kollarını, kanatlarını kıran, ayaklarını kıskıvrak bağlayan, gözlerine at gözlüğü takan, hayatlarına ambargo koyan kadınlar… Sadece egolarını tatmin etmek için, eşlerini bir imza karşılığı köle eden kadınlar… Ülkemizde, sayıları hatırı sayılır çoğunlukta olan bu insanlar, hem evde huzur vermiyorlar, hem de dışarıdaki hayat haklarını ellerinden alıyorlar. Erkeklerin çoğu da aynı zihniyette... Onlar da korkutarak, şiddet uygulayarak, tehdit ederek, aynı taktiği uyguluyorlar.
İnsanları birbirine bağlayan, sevgidir. Sevgi tutkaldır. Sevgi yok edildiğinde, insanlar birbirlerinden kopar, dağılır. Aile de sevgi bağıyla, bütünlüğünü muhafaza edebilir.
İşinden çıkar çıkmaz evlerine koşan erkekler, kadınlar vardır. En kısa yoldan, en hızlı araçla birbirlerine kavuşmak için can atarlar. Bu istek, bazılarında karşılıklıdır. Onlar, en mutlu çiftlerdir. Bazılarında, bir süre, tek taraflı devam eder, karşılık bulamayınca, sona erer.
Tek taraflı düşkünlük, bir süre sonra, sevilmediğini hissettirir insana. Ne zaman geri çekildiğini, ne zaman ulaşılamayacak kadar uzağa gittiğini anlayamazsınız. Hani nerde o ilgi, o düşkünlük, tutku derecesindeki yakınlık?
Eşlerin bir diğerini, sevmediği halde, sadece ego için köleleştirmeye başlamışsa, mutlaka onu kaybetmiştir. Maddi beraberlik devam ediyor olsa bile, köleleştirildiği zannedilen eş, içsel isyanlardadır. Ruhen çok uzaklara gitmiştir. Geri gelmesi mümkün değildir. Ruhen gitmenin zevkini alan, gittiğinde huzur bulan eş, geçici bir süre için geri gelse de, hasta bir ruhla geri gelmiştir, ilk fırsatta firar edecektir.
Özellikle kadınlar, aldatılıp, aldatılmadıklarının merakı içindedir. Çünkü evliliklerini, güven temeli üzerine kurmamışlar, kargasını saygıyla çıkmamışlar, duvarlarını sevgiyle örmemişler, çatısını vazgeçilmezlikle yapmamışlar, sıvasını, boyasını aşkla yapıp, içini huzur ve mutlulukla döşememişlerdir.
Güvenin olmadığı yerde, saygıdan söz etmek mümkün değildir; öyle biriyle yola çıkmak, aptallıkların en büyüğüdür, onunla yaşamak, işkencelerin en dayanılmazıdır. ‘Acaba’ larla yaşamak, cehennem azabıdır.
Güvenin olmadığı yerde saygıdan söz edilemez. Saygı, güvenilen insana duyulur. Güvenilir ve saygın insan sevilir, çok sevilir, bu sevgi aşk raddesini bulur. Öyle bir hale gelinir ki vazgeçilmezlik ortaya çıkmış, tüm gücüyle bastırmaktadır.
Eşine güvenmeyen kadının tüm günü huzursuzluk içinde geçer. Eşi gelince, onu sorgulamaya, bir şeylerini karıştırarak, olumsuz bir delile ulaşmaya çalışır. O artık bir eş değil, uzman bir dedektiftir. Zanneder ki eşinin ona sadece bedenen ihanet etmesi en önemli, en kötü, en dayanılmaz şeydir. Oysa, bir erkeğin, karısı dururken başka bir kadına platonik bir şekilde aşık olması, fiziksel beraberlikten bin kat daha dayanılmaz, daha aşağılayıcı bir şeydir.
Adamcağız yemin eder: “Yok öyle bir şey. O kadınla veya kızla hiçbir ilişkim olmadı. Eli elime değmedi.” diye, Doğrudur. Öyle olmamıştır. İşin kötüsü de o ya!.. Adamın aklı, fikri onda kalmıştır. Uykuları, hayalleri, ruhu, beyni onunla doludur. Elinin ucuna dokunabilmek için ölümü göze alacak kadar, taparcasına sevmektedir. Bu ne büyük bir ihanettir!..
Kendi eşi dururken, bir erkeğin başka bir kadına aşık olması!.. Bunun kadar acı bir aldatma şekli olamaz!.. Seninleyken bile seninle değil!.. Her an onunla! Aldatsa, yarım saat, bir saat, yarım gün, fakat, böyle?!.. Günlerce, gecelerce, yememecesine, içmemecesine, uykuları terk ederek!.. Aman Ya Rabb’i!..
O eş ki güvensiz… Araştırmacı… Eser yazacak mübarek! Dır dır, hır gür!.. Saygı sınırını da çoktan aşmış… Ne bekliyor? Sevgi mi? Komik!.. Aşk mı? Bu zamandan sonra?.. Kendisinde var mı? Neyin karşılığını bekliyor?
***
Onur BİLGE
YORUMLAR
Kıskançlık Özgüven yoksunluğundan kaynaklanır
Eşlerin birbirlerine güveni özgüvenle de perçinlenmesi şart
aksi durumda yazının içeriğinde ki gibi
olumsuzluklara gebedir.
sanki başınızdan geçmişçesine okuyana hissettiren bir yazı
çok başarılıdır. Bu yazı da öyle idi
TEBRİKLER....
NİCE SAYGIMLA.
KIYMETLİ YAZAR VE ŞAİRİM !YAZINIZ BENİM İLGİ ALANIMA DİREKT GİRDİ.BENDE AŞIRI DERECE KISKANÇ BAYANDIM EŞİME DELİCESİNE AŞIK HER ZAMAN İLTFATTA BULUNAN ONU NASIL MUTLU ETSEM DİYE DÜŞÜNEN KİŞİYDİM.AMA BAKTIMKİ EŞİMDE BU TÜR KIPIRTILARI GÖREMEYİNCE BİR ADIM GERİ ÇEKİLDİM NEDEN HEP BEN ÖZVERİDE BULUNAYIM OYSA SEVGİSİNİ VE KISKANÇLIĞII BANA BELLİ ETMEDEN YAPARDI.BENSE HEP SANIRDIMKİ BU ADAM BENİ SEVMİYOR ACABA BENİMİ ALDATIYOR DÜŞÜNCESİYLE TEL MESAJLARINI KONTROL EDERDİMDIŞARIDA HANGİ BAYAN ARKADAŞIYLA KONUŞSA KISKANIRDIM BENMKİSİ KISKANÇLIK HASTALIĞIYDI NASIL OLDUYSA BİR ADIM GERİ ÇEKİLDİM BAKTIM BENİM SEVGİLİ EŞİM BENİM YAPTIKLARIMIN AYNISINI YAPMAYA BAŞLADI .DİYECEĞİM KISKANÇLIK ÇOK KÖTÜ BİR HASTALIKTIR SONUCUNDA ÖLÜMLE VE AYRILIKLA BİLE SONUÇLANIYOR SEVGİ SAYGIDAN ÖNCE GÜVEN ÇOK ÖNEMLİDİR GÜVEN DUYGUSUNU AŞILADIĞIMIZ AN KISKANÇLIK OLAYI NIN ORTADAN KALKACAĞINA EMİNİM.YORUMUM UZUN SÜRDÜ AMA KUSURA BAKMAYIN SAYGILARIMLA YÜREĞİNİZ VE KALEMİNİZ TÜKENMESİN SELAMLARIMLA HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM
ağla yüreğim tarafından 1/22/2010 2:11:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Genel olarak sorunun kaynağını bulunursa o kıskançlığının
tedavisi yapılır.Aslında eşler olmadık yerden mutlaka bir
problem çıkarır.Kıskançlık öyle bir diz boyu ki ele alınamıyor
Günümüzde kıskançlık olayları o kadar artıyor ki bile çocukları etkiliyor.Bir türlü anne ve baba bunları fark edemiyor.Etmedikleri için çocukların ruh hali değişebiliyor.
kıskançlık kötü ama tedavisi mümkün bir hastalık.. insanlar eşlerini kıskanır mutlaka bunu haddi aşacak kadar yapmak iki tarafada zarar verir kıskançlık güven meselesimi orasını bilemem eşine güvensede güvenmesede her nedense kıskanılır eşler belki kıskanan kişinin kendisine güveniyoktur. kıskançlık eşler arasında huzursuzluğa neden olduğu için eşler bu kıskanma olayını abartmadığı sürece problem çıkmaz imş..
güzel bir konuya değinmişsiniz kutlarım....
istisnalar var elbet ama,bence de evlilikleri genelde kadınlar çekilmez hale getiriyor..
evli değilim belki ama çevremdeki evlilikleri çok inceliyorum...ama izlenimlerim hiç iç açıcı değil maalesef..
ya bu hemcinslerimin geneli aynı. bazen hayret ediyorum nasıl oluyorda sorun çıkarmada bu kadar ustalar...ve düşünüyorum evlenince böyle mi olunuyor...ve korkuyorum böyle olmamak için evlilikten..
kutluyorum yazan kalemi...yerinde bir yazı olmuş...
saygı ve selamlar...