- 4087 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN ANLAMI BU OLSA GEREK
Güller içinde bu hayat çekilmez diyoruz ya hani. Peki ya Irakta, Filistin’de be Afrika’da bin bir türlü zorluklarla yaşayan o masum, o günahsız insanlar ne diyor? Her ne olursa olsun bu hayat yaşamaya değer. Peki ya biz ne diyoruz? Her şeye rağmen batsın bu dünya, kahrolsun bu zalim dünya gibi asi laflar. Unutmayın ki hayat yaşamasını bilen insanlar için güllük gülistandır. Bilmeyen insanlar içinde ateşin yüreğindeki bir kozdur. Oysa hayatı anlamlı kılan o ateşin kozu olmasa hayatın ne anlamı kalır ki? O yüzden diyorum ki “hayatın anlamı mutluluk değil doyasıya ama doyasıya acı çekmektir”. Çünkü insanı olgunlaştıran mutluluk değil tabii ki acıdır. Mutluluk sadece bir anlık içimizi ferahlatan kısa ömürlü bir duygudur. Oysa acı yıllar yılı yüreğimizi kemiren bir öğretmen ve bir kılavuzdur. Bu öğretmen ve kılavuzun görevi ise insanoğlunu sahtelikler âleminden sıyırıp gerçek âlemle yüzleştirerek kendisine gelebilecek kötülüklere önceden bazı önlemler aldırmaktır. Unutulmasın ki bu dünya acılar üzerine kurulmuş bir dünyadır. Çünkü insan doğarken de acı çeker ve çektirir, ölürken de acı çeker ve çektirir. Yani bu uzun sözün özü, balı arayan insan sahibinin iğneli gazabına boyun eğmeli. Eğilmeyen baş, sahte âlemin sahtece yaşayan fersiz insanı ve hiçbir etkinliği olmadan boşa çalan bir davul timsalidir.
Ünlü Yunan filozofu Sokrates’e göre mutluluğun kaynağı gerçeğin bilgisindedir. Yani kısacası ona göre insan edindiği bilgiler sayesinde mutlu olabilir. Eee, Yahu adam! Mutluluğun kaynağı bilgi ise acının kaynağı cehalet mi? Öyleyse bunca öldürülen yazarlar, bilim adamları ve öğretmenler ya da sırf bir şeyleri bildikleri için kendilerine çektirilen acılar ne olacak. Bir kez bunların bu seviyeye gelmeleri kendilerine bin bir acı… Hayır, kardeşim mutluluk diye bir şeyin varlığına inanmıyorum. Bilgili insanda cahil insanda acı çeker. Acı biz insanlara acılarla dolu bu güzel hayatımızın en büyük armağanıdır. Bu armağanı daima mezara kadar yüreğimizde taşımak lazım… Mezardan sonraki hayat ise yüreğimize ektiğimiz acının baki bir ürünü olan mutluluklar dünyasıdır.
Serhat PARLAK