ÇANAKKALE SAVAŞINI ZAFERE DÖNÜŞTÜREN ADAM...
Hepimiz biliyoruz ve tarihe de not düşülmüştür ki;
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, son bir ümit olarak, daha Yarbay rütbesinde iken
Tümen Komutanı yapılıp devamlı ilerleyen düşmanın karşısında Anafartalar ve Conk bayırında savaşın kaderini değiştirmesine kadar, Osmanlı ordusunda çok büyük ve sayısız stareteji ve taktiksel hatalar yapılıyordu. Bu hataları Enver paşa yapıyor, Alman General Liman Paşa yapıyor, Hanedan yapıyor, Tümen ve Kolordulara Kurmay Başkanı olarak atanan Alman Albay ve Yarbayları yapıyordu; ve ordu da moralsizlikten gün be gün eriyordu…Taa ki, Mustafa Kemal 19.tümen komutanı olarak Anafartalar ve Conkbayırında gösterdiği üstün askeri deha ile savaşın kaderini değiştirerek, düşmanın ordumuzu arkadan çevirip İstanbul’a ve Anadolu’ya geçiş planlarını suya gömünceye kadar…
İşte bu nedenle de M.Kemal, Çanakkale savaşının Türkler için en ümitsiz kalınan anda Çanakkale Zaferine dönüşmesine neden olan en önemli komutandır.
Bu dehasını Kurtuluş savaşında da, Cumhuriyetin kuruluşunda da, yaptığı birçok devrimde de gösterdiğinden ve hiçbir kararında yanılmadığından bence ‘Yanlışı Olmayan Tek Devlet Adamı’dır.
Bu nedenle kendisine aşağıdaki şiirimi ithaf ediyor ve seslenmek istiyorum:
YANLIŞI OLMAYAN ADAM
Şimdi sen başımızda yoksun ya atam,
İtilip kakılıyoruz dünya’da durmadan..!
Tıkacakları esir kampı kadar yer arıyorlar,
Belli ki senin asil ulusuna bu barbarlar.
Elimizde kalan son vatan toprakları da,
Dedelerini senin savaşta kovduklarına,
Parsel parsel satılıyor mezatlarda
Üç-otuz kuruşa…
Hani demiştin ya Atam:
“Bana çizmelerimi giydirmesinler yeniden! ”
Dahili-harici bedhahtlar da türedi bak
Şimdi yine köşebaşlarında;
Atam diyorum ki: parlatsan şu çizmelerini yeniden...
O saat emrindeyiz inan dakika sektirmeden;
Mavi gözleri de çok özledik,
Bütün ulusuna insanca bakan.
Atam,
Senin modan hiç geçmez ki ey güzel adam.
Sen,
Ne ulusa ne vatana hiçbir yanlışı olmayan
Tek adam;
Ülkemde tek adam,
Dünyada tek adam,
Tarihte tek adam….
20/02/2007
YORUMLAR
Bu sayfada memleketin resmini gördüm !
Yaşanan herşey, çekilen ızdıraplar, acılar, şehit olan nenelerimiz, dedelerimiz unutulduğu için böylesi bir konuya teşekkür bırakılmamış !
Bakın... Ülkenin tüm varlıkları... toprağı da dahil satılıyorken sesini çıkaran var mı ?
Aynen sayfanızdaki gibi sessizlik hüküm sürmekte !
Saygılarla