- 891 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
6 - VATAN KURTULDU
Onur BİLGE
O zamanlar sağ sol kavgaları vardı. Akademinin önünden hemen hemen her gün bir cenaze geçerdi. Her iki grup, farklı sloganlar atar, aynı bayrağı taşırlardı. Anlaşamadıkları, paylaşamadıkları neydi? Ne gereği vardı?
En yakın arkadaşım solcuydu. Hatta ateist olabilecek kadar yakındı bazı zararlı dini fikirlere. Onun o yönü, sadece günde birkaç kere tartışma konusu oluyor, kısa süre sonra tatlıya bağlanıyordu. Hem zıt sayılabilecek görüşlerdeydik, hem et tırnaktık. Evden çıkar çıkmaz, buluşur, her yere birlikte giderdik. Neşe, neşeli bir kızdı, her şeyden önce. Uyumluydu sonra... Genellikle kararları ben verirdim, o itiraz etmezdi. Belki de bu nedenle gün boyu hiç ayrılmazdık. Ancak yedek öğretmenlik yaptığım okulda benimle olamazdı. Çıkışta hemen bulurduk birbirimizi. O zamanlar cep telefonları yoktu ama ne zaman, nerede olacağımız, yakınlarımız tarafından bilinirdi.
Bir altmış boyunda, elli beş kilo kadar, beyaz, pembe yanaklı, sarı ela gözlü, kısa, kumral, dalgalı saçları olan, güler yüzlü bir melekti. Ben roman okur, şiir yazardım; o ders çalışır, buluştuğumuzda yolda sokakta bana anlatırdı. Adres yazacak olsam: ‘Eğil bakalım! ” derdim. Masa olurdu. Sırtında yazardım. Bursa kazan, biz kepçe dolaşırdık. Arada yurtta tanıştığımız, daha sonra ev tutarak ayrılan okul arkadaşlarımıza çaya giderdik.
Bir gün Akademinin giriş kapısının önündeyim,
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 1
SEMİRAY - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Çıkar odaklarının kışkırtmasıyla kardeş kardeşi vurdu. Geriye dönülse, aynı hata yapılmaz. Fakat şimdi de benzer bir yanlış yapılmakta... Halen aynı güçlerce aynı konu işlenmekte... Sadece taktik değişti.
Dökülen kanlar, birilerini, bir yerlere getirdi, yerleştirdi. Gidenlerin geri gelmesi mümkün değil!
Onur BİLGE tarafından 4/12/2009 12:12:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Onur BİLGE tarafından 4/12/2009 12:13:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bir akşam, silah seslerine çığlıklar karışmıştı...Babam, evin bütün ışıklarını söndürmüş bizi yere yatırmıştı.Perdeler sımsıkı kapalıydı. Sokağımızda bekçi düdüklerinin sesi, koşan birkaç kişinin ayak sesleri dışında çıt çıkmıyordu.Bir süre öylece kaldıktan sonra ve düdük sesi uzaklaştıktan sonra karanlıkta perdeyi araladı babam.Koltuğunun altından çocuk başımı uzattığımda karşı camiinin avlusunda sokak lambasının altında bir adam boylu boyunca yatıyordu.
Neden baba ? dedim sadece...neden ?
Hatırladıkça hâlâ neden diye düşündüğüm çocukluğumun acı bir anısıydı.Paylaşmak istedim.
Tebriklerim, saygımla.
o günleri hatırlıyorum. zaten onlar yüzünden üniversiteye gönderilmedim. hala içimde bir hınç vardır. kardeşi kardeşe kırdıranlara lanet ederim. kötü de olsa anılar canlandı gözümde. o günleri görenler için güzel bir yazı olmuş. tebrik eder başarılar dilerim. selametle.
not: sarhoşlar dibi geziyorlar sanırım dibi gibi olacaktı.
Muhteşem bir yazı...
Her yönüyle...
Konunun usta bir dille anlatımının yanısıra oldukça özenilerek okuyucuya ikram edildiği için de ayrıca teşekkür gerekiyıor...
O bahsettiğiniz, o zamanın lider sayılan kadrosu şimdi herbiri bir köşe başında keyif sürmekte !
İnandıkları değerlere ne mi oldu ? UNUTULDU
Vatan mı satılıyor ? Boşverrr... şimdi ses çıkarırsak şu anki konumumuzdan da oluruz !
Ben mi kurtaracağım "zihniyeti"
Tanımadığı bir insanı fikrinden dolayı öldürebilen bir insanda insani değer olur mu ?
Saygılarla