ALGILAMA..
Aslında gerçek birdir,ama algılama farklıdır,birinin bakış açısı ile bir ötekinin bakış açısı arasında farklılıklar olmaktadır,hedef noktaları gerçeğe dönük ise mesele kalmamıştır
"Güneş balçık ile sıvanmaz" sözü ile başlayalım isterseniz,Güneşin doğmasını engelleyecek bir güç varmı? söyleyin,yok ki söyleyesiniz,veya yağmurun yağmasını engelleyen,Yüce ALLÂH Evren’i 6 günde yarattıktan sonra dünyada her şey belli bir plan ile haraket eder,yüce Kur’ân’da her şey ayrıntılı olarak açıklanmıştır.yeter ki gören göz işiten kulak olsun.Bir şeyin içinden cımbızla çekerek,işine geleni alıp işine gelmeyeni almamak art niyet taşıyan kişilere mahsus bir özelliktir.Doğrular tektir,bu bügünde böyledir,dünde böyle idi,yarında böyle olacaktır.Algılama eksikliği taşımak olaylara objektif bakılmasının önündeki en büyük engeldir.Hedef insanoğlunun huzur ve mutluluğu ise her insan bu huzur ve mutluluğu yakalamak için seferber olmalıdır,Dünyadan ümidini kesmiş umutsuzluğa kapılmış intihar derecesine varmış bir insanın var olan imân duygusunu harekete geçirmek,Hayrın ve şerrin ALLAH’tan olduğunu irdelemek,bu dünyanın bir imtihan yeri olduğunu asıl ebedi ve sonsuz alemin Ahiret yurdu olduğunu anlatabilmek,sanırım intiharın eşiğine gelen o kardeşimiz için yapacağımız en büyük iyiliktir.Her insan İslâm fırkatı üzerine doğar,Ailelerin mensup olduğu Din çocuk üzerinde etkili olarak belirleyici olur.Sağlam nesillerin yetişmesinde Din ve kültür birliğinin yeri çok önemlidir.Batılı toplumların içine düştüğü sınırsız özgürlük Ahlâk anlayışınıda dejenere ederek,Anne ve babayı tanımayan uyuşmuş beyin tiplerini ortaya çıkarmış durumun vahametini anlayan yöneticiler bir takım tedbirler almaya yönelmişlerdir.
Netice itibariyle Vatanını ve milletini seven,kendinden çok güçlü düşman kuvvetlerini dize getiren gerçek iman duygusunun yeşermesi ve bütün milleti kucaklaması,fertleri olduğu kadar toplumlarıda huzur ve mutluluğa süreüeyecek,yalanlar,hırsızlıklar,arsızlıklar yerini güzelliklere ve mutluluklara bırakacaktır.Algılama problemleri çözülecek,Yüce Yaratıcın Yüce Kitabımızda belirtilen emir ve yasaklarının biz insanların huzur ve mutluluğu için olduğu daha iyi anlaşılacaktır.Bir kum tanesinin bile yaradılış gayesinin olduğu görülecektir.
Ferhan DEMİRAL
10.04.2009