EVLİLİK
Oturup hiç düşündünüz mü ,, Nedir evlilik..
Hani her gencin rüyasını süsleyen (En azından bi zamanlar öyleymiş)
Ancak her evlinin ’’ sakın evlenme ,bekarlık sultanlık’’ dediği...
Bir erkek için ne olabilir bir düşünelim ...
Kirlilerinin ne olduğunu bilmediği
Ancak sürekli temiz kıyafetler giydiği
Evine geldiğinde yemeği hazır olduğu gibi
Her yemeği beğenmediği..
Eve geliş-gidiş saatlerine ilişkin haber vermek gibi bir zorunluluk hissetmediği ,,
Ki buna erkeklerce ’’ NE bide hesap mı vericez’’ denir...
İlla ki erkek çocuklarının olmasını istediği
Eşini dövmeyi sanata çevirmeyi bildiği
Harfien uygulansa da her isteğiii
Mutlu olmayı ’’evinde’’ bilemediği
Kuma getirmediği için eşine lütufta bulunduğunu düşünen taraftır..
Bir kadın için ne olabilir ....
Evde oturmaktan canı sıkıldığından koşa koşa komşunun kapısının önüne çene çalmaya giden.. Ki mutlaka, gelip geçene yorum yapılacak..
’’Amannn hergün ev işi’’ diye evinin işlerini yapmaya gerek görmeyen
Çocuklarının ortadan kaybolmasını önemsemeyen
Eşinin dönüşüne ramak kala ocağa yemeği koyan
Bir gözü televizyonda olduğundan sofrayı kurmayı unutan
Üstüne üstlük yemeğini de yakan..
Pembe dizilere ömrünü harcayan ama çocuğunun dersine bi göz atmayan
Kocası neyse ama maaşı mutlaka eve gelsin diyen taraftır...
Bunlar farklı birer bakış olsa da ,,vardır elbet yaşamda böyleleri de..
Bunların dışında kalıp ,,kadın olsun ,, erkek olsun evine ailesine sahip çıkıp mutlu olmayı başaran bütün erkek ve kadınlara gelsin bu alkış.. Bu devirde evlilik zor gerçekten ,geçinmek daha da zor..
Şu bir gerçektir ki insan eşinin değerini yükseltirse kendi değeri yükselir..
Yaşamımın değerini yükselttiği için sevgili hayat arkadaşıma ,eşime sonsuz sevgilerle...
Nice senelere..
Sibel AVCI
YORUMLAR
Fikret Bey genellemeler üzerine yazılmış bir yazı değildir yazım.. Gözlemler neticesinde sokak aralarına bakarsanız görürsünüz kapı önlerinde oturan kadınları ,,kulaklarınızı kabartırsanız duyarsınız eşleri hakları hakkında yorumları...
Bu yazım elbette bir bakış açısıdır ,,başka insanlarda farklı pencereden irdelesinler konuyu.. Yorumunuzun sonunda dediğiniz gibi ben uyumlu diye tabir edilen bir evliliğe sahip olduğum için şanslı görenlerdenim kendimi..
''Bunlar farklı birer bakış olsa da ,,vardır elbet yaşamda böyleleri de..''
Bence bu kadar....Genelleme yapar gibi konuşmak yanlış olur.. Kaç tane evin içine girebildik ki ? Genelde sadece sorun olan eşlerin durumu dillenir, diğerleri haklarında fazla bir şey öğrenemediklerimizdir.
Kimbilir belki de uyumlu evlilklerin sayısı diğerlerinden daha fazladır..