- 595 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMDAN KARELER 4
Sınavı kazandığımı duyunca o kadar çok sevindim ki..Anneme rağmen babamın onaylaması beni ayrıca mutlu etmişti..babamla kararlaştırdık kayıt yaptırmak için Eskişehir’in yolunu tuttuk..Bizim köyden benden başka bir kız daha kazanmıştı bu sınavı..Oda babasıyla beraber bizimle Eskişehir’in yolunu tutmuştu..Akşam saat sekizdeydi otobüsümüz..Sabah sekiz de Eskişehir de olurmuşuz..İlk defa otobüste babamla yan yana oturmuştum..İlk defa babamın omzuna kafamı yaslayıp uyumuştum..Nasıl da güzelmiş baba omzunda uyumak..Arada sırada uyandım babama sordum…
-Babacığım nerdeyiz?
-Denizli-Afyon…
Derken sabah olmuş garaja yanaşmıştı otobüsümüz…Ne kadar büyüktü garaj..Hemen yanımıza bir simitçi yaklaştı..
-Taze simit abi…
Babam gözüme baktı..Diyemedim yiyeceğim diye..Babam iki tane simit aldı..Bankın üzerine oturduk yedik…Babam okulun yerini taksiciye sordu..Taksici tarif etti ama biz yerin yabancısı olduğumuz için
anlayamadık…Hüseyin amca ortak öderiz Mehmet dedi babama..Taksici
-‘’İsterseniz ben sizi götürürüm’’dedi..Babam verdi parayı uğraşmamak için..taksici bizi okula getirdi..O kadar büyüktü ki okul..ilk defa bu kadar büyük bir okul ve büyük bir şehir görmüştüm..Okulun kapısında kulübe vardı..Kulübede bir kişi vardı..babam adama doğru yaklaştı..
-‘’Selam..Kızım bu okulun yatılı bölümünü kazandı da kayıt yaptıracaktım’’dedi…Adam
-‘’Buyrun ben sizi idareye götüreyim’’ dedi..
Babam ve Hüseyin amca adamla birlikte içeriye girdi..Biz kapıda köylümüz o kızla(Gülay)bekledik..
Köyden getirdiğimiz evraklarımızla babalarımız okul kaydımızı yaptırdı…Bizi pansiyonun müdürüyle tanıştırmak için içeriye çağırdılar..Karşımızda 50 yaşın üstünde kızıl kısa saçlı miyon tipli bir bayan vardı..Bize dik dik baktı ve gülümseyerek
-‘’ kızlar hoş geldiniz’’ dedi..
Babamlar akşama kadar her ihtiyacımızı aldılar ..İlk defa benim de eşofmanlarım oldu.. Spor dersi için almıştık ..Babamlar memlekete geri döndüler..
Babamın arkasından pansiyonun camından baktım baktım ağladım…
Hayatım boyunca hep ağlamıştım zaten..
Babamla olan beraberliğim 24 saatte bitti..Ben bu koca şehirde yalnız kalmıştım..
Hiç ayrılmadığım anamı,babam yanımdan gidince ne kadar özlediğimi anladım…
sıdıka emek
YORUMLAR
Hanımefendi
Gözlerim doldu artık, dayanamadım.
Babamın arkasından pansiyonun camından baktım baktım ağladım…
Hayatım boyunca hep ağlamıştım zaten..
Babamla olan beraberliğim 24 saatte bitti..Ben bu koca şehirde yalnız kalmıştım..
Hiç ayrılmadığım anamı,babam yanımdan gidince ne kadar özlediğimi anladım…
Tebessüm kokulu bitimsiz saygılarımla...
_____________Âlimoğlu___________
Evet, baba omzunu ne sevgili, ne dost omzu tutar; baba omzu başka... Onun verdiği güven çok başka... Yetimlere bunun için farklı bir şefkat duyarız belki de... Allahü teala hiç kimseyi anasız ve babasız bırakmasın...
Hüzünlü bir yazı ama bu hüzünleri yaşamanız da şans bence...
Yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun.
Saygılar, sevgiler...
Babadan alınan güç ..
O güçle hayata atılan ilk adım...
Hüzün kokuyordu..
Omuzuna yaslandığınız babanız olmuş ne güzel..Olmayan ne yapsın..Baba gibi kimse güçlü durmuyor evladın gözünde..Dağ gibi heybeti, mangal gibi yüreği vardı babamın, bükülmez bileği , iman dolu yüreği, Allah zikri ile meşguldü dili...Yad ettim canım babamı..nerelere götürdü beni yazın..Kalemin daim olsun..Hayırlı bir evlat olman temennilerimle..
Sağlıkla...
Hayatta bir bedel ödemeden başarılı olmak yok, henüz bunun formülü bulunmadı..İnşallah ödediğimiz bedellerin karşılığını alıyoruzdur hayattan...umarım sizde mazide kalan bu günlerin acısını huzurlu ve mutlu bir hayat sürerek alıyorsunuzdur..paylaşımınız için teşekkür ederim..sağlıcakla kalın
Canım kalem dostum,yatılı okulda[ziraat) okuyan bir insan olarak duygularını çok iyi anlıyorum.Yüreğim içten içe ağladı desem yalan olmaz.Sen,benden de yaralıymışsın. "Babamla beraberliğim yirmidört saatte bitti." Bu cümle ,neler çektiğinin kısa bir özeti olarak algılıyorum. Saygılar sunuyorum efendim...