- 918 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİSTANDA BAYRAM
Burası Narın…
Kırgızistan’ın güney doğusunda yer alan ve Çin’e en yakın, eski ipek yolu üzerinde, dağlar arasında bir vadiye kurulan stratejik önemi büyük bir şehir.
Tanrı dağlarının ortasında başı dik, karlı ve dumanlı dağların doğal kalesi durumundaki Narın şehri.
Öyle bir dönem yaşamış ki; Allah diyenin bir daha söylemesine fırsat verilmeden ahrete yolcu edildiği şehir. Ama şairin dediği gibi ‘Her fikir, her düşünce bir mevsimlik ’ vesselam… Evet artık Orta Asya steplerinde katmer güller açıyor, kardelen çiçekleri güneşin doğmasıyla gün yüzüne çıkmaya başladığı şehir.
Tarihler 21 Ocak 2005 i gösteriyor. Yer Narın Azatlık meydanı iliklere kadar işleyen dondurucu soğuk var. Narın’da arada birde kar fırtınası esmesi işin tuzu, biberi.
Ama sabahın erken saatlerinde şehir merkezi her yönden akın akın insanlar ellerinde seccadeleri gelmekte. Zira bugün Kurban Bayramı. İnsanlar dondurucu soğuğa aldırış etmeden yüreklerindeki Allah sevgisinin, kalplerindeki iman aşkının vermiş olduğu sıcaklıkla azatlık meydanına akın akın geliyor. Hemde kar ve tipiye rağmen...
Çok değil bundan 3 yıl kadar önce bu meydanda Lenin heykeli varmış. Bağımsızlığın verdiği rahatlıkla heykel kenar bir yere kaldırılmış. Bu muhteşem kalabalığı uzaktan seyrediyor parktaki yeni yerinden.Eğer Lenin bir anlık dirilipte bu manzarayı görseydi,zaten o anda çatlar ölürdü kahrından.
Yaklaşık 5000– 6000 saf saf dizilen müminler verilen vaaz ve nasihatı can kulağıyla dinliyorlar. Soğuk nasıl etki etsin yüreklerindeki Allah sevgisine, iman ateşine...
İl müftüsü taalay konuşma yapıp halkın bayramını kutladıktan sonra,şimdi de Türkiyeden gelen imam kardeşimizi konuşma yapması mikrofona davet ediyorum dedi. bende yanıma Türkiyede okumuş Türkçeyi iyi bilen Tınarbeki alarak çıktım ve şöyle bir konuşma yaptım.
Muhterem kardeşlerim, değerli müslümanlar; Şu anda değişik duygular içerisindeyim. Anavatanımdan, eşimden,sevdiklerimden ayrı olmanın hüznünü yaşarken,Atayurdum Kırgızistanda siz kırgız kardeşlerimle beraber olmanın mutluluğu içerisindeyim. Size büyük Türk Milletinin sevgi ve muhabbetlerini getirdim. Değerli kardeşlerim; bizim milli şairimiz diyorki:birzamanlar milletmişiz hem nasıl milletmişiz, gelmişiz cihana insan nedir insanlık nedir öğretmişiz.
Değerli müslüman kardeşlerim, Türkistanın sınırları çin seddinden başlar. Çinliler o seddi ikibin yıl önce turist çekmek için yapmadı, bizim atalarımızdan korktukları için yaptılar ama gel görki şimdi çinin ortasında kaldı.Titreyip özümüze döndüğümüz vakit çin yine bizden korkacak ve seddin öbür tarafına çekilecektir.büyük veli Hacı Bektaşi Velinin dediği gibi ;bir olursak, iri olursak, diri olursak o günler uzak değildir.
Aziz kardeşlerim; sizin büyükleriniz anadoluya dini islamı yaymak için yerlerini yurtlarını terk ederek geldiler ve orada vefat ettiler.Şimdi o zaatların kabirleri anadoluda türbe diye ziyaret ediliyor.Bizler o serdengeçti yiğitlerin torunlarına gönül borcumuzu ödeyebilmek için ve Türk halkının sizlerin yanında olduğunu göstermek için buralara geldik. Bu mübarek Kurban bayramının Türk ve islam alemine hayırlara vesile olmasını Cenabı Allahtan niyaz ediyor hepinizin bayramını kutluyorum,dedim. Tınarbekte çok güzel çeviri yapmıştı. Ön taraftan bir kişi geldi beni kucakladı ve kuday buyursa taksir dedi, yani inşallah beyefendi dedi. Tınar:hocam bu eyalet valisi Askar Salınbekof dedi. Bazı aksakallar gözyaşlarına hakim olamamışlardı, bu duygularla namaza başladık...
Seccadeleri kar olan bu muhtaşem kalabalık buram buram muhabbet kokuyor ve sırf o yüce yaratıcıya eğilen başlar onun uğruna gözlerden dökülen yaşlar...
Namazdan sonra tekrar aşrı şerif okudum fakat iki üç ayet okuyabildim yüzlerimi hissetmiyordum, bu yüzden kısa kestim. Daha sonra yerimden kalkmaya çalıştım ama nafile, dizlerim tutmaz olmuştu, iki öğrencim kollarıma girerek ayağa kaldırdılar, bir müddet sonra kendime gelebildim. Aksakallı dedelerin ortasında kaybolmuştum.Öyle candan sarılmaları vardıki anlatılması mümkün değil,yaşamak lazım.
Evet burası Narın, Yeni bir Nev-i Baharın yaşanmaya başladığı şehirlerden birisi.
Adını dahi bilemediği memleketlerdeki müslümanların gönülden saf duygularla duaların gönderildiği şehir. Evet burası Narın, Güneş doğudan yükselir...
Yetkililer o gün derecenin -42 yi gösterdiğini söylediler ...
YORUMLAR
Gözlerimde yaşlarla okudum!
Bizler islam bolluğu içerisinde yaşayan bizler hangi bolluğun
kıymetini yeterince bildik ki, dinimizin de türklüğümüzün de kıymetini bilelim.
Ama mağdur olanın hali işte yukarıda resmedilmiş.
Bunların hepsi doğru, hatta çok daha fazlası var.
Sultanlar şehri Bursa dan Narın'a selam gönderiyorum.