Safiye'ye Mektuplar - 45 / ......aldatıyor,ne yazık....
Safiye’ye Mektuplar - 46 / ’ ...aldatıyor,ne yazık....
süveyda.(m) ( 3/20/2009 )
---------------------------------------------
Nasılsınız hocam. Cumanız mübarek olsun.
Hocam az önce ikindi namazını kıldım. Secdeye kapanıp dakikalarca dua ettim, tövbe ettim gözyaşlarıyla. Yalvardım ne olur affet beni, günahlarımı bağışla dedim. Ve duamın ilerleyen dakikalarında ensemden başlayıp sırtımdan bacaklarıma kadar inen bir üşüme hissettim. Tüylerim diken diken oldu. Kollarım bacaklarım buz kesildi. Ama üşümekten kaynaklanan bir bir soğukluk değildi sanki. Sanki bir rüzgâr esti ve beni üşüttü. Titredim hocam ve şu anda seccademin başından kalkalı on dakika olmasına rağmen hala aynı üşüme devam ediyor, şiddetini kaybederek. Tüylerim diken diken ve bedenimin içinde soğuk bir rüzgâr esiyor gibi.
Bu neden oldu. Bunun bir hikmeti var mıdır hocam. Geçmiş zamanlarda da seccademin başında oturup tövbe ederken bir iki kere bunun gibi birşey yaşamıştım. Hocam neden sebep ne. Yoksa sadece gerçekten üşüdüm de ondan mı kaynaklandı bu.
Tarih:20 Mart 2009 Cuma 18:00:16
RE:merhaba
Sevgili kızım,
Geçmiş günahların inşallah çoktan affedildi. Secdede yaşadığın olay da dua kabulüne işarettir. Dua ederken ürpermek, ağzında oluşan tatlı bir salgı ile tükürük bollaşması duanın kabul edildiğine işarettir. Ayrıca sağ kol bilekle dirsek arasının seğirimesi ve duanın ardından nur doğması da duan kabul işaretidir. Bu seğirime ve nur görme işi velayet makamındaki insanların bildiği ve yaşadığı bir haldir ancak diğer ikisini hemen herkes yaşayarak fark edebilir. Meraklanacak bir durum söz konusu değil, belki şükür namazı kılmalısın.
Cuman hayırlı olsun.
süveyda.(m) ( 3/20/2009 )
---------------------------------------------
Hocam benim bir sıkıntım var. Size bundan bahsetmek istiyorum.
Hocam yıllar sonra barıştığım teyzemden bahsetmiştim. Kendisi evli.12 yaşında bir oğlu ve iki kızı var ikizler. Kızlar daha küçük 5 yaşlarındalar. Teyzem 30 yaşında bir ev hanımı. Eniştem ise maddi durumu oldukça iyi sürekli alkol alan gece hayatı olan ama buna rağmen evin ve ailesinin hiç bir maddi ihtiyacını eksik etmeyen biri. Teyzem ile eniştemin beklentileri ilgileri çok farklı.
Teyzem yıllarca eniştemi kendisiyle ilgilenen, eşine ve çocuklarına bağlı olan karısını mutlu eden bir eş olması için düzeltmeye çalışmış. Ama o hala aynı.
Ve en acısı teyzem eniştemi aldatıyor. Bir değil bir kaç kişi girmiş hayatına. Onlarla zinada bulunmuş. 30 yaşında 3 çocuk annesi bir kadın olarak ve türbanlı bir kadın olarak sürekli onu bunu bahane edip evden dışarı çıkıyor, çocukları yalnız bırakıyor, kulağında bilmem kaç küpe deliği, 15 yaşındaki genç kızların giyindiği gibi bir giyim tarzı.
Geçen gün onunla konuştum. Pişmanlık duymuyor musun, vicdanın nasıl rahat dedim.
‘’İşte o dedi, ben hiç pişmanlık duymuyorum. Vicdan azabı duymuyorum. O hak ediyor ‘’ dedi.
tabiiki ne kadar kötü bir koca olursa olsun kimse hak etmiyor. herşeyi bir kenara bırakalım ya Allah. Onun emri ne olacak. Hani rahattan rahatsız deriz ya onun ki de öyle birşey. herşeyin var. Sıkıntın yok. Çocukların var. Adamı da bırak ne yaparsa yapsın diyorum. Sen dine yönel, ibadet et, dua et eşin içinde diyorum. Ama ne fayda.
Onun bu durumu beni çok üzüyor. Ne olursa olsun insan hiç kocasını aldatır mı? Erkeğin aldatması da mutlaka çirkin ama sen kadınsın annesin.
Ona ne önerebilirim. Nasıl yardımcı olabilirim. Bazen de diyorum ki bırak ne hali varsa görsün. Şimdi teyzemi de böyle görünce ve benimde geçmişim kötü olunca bu bizde genetik mi diye soruyorum kendime ve hem kendim hem de onun için çok utanıyorum kuldan ve yaratandan.
Sizce ne yapmalı hocam. Nasıl yardımcı olmalıyım ona. Yardım istediği de yok ya. Halinden memnun. Daha yaşam sevinci bitmemiş içinde, dünyanın ve ahiretin telaşından çok uzak sadece zevk için bu âlemde yaşayan bir beden o.
Tarih:20 Mart 2009 Cuma 18:06:05
RE:merhaba
Sevgili Safiye,
Teyzenin durumuna çok üzüldüm. Ateşle oynadığının farkında değil. Hem dünyasını hem ahiretini kaybetmesi an meselesi. Çok yazık. Çocuklarının yüzüne nasıl bakacak. Eşine duyduğu öfkeyle başladığı anlaşılıyor... Sen cehenneme gidersin de ben gidemez miyim der gibi birşey. İkna etmeye çalış. İsterse kurtulabilir. Ama istemezse kimse ona yardım edemez. Canı yanması gerekir ki pişmanlık duysun. Onun için dua et.
Selam senin ve onun üzerine olsun.
Mektuplarımızı okutman mümkünse, okut.
YORUMLAR
nerimanK ( 4/7/2009 )
---------------------------------------------
merhaba hocam.safiye hanımın sayfasına bu gün tekrar uğram geçdi içimden,bi de göreyim ,hepsini silmiş.hemen sitemkar bir şekilde özelden mesaj çektim.ama demekki geç kalmışım.yorumumda da yazdığım gibi mesajdan hemen sonra sizin yazınız dikkatimi çekdi ve üzülmedim dersem yalan olur.safiye burda kalsaydı belki daha çok yıpranacaktı,bence bunda da bir hayır vardır.Allah herkezin gönlüne göre versin .safiye ve daha nice safiye ler için duacıyım.
saygılar
Tarih:07 Nisan 2009 Salı 20:38:34
RE:RE:selam
haklı olabilirsiniz.
Belki de ayrılması hayırlara vesiledir.
Benim mektuplarımda yazılarının neredeyse tamamı var.Kendi isteğiyle yayınlandı.
Bütün gayreti kendi yaşadığı olumsuzlukları başkalarının yaşamamasına katkıda bulunmaktı.
Kendisi eğitimli birisi olduğu için olayları değerlendirirken ve ifade ederken okunabilir bir edebi usluba sahipti.
yirmili yaşalarımda bir fransız yazarın UTANMIYORUM adlı bir kitabını okumuş, hayata bakışımı değiştirmiştim.
Bir sex işçisiydi...İnsanların bakışlarını, yaptığımız işe bir de bizim gözümüzden bakın diyerek değiştirmeye çabalıyordu ve bende başarı sağlamıştı.Daha sonra Mevlana ile tanışmış,tasavvufi açıdan görüşlerimi başka bir boyuta taşımıştım.
Üçüncü olarak safiye beni etkiledi ve yardım edildiği taktirde çıkmaz sanılan sokaklardan kurtulmanın mümkün olduğunu göstermişti.
Onu örnek alan başkaları da çaba sarfetti ve başardılar.Ben de umutlandım.Yayınladığımız mektuplarımıza iyi bir sponsor gerekiyor şimdi.Ve tabi uygun bir editör.
Eminin bir çok genç kızımızı uçurumun kenarından çekip alabilir ruh sağlığı bozulmadan iyi anneler olmalarını sağlayabiliriz.
Kadın toplumun çimentosudur.Allah adına hem erkeği hem kadını yaratandır.
Toplumlar bir bakıma kadının eseridir.Onlar ne kadar asil ve sağlıklıysa toplumlar da o kadar sağlıklı ve saygındır.
Bir tek kızımızın kirlenmesi bile en az iki üç çocuğumuzun geleceğini karartacaktır.
Sağlıksız ruh haliyle ideal eş ve anne olmak mümkün değildir.
Bu duygularla saygıalrımı sunuyorum..
geceniz hayırlı olsun efendim.
hacı ali tarafından 4/7/2009 8:47:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Keşke böyle bir yorumu daha önce yazmış olsaydınız.Yada başka biri benzerini yazsaydı.
Neriman hanım,bir önceki yazımıza olumsuz bir yorum yapılmış,safiye ikiyüzlülükle itham edilmişti.Ve sevgili safiye o yoruma gücenerek,biraz da başka sebepler bahane ederek siteden ayrıldı.
Her insan gibi pırıl pırıl bir insan olarak dünyaya gelmiş,herkes gibi yaşayıp giderken başına gelenlerle toplumun onay vermedeği,insan fıtratına ters düşen acılı bir hatalar zincirine halka olmuş,vicdan azabı çekmiş,yıpranmış,kurtulmak için çabalamış,kendisine uzanacak bir el aramış.....
Bir tevafıkla tanıştık.sanal bir el uzattık..nasip odu,bahane oldu..o bataktan çekip çıkardık...az kaldı, 43 gün sonra askeri gelecek,düzgün bir yuva kuracak..derken sıkıntılı bir anında aramızdan,yani siteden ayrıldı..şimdi müteveffa anne ve babası kadar onu merak ediyor,onun için dualar ediyorum...
İlginize teşekkürler ederim..
Eğer mektuplarımızı başından okursanız,yazdıklarını da,mektuplaşmamızı da daha iyi anlar örnek olduğunu görürsünüz.
Esasen onun mektuplarını okuyup bizimle tanışan,yardım alıp cehennemi hayatlarından kurtulan birkaç kızımıza, kadınımıza nasıl vesile olduğunu da müşahade edersiniz.
Onların mektuplarını da biri hariç yayınladım.Kalanını da yakında yayınlayacağım.Herbiri kesin kurtuluşa erdiler.Hatta içinde maneviyatta mertebe alanı bile oldu.Şimdi ihlaslı bir dua insanı.
İltifatlarınıza minnettarım. belki bir bölüm fazla okunur, bir kişi daha sizin yazdığınızdan yola çıkar.
çok teşekkürler.
bu yazınızı okumadan 1-2 dk önce seveyda hanıma mesaj çekmişdim
yazılarınızdan bizleri mahrum etmeye hakkınız yok diye.
ne şanslıymışım ki,mesajdan sonra sizin sayfanıza girerek yine süveyda (m) hanımın yazısıyla (mektubu) karşılaştım.
kadın/erkek ,genç / yaşlı herkezin payına düşeni alabileceği bir hayat hikayesi var.
ilk zamanlar tamamen kurgu zannediyordum,tesadüfen okuduğum bir yazısında ve yazılan yorumlarda gerçeklerden bahsettiğini yazınca daha bir dikkatle takip etmeye başladım.
yazılarını okumak sanki onun acısını paylaştığım hissi veriyordu bana,kim bilir yaşadığı acılarda insan olarak belkide bizim de payımız vardır.
Allah kimseyi doğru yoldan ayırmasın,ayrılanlarıda hidayete erdirsin.Amin.
emeğinizi tam puan vererek kutluyorum.
hocam sizin ve süveyda hanımın yaşamları gül bahçesi gibi güzel,şiirler gibi akıcı ve ahenkli olsun.
saygılar