- 721 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMDAN KARELER 2
Annem beni sırtına bindirdiği gibi babasının evine gitmiş…Dedem kadının yeri kocasının yanıdır demiş…Annem kararlıymış geri dönmeyecekmiş..O sırada dayım gelmiş..Annemin geldiğini ve ağladığını görünce sormuş..
- Ne oldu diye..?
Annem
-Yok bir şey demiş…
Dedem durumu izah etmiş..Dayım duyunca sinirlenmiş..anneme söylenmiş..Kendin ettin kendin buldun çekeceksin demiş..Annem bakmış olacak gibi değil bir gece orada kalmış ve sabah uyanır uyanmaz köye geri dönmüş…kızını genç yaşta kaybeden yaşlı bir kadın varmış..gitmiş yanına…
-Teyze bana kalacak yerin varsa ver…
Kadın 5 metreye 25 metrelik eskiden inek ahırı olan bir yer göstermiş..Annemin yatacak yatağı bile yokmuş..Kadına yanımda azıcık param var çocuğum üşümesin bir tane yorgan sat bize teyze demiş..Kadın kızına çeyiz yaptığı yorganlardan birini anneme satmış..
Kadın demiş ki
-Damın bir köşesinde ocak var..orada eski tahtalar var..altınıza onları düzgünce koy..Üzerinde yatarsınız…Annem
-Sağ olun Allah razı olsun demiş..
Gündüz sırtında dağdan odun getirmiş gece yakmışız..Ben tam hatırlayamıyorum…Yorganın yarısını altımıza yazmış yarısını üstümüze örtmüş..
Koskoca langar bir yanımız ısınsa diğer yanımız donmuş..
Çok zor günler geçirdik..Açlıktan uyuyamadığım zamanlarda annem kendi yemeyip
suyun içinde şekeri ezip kuru ekmekleri ıslatıp beni yedirdiğini iyi bilirim..Üstü başı pis diye yanına almayan arkadaşlarımın yanına gitmek için ağladığımda
-Seni istemiyorlarsa gitmeyiver diye annemden yediğim dayak hala aklımda..
Benim rezil olacağımı,aç kalacağımı düşündüğü için 24 saat çalışan anamın vurduğu yerde gül biter diye yatıştırdım içimdeki kanayan yerlerimi...
Bisikletli dondurmacı amcadan arkadaşlarımın dondurma alıp dudaklarını yaladıklarında bende sanki yemiş gibi çok dudaklarımı yaladığım iyi bilirim..Bazı arkadaşlarım bir kerecik
yala diye uzatırlardı..Tadı damağımda kalırdı...
Bir lokma ekmek için gece gündüz çalışan annemden dondurma alır mısın diyemezdim..
Ama annem arkadaşlarımdan duyar canı çekmiştir diye bir kaşıkda olsa külaha dondurma koydurur yalaya yalaya yediğimi karşıdan izlediğini iyi bilirim..Durumumuz köylüler tarafından bilinir..Babama kızan çoktur.Yırtık ayakkabılarla okula giderken ayaklarımın ıslandığını görenler babama söylerler..Babamın naylon çizme alıp bakkal amcayla gönderdiğini bilirim..O çizmeleri eskiyecek diye giymeden ayaklarım büyüdü..
Islak çoraplarla dolaşmaktan burnumun akıntısı hiç durmazdı..
Köyün muhtarı babamı yanına çağırmış..
Muhtar-
Hiç değilse kadının ve çocuğun giyeceklerini ver demiş..Yazık değimli dayının kızı demiş..
Babam vermemiş ama babaannem annemin rezilliğini ve benim durumumu düşündüğü için babamdan gizli giyeceklerimizi getirmiş..Annem babamdan nafaka bile istememiş..Tam beş yıl o inek damında kaldık..Tütün yetiştirirdik..Annem çok çalışkan kadındı..Beni de yanından bırakmazdı..O kadar çok evlilik teklifi aldı ama asla evlenmedi..Hatta babamdan boşandıktan sonra beş yıl o ahırda yaşarken köy sandığından bir dölüm yer aldık ve annem bir oda ev yaptırdı..o evin içine girdiğimiz gün
-Allah’ım bu adamdan kurtardığın ve içine girecek kadar ev yapmama izin verdiğin için sana şükrediyorum diye adak kesti...
Babam başka kadınla evlenmiş..Onunla da iki yıl geçinmiş ve ayrılmış..o sırada köy muhtarlığına seçilmiş..kadından ayrıldıktan sonra kendini köy için hizmete adamış..çok çalışmış..Elektrik ve su babamın muhtarlığı zamanında gelmiş..Köye üç tane köprü yaptırmış..hizmetlerini kıskanan birkaç kişi sürekli babamı tehdit etmeye başlamış..Arkasından iş çevirmeye başlamışlar..Babam babaannemin söylenmesine dayanamamış ve muhtarlıktan istifa etmiş..Babama her gördüğü yerde sataşan sarhoş birisi varmış..Yine akşam vakti kahvede yine sarhoş halde olan bu adam babama sürekli küfrediyormuş..Babam evine çekmiş gitmiş..Dayanamamış silahını almış geri dönmüş..Adamın söylediği küfürler kulağında çınlıyormuş..Gelmiş adam hala kahvede ..
Babamı görünce tekrar küfretmeye başlamış..Babam da çıkarmış silahı adamı vurmuş..Gitmiş teslim olmuş..Adam ölmemiş ama babam tutuklanmış…Sarhoş adamın kardeşi babam için şahitlik vermiş…Ben olsam öldürürdüm ama bu arkadaşımız sabretti diye…Köylünün hepsi babamı haklı bulmuş…Babam 5 ay ceza almış ve yatmış çıkmış..Babam hapishanedeyken babaannem ölmüş..Babaannemi annem defnetmiş..kendi çocukları cenazesinde bulunamamış..Nasip olmamış..Babam annesinin öldüğünü hapishaneden çıkınca öğrenmiş..Annemin annesi için yaptıklarını da duyunca anneme yaptıklarına pişman olmuş..Tekrar annem ile barışmak için hatrı sayılır kişiler göndermiş..Annem onun için geldiyseniz evimi terk edin demiş.
.Beni seven sayan insan sokakta bırakmazdı demiş..
sıdıka emek
YORUMLAR
Yaşar KEmal'İn çikolata,Firuzan'ın parasız yatılı,adlı öküleri vardır.Öğrencilerime okuduğumda yutkunurlar.Çünkü her ikisinde de yokluklar içinde çocuklar vardır.Yazınız bunu hatırlattı.
Üzüldüm.Ne yazık ki bir tek siz masumsunuz .Masum küük bir çocuğa dayatılan hayata razı olan insanlık utansın
Çocuklar ağlamasın,aç kalmasın,üzülmesin...
Canim benim su an goz yaslari icinde sana annenin ne kadar onurlu ve caliskan bir kadin olmasindan dolayi gururlandigimi anlatamam ,Sende bu ovulecek hanimin kizi oldugun icin gurur duymalisin .ruhu sad olsun
Bu tur hikayelerden benimde annemin hatiralarindan dolayi gencken sivamistim kalbimin duvarini nefret uyanmisti adetta.
Sevgimle
sıdıka canım
öyle onurlu ve gururlu bir annenin kızı olduğun için nasılda gurur duyuyorsundur.
ve de çok cesur.nice kadınlarımız maruz kaldıkları kötü davranışlar karşısında yoklukla savaşamıyacaklarını düşünüp ya çekiyorlar,yada bir başkasına meylediyorlar
annen öyle güzel ve önemli bir örnekki kadın için,ayakta durması gereken kadın için ,arkağin arkasına saklanmamak gerektiğini anlatmak için.
erkeğin arkasında yada karşısında değilim.yanında eşit omuz omuza.omuz vermiyene de erkek yada kadın önemli deil arkamı dönüp gitmek.
cesur yürekli ,onurlu,çaçalışkan ananı tekrar tekrar alkışlıyorum.
allah tüm kadınlara o cesareti versin diyorum