- 776 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
HÜR İRADE Mİ ŞİKÂYET Mİ? …
Bundan bir ay önce, yetkili bir ağızdan “Kürt sorunu hakkında yeni şeyler olabilir” denilmişti.
O zam ne gibi şeyler denildiğinde, yaşayacağız göreceğiz mantığıyla cevap verilmemişti. Her şey ABD Devlet Başkanı Obama’nın gelişine bağlanıyordu.
Türkiye asçısından: ilk sorun NATO genel sekreterliği seçiminde yaşandı ve Obama’nın devreye girmesiyle sorun çözüldü. Kaybettik mi, kazandık mı? Elbette ki bir kazancımız oldu. Obama sayesinde elde ettiklerimiz.
—NATO Genel Sekreteri Yardımcısı’nın bir Türk olması
—Silahsızlanmadan Sorumlu NATO Sekreteri Yardımcı Vekili’nin ve NATO’nun Afganistan Özel Temsilcisi’nin Türk olması
—Rasmussen’in, İstanbul’da gelecek hafta katılacağı Medeniyetler İttifakı Toplantısı’nda Hz. Muhammed karikatürleri konusunda özür dilemesi,
—Rasmussen’in Roj TV’yi kapatma hazırlıklarına en kısa sürede başlaması.
Bunlar güzel mi? Evet güzel şeyler.
Şimdi gelelim Obama’nın Türkiye ziyaretine…
Obama Türkiye’ye gelmeden kimlerle nasıl ne kadar görüşme yapılacağı planları yapıldı.
Birincisi: Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Muhalefet liderleriyle teke tek görüşmeler yapılacak, Kapalı kapıların arkasında nelerin konuşulacağı merak konusu.
Birde ikinci mesele var ki bu çok önemli, Obama TBMM de bir konuşma yapacak.
Bence o kürsüden konuşma yapması doğru değil.
O meclis benim meclisim… Meclisteki o kürsü benim kürsüm.
Obama’yı ben başkan seçmedim… Ben seçmediğime göre peki niye?
Obama konuşacak, Benim adıma benim seçtiğim milletvekilleri alkışlayacak.
Yapmayın beyler benim adıma kimse Obama’yı alkışlamasın, eğer alkışlanırsa verdiğim oyum haramdır haram.
Başbakanıma sesleniyorum, sen ABD başkanlık kürsüsünde, ABD insanlarına hitaben hiç konuştun mu yoksa sende konuşacak mısın?
Starsburg’da baş başa gelmiştiniz ya, orada neler konuşmuştunuz. Yazımın başında da demiştim “Kürt sorunun hakkında yeni şeyler olabilir” şeklinde acaba bu sorunu sizin adınıza DTP’liler mi çözecek?
Meclis çatısı altındaki DTP milletvekillerinin Grup başkan vekili aracılığı ile Obama’ya sunacağı öneriler arasında bakın neler var…
“Kürtlere özerkli hakkı verilsin.
Doğuda ki her ilin ayrı sembolü (Bayrak veya flama) olsun.
Bu sembollere göre de bölünerek özerklik içerisinde yer alsın ve kendini temsil etme yetkisine haiz olsun.”
CHP ile MHP; DTP’nin önerilerine şiddetle karşı çıkmaktalar. Elbette karşı çıkacaklar burası Türkiye cumhuriyeti. Bu cumhuriyetin bir Başbakanı birde cumhurbaşkanı var. Bu tür sorunların meclis çatısı altında İktidar ve Muhalefetiyle beraber çözülmesi gerekirken, başka bir ülkenin devlet başkanını aracı koymak yanlış olur. DTP’nin yaptığı hür irade mi, yoksa Türkiye’yi şikâyet mi?
Tüm bu olan gelişmeler beni endişelendiriyor, bizim her olayımızı ABD çözdüğüne göre 80 yıl önce kabul etmediğimiz “Manda ve Himaye” şimdi kabul edilmiş gibi olmuyor mu?
Hani nerede bağımsız, hür iradesini ortaya koyan Türkiye?
Mahatma Gandhi tanrıya şöyle dua eder: “ Eğer bana paradan yoksun bırakırsan bana umudu bırak. Başarıdan yoksun bırakırsan, başarısızlığı yenmek için irade gücü ver bana. İnsanlara zarar verirsem, özür dileme, affetme ve merhamet gücü ver bana.
Eğer seni unutursam, sen beni unutma! ... Tanrım…” Âmin.
Allah bizi yönetenlere akıl fikir versin! ... Diyerek, diyorum ki!
Başbakanımız şiir okumuştu ya “yiğit muhtaç olmuş kuru soğana” diye…
Yeter ki kuru soğan yiyelim, ama bağımsız, hür irademizle hareket ederek arkamızdan yetişen neslimize rahat huzur içerisinde bir memleket bırakalım… Emperyalist güçlerin uşaklığını yapmadan.
Haydi, var mısınız? …
YORUMLAR
Ziya ağabey; senin ne kadar vatansever biri oldugunu biliyorum...Bu satırlarına sirayet etmiş...Obama ya gelince, bence mecliste konuşması çok abartılacak bir mesele değil...İş oraya gelene kadar nice sorunlar var...Açıkçası ben Obama dan umutluyum...Doğu ve özerklik olayına gelince, biz ne dersek diyelim doğu insanının pek azı hariç, çogu olayı kafalarında bitirmiş..bunca iyi niyetli adımdan sonra dtp nin aldıgı oylara bakarmısınız ? Yöre insanını pkk nın kokrkuttugunu söyleyerek avunalım sadece...Bunca adımdan sonra hala şiddet istiyor insanlar demekki....Kuru soğana gelince; gel paylaşalım beraberce...Sevgiyle kal...
Yeter ki kuru soğan yiyelim, ama bağımsız, hür irademizle hareket ederek arkamızdan yetişen neslimize rahat huzur içerisinde bir memleket bırakalım… Emperyalist güçlerin uşaklığını yapmadan.
Haydi, var mısınız? …
Yazdıklarınıza baştan sona kadar katılıyorum.Varım arkadaşım diyorum.u duyguları bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
Selam saygılar efendim.
Sn. Hasan Hüseyin Arslan
Bu, kısalığında Türkiye'nin tablosu gizli olan tespitinize şapka çıkarılır
Sizce yakında TBMM de tadilat yapılır mı ?
İnşaat, BAKIM, onarım anlamında soruyorum...
Tabelalara bakılır "düşmek üzere olan harfler" yenilenir ?
Sonrasında bir bakmışız öz zihniyet tezahür etmiş !
TÜRKÜ'YE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
Sn. Ziya Bekar'a ve değerli yorumculara Saygılarla
Meclis kendisi emperyalizmin oyuncagi olan usaklarin degil midir? Siz hangi meclisten bahsediyorsunuz. Dogrusu anlamadim. Haramzadelerin, katillerin oturdugu bir meclisi, sevket kazan, dengi mir firat dengesizi gibi cumhuriyet düsmanlarinin oturdugu bir yer Atatürk'ümün kurdugu meclis olamaz. Uyanin beyler lütfen uyanin!
Hasan Hüseyin Arslan tarafından 4/6/2009 2:53:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah bizi yönetenlere akıl fikir versin! ... Diyerek, diyorum ki!
diyin saygı değer hocam ne derseniz haklısınız valla,
.....................bende ,aynı nı her zaman diyorum sayın ZİYA HOCAM
ALLAH AKILDAN BAŞKA ŞEYLERDE VERSİN..
AZİZ NESİN boşuna demedi ......................... diye..
Yeter ki kuru soğan yiyelim, ama bağımsız, hür irademizle hareket ederek arkamızdan yetişen neslimize rahat huzur içerisinde bir memleket bırakalım… Emperyalist güçlerin uşaklığını yapmadan.
Haydi, var mısınız? …
*****************************************
soğan ekmeğede muhtaç kalmayalımda....:(((
varım !!!!!!!!!!!!varım!!!!!!!!!!!ama bizler varolmakla yetmiyor duyarlılığımızıda kaybettik ne yazıkki:((
TÜRK BAYRAĞININ ADI ALTINDA DÖNEN ADİLSİZLİK BANA ÇOK HÜZÜN VERİYOR ..
CANIM YANIYOR!!!!!!
YÜREĞİM SIZLIYOR!!!!!
ALLAH sonumuzu hayreyleye!!!!!!!
birileri yardım adı altında (sadaka )veriyor aslında ama nerde o öz anlayışş,
DİLERİM O SADAKA ALANLARDA ,VERENLERDE BİRGÜN GELİR SADAKAYA MUHTAÇ KALIRLAR..(amiiiin)
YAZDIĞINIZ HER SATIRA DEĞİL ,HER KELİMEYE YÜREKTEN KATILIYORUM...
BU YAZIYI HERKESİN OKUMASINI DİLİYORUM!!!!!
UMARIM BİR YERLERE GİDER BU MESAJLAR DA PAYESİNİ ALAN ALIR:(((
GÜZEL GÜNLERİ SEVGİYLE .. SAYGIYLA ... BEKLEMEK DİLEĞİMLE... YÜREĞİNİZE SELAMLAR ... EMEĞİNİZE SAĞLIK ...KATRE.. KATRE.. SEVGİLER...
NOT:(müsadenizle yazınızı sizin adınızla koplyıp hotmaille herkese gönderecem..müsade varmı hocamm..(yanıt?..)
mavikatre tarafından 4/6/2009 1:53:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şu bir gerçek ki kendi silahımızla kendimizi vurdurmayı iyi biliyoruz.Nato gn sekreterliğini seve seve verdik ohhh yan gelip yatma zamanı.Üstelik Roj tv de karşıda uzat ayaklarını ha bire küfretsinler /hakaret ersinler/tahrik etsinler ama sekreter yardımcılığını verecekler ya...)))
-Etibank için el sıkışmak ta var bu gelişte/Gülegüle etibank tek ayakta işletmemiz oydu o da hello..
-Obama bile DTP Gn baş.Ahmet Türk'le görüşecek hay allah ne güzel propoganda yaptılar.Dünya lideri Ahmet Türk'ün ayağına geldi.Helal olsun kimbilir özerklik istemekle belki de haklılıklarını ortaya koyuyorlar.Haklılar/mı..? Yani bu gün C.Başkanı kürt oluşum hatta kürdistan devleti Başbakanı Barzaninin ayağına gidiyorsa bu demektir ki/Irak işgali Kürt devleti kurulması için bir alt yapıydı ve başardılar.Neyse ben rahatım Beyrut'ta çok iyi Kürtçe öğrenmiştim ve çok iyi Kürtçe konuşuyorum..)) başkaları düşünsün.
-Yönetim zaafiyetinin sonuçları ülkeyi de böldürür/toprakları da sattırır/G.Doğuya başka-başka bayraklarda astırır.Yani asılı değilmi ki..
-Madem bütün bunlar yaşanacaktı Ahmet Kaya neden gözden çıkarıldı...??? veya ...veyaaa....
-Neyse bu kadarla kalayım da.Kalemine bin sağlık sevgili Ziya üstadım..