- 537 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMDAN KARELER..
Köyümüzde maddi durumu iyi olan mehmet isminde birisi varmış..Hayvancılık yaparmış..Deve,keçi,koyun vb.hayvanları varmış..Hacıya gitmeye karar verimiş..
Eskiden hacıya develerle gidilirmiş..Hacıdan geri dönüşünde Yemen den arap çocuğunu deveyle Türkiye ye getirmiş..Bu çocuğu çobanlık yaptıracakmış..Çocuğun adı muhammed imiş..Gün geçmiş çocuk büyükmüş..Mehmet ağa bu delikanlıyı köyden birisiyle evlendirmiş..Bu gencin İsmail isminde bir oğlu ve hatice ve sultan isminde iki kızı olmuş...
İsmail benim babamın babası..Yani dedem...Dedem ilk evliliğinden bir kızı olmuş..Adını hatice koymuş..Eşi vefat etmiş.Eşinden sonra babannem ile evlenmiş..Babannemin de muhammet(nüfusta mehmet sait)ve zühre ismine bir oğlu bir kızı olmuş..Babannem annemin halası imiş..Yani akraba evliliği..Yemenden gelen büyük dedem ve sonraki nesiller hep beyaz tenlilerle evlilik yaptığı için bebelerde beyaz tenliye dönüşmüşler..Babam annem ile evlenmek için çok uğraşmış..Bir gece kolundan tuttuğu gibi kaçırmış..Ve evlenmişler..Annemin babası dedem annemi kaçtı diye çok kızmış..uzun süre barışmamış..
Annem çok çalışkan kadınmış..Babam da çalıştığını yiyen çapkın birisiymiş..Annemi hiç gün yüzü göstermemiş..Annem ilk zamanlar babamın bu yüzünü gördüğü için çocuk yapmayı düşünmemiş..Bu sefer köy yeri olduğu için kısır diye laf etmeye başlamışlar..Babam ise
sen kısırsın diye başka kadınlarla yaşamaya başlamış..Annem çok üzülmüş..O sırada hamile kalmış..Babam annemin hamile olduğunu duyunca eve geri dönmüş...Ben dünyaya gelince
istemeyenler babamı kışkırtmaya başlamışlar..Bu çocuk beyaz tenli..senin çocuğun değil diye..Ben iki yaşına girmişim ..Babam beni almış ve test ettirmeye götürmüş annemden habersiz..Ben kendi çocuğu olduğum anlaşıldığı için nüfusuna geçirmiş..Babam yine çapkınlıklarına devam etmiş..Hatta kadın için bıçaklanmış..Annem babamın test yaptırdığını bir yıl sonra öğrenmiş..Bunu öğrenen annem çok üzülmüş ..Artık evde hergün kavga etmeye başlamışlar..Babam bir gün çok sevdiği için anneme mısır haşlaması yaptırmış..Ben de mısır yemek istediğimi söylediğim için annem ile babam tekrar kavgaya tutuşmuşlar..Babam annemin kafasına demir maşayı indirmiş..Annemin kafasından fışkıran kanı dün gibi hala hatırlayabiliyorum..Annem beni aldığı gibi evi terketmiş...Annem ile babamın ayrılığının sebebi bu olmuş...
Annemin yerine kendimi koydumda benim eşim aynısını yapsa bende çocuğum alır giderdim.
Film gibi olan hayatımdan kareleri arasıra yazacağım...
sıdıka emek
YORUMLAR
Tek tarafli Yazmissiniz SIDIKA kardes,
Iki kisi Hakkinda karar verirken iki tarafida dinlemeniz gerekirdi, hele bu Anne ve Baba olursa Durum dahada seffaflasmasi gerekir,
Ne kadarda kotu olsa yinede O senin Baban,
Sen sana yarasir sekilde evlatlik gorevini yap.
Hic suphesiz babayin gunahi babana, sen babayin gunahindan sorumlu tutulmayacaksin,Anne ve Babana yumusak soz soyle onlari incitecek uzecek sozler sarfetme.
Hic suphesiz sarfettigimiz sozlerdende sorgulanacagiz.
selam ve dua ile.