- 850 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GÜN SENİN ADINDIR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gün senin adındı sen farkında değildin.
Nasıl farkında olacaksın ki.
Her fikir senin etrafında kümeleniyor, Her toz bulutu önce senden parça koparıyor.Çünkü her yağmalama,her uğursuzluk ve arsızlık sana ait bir parçaya zarar verdi.
Gün senin adındı sen farkında değildin.
Bazen kirli elleri kocaman göbekli adamların taze,çıtır niyetine hisse senetlerine dönüştürüldü değerlerin . Aynı kirli eller saçlarından başladı sürüklemeye sonra göğüslerine uzandı.Şimdi kalbine doğru inan yolda aklını karıştırmaya seni yolundan saptırmaya çalışıyorlar.
Gün senin adındı sen farkında değildin.
Bazen de “abdestli elleri” sakallı damların hayır işlerinde topladığı ama bir türlü yerine ulaşmayan bilezik ,yüzük ,para ya da ev mutfak eşyası ile birlikte anıldı adın.Sen erdemin parçası diye dişinden artırdın tırnağından artırdın lakin senin duygularını birebir karşılamadı.Sonra toplanan yardımlarla işyeri,şirket,büfe,dört başı mamur eğlenceler oldu adın.Beş yıldızlı otellerde senden toplanan yardım malzemeleri ile gününü gün eden adamlar “Allah ”lafzını da dillerinden hiç düşürmediler.
Gün senin adındı sen farkında değildin.
İlk değil bu .Son da olmayacak.Sen hem herkesin sahip olabileceği ab-ı hayat dudaklı afet görüntüsündesin hem de sahip olamayanların hasedinden çatlayacağı coğrafyada sürdüyorsun yaşamını.Bir tarafın Kaf dağında mücevher koruyuculuğu görevini üstlenen bir devi andırırken bir tarafın kırkına karışmamış çocuk saflığında duruyor hala.Nadasa bırakılan tarlalarda yeni açmış ,taze gelincik yaprakları gibi narinsin bazen.Bazen de sırtına indirilen onca darbeye duyarsız,onca haksızlığa kayıtsız,binlerce yıldır uyuyan koca bir çınar ağacı.Aynı sen bir futbol maçı sonrasında caddeleri kana bulayacak kadar öfkesi ,sevinci denetimsiz durumdasın.
Gün senin adındı sen farkında değildin
Kırk kişiyle Çin sarayını bastığın demler gibi istediğin zaman akıyorsun meydanlara. Fatih döneminde olduğu gibi sahibi olduğun ,kendi kurduğun medreseye girişte sınava tabi olmayı içine sindiriyorsun.Ama bir tarafın Yeniçeri ocağında kazan kaldıran er olmaya devam ediyor.Bir tarafın daha dün pasaport verdiğin adamlara kırmızı halı sermekte tıpkı dün Mısır’a atadığın valiye söz geçirmez halin gibi.
Gün senin adındı.
Bir senin adındı farkında değildin.
Gazete sayfalarında arzı endam eden boy boy büyük başarı öyküler ile kazana döndü beynin.En basitinden neredeyse ayda bir servis edilen düşen işsizlik rakamları pembe tablolara seni bile inandırdı çoluk çocuk işsiz olduğu halde.( İşsizlik geriledi, yüzde 9’a düştü. Eylül 2004, Milliyet. /İşsizlik geriledi, yüzde 9.3’e düştü. Mayıs 2005, Vatan.
İşsizlik geriledi, yüzde 9.5’e düştü. Temmuz 2005, Radikal. /İşsizlik geriledi, yüzde 10’a düştü. Aralık 2005, Zaman. /İşsizlik geriledi, yüzde 10.3’e düştü. Aralık 2006, Sabah. /
İşsizlik geriledi, yüzde 10.4’e düştü. Mart 2007, Referans. /İşsizlik geriledi, yüzde 10.5’e düştü. Nisan 2007, Yeni Şafak. /İşsizlik geriledi, yüzde 11’e düştü. /
Ve... Mayıs 2007, CNNTÜRK. İşsizlik geriledi, yüzde 11.4’e düştü.)
Gün senin adındır
Sen artık adına da soyadına sahip çıkma iradesine yeniden sahip olduğunu göstermeye kalktığını ispatlamalısın.Senin adına düzülen bütün yalanlara ,bu yalanın önünde ardında sağında solunda bulunan bütün bileşenlere aslı geldi, gölgelerin hükmü kalktı diyebilme zamanıdır.
(Devam edecek ) Sinan YILMAZ