- 1143 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Sandıktan Yine Kadınlar Çıkmadı
Ne yazık ki 29 Mart seçimleri yine kadınlara hüsranı yaşattı. İki il ve 15 ilçe haricinde hiçbir yerde kadın adaylar başkanlık koltuğuna oturamadı. Kadınların aday gösterilmemesinin ya da, kadınların cesaret edip de aday olmamasının nedenlerini az çok hepimiz tahmin ediyoruz.
********
Bir toplumu düzeltecek olan tek şey eğitimdir. Başka hiç bir şeye de gerek yoktur. Eğer bir toplum top yekûn eğitim ve öğretim alır ise ne çarpık bir toplum anlayışı gelişir ne de çarpık ilişkiler.
Ben kendi ülkemde hiç bir şeyin düzeltilemeyeceğini düşünüyorum arttık. Neden mi? anlatayım size.
Bir toplumun temeli ailedir ve ailede de çocuklarını yetiştiren günün yirmi dört saati çocukları ile baş başa olan kadındır. Kadın eğitimin dışına itildiğinde çocuklarına verebileceği hiç bir şey yoktur. Kendinden önce gelmiş büyüklerin yanlışlarını bile doğru olarak algılayıp çocuklarını öyle yetiştirir. Oysa anne yeterince eğitim almış olsa, çocuklarını da o doğrultuda yetiştirecek ve toplumda bu kadar çarpıklığa müsaade etmeyecektir.
Bakın hala ülkemde " haydi kızlar okula" kampanyaları yapılıyor ve kız çocuklarının okuması gerektiği anlatılıyor. Oysa toplumun genelinde " kız çocuğu okumaz" anlayışı vardır ve 15 yaşına gelmeden kadın olması istenmektedir. Henüz kendisi çocuk iken oyuncak bebek gibi kendi dünyaya getirdiği çocuğu ile oyun oynar gibi ona bakmaya çalışmaktadır. Yanlışı ve doğruyu bilmeyen bir kadın, nasıl çocuğuna yanlışı ve doğruyu öğretebilecektir. Buna imkân var mıdır?
Din kişi ile Allah arasında kalması gereken en değerli duygudur. Bu duyguya hiç kimse ama hiç kimse karışamaz ve karışmaya da hakkı yoktur. Kişi inançlarını kendisi yaşar. Baskı ve sindirilmişlik bir toplumun yok olması için yeterlidir ve bu gün de dünya da bu olmaktadır.
Cezaevlerinin neden bu kadar dolu olduğunu sorgulamak sanırım toplum olarak bize düşüyor. Adaletsiz gelir dağılımı, bilinçsiz üreme, gereğinden fazla çocuk dünyaya getirme, gelen hükümetlerin kendi çıkarları doğrultursunda yasalar yapma çalışmaları, doymak bilmeyen nefisler v.s (bu örnekleri saymakla bitmez ) bizleri bu duruma düşürmüştür.
Bir toplumun var olabilmesi için önce kadınını eğiteceksin sonra da o toplumdan güzellikler bekleyeceksin. Kadınına gereken değeri vermeyen toplumlar aydınlık yarınları ancak hayallerinde görebilirler.
Devletler din kurallarına göre değil, hukuk kurallarına göre yönetilmelidir.
Toplumun bu hale gelmesinde suçlu ne batı, ne doğu, ne güney, ne kuzeydir. Suçlu aramak gerekiyorsa suçlu olan bizleriz ve kendimizi sorgulamanın zamanı gelip de geçmiştir.
Umarım kadınlarımız bundan sonra siyaset alanında çok daha fazla yer alıp, hak ettikleri yerlere gelebilirler. Ve artık kendi güçlerinin farkına varabilirler.
YORUMLAR
Kadınlar göğün yarısını feth etmedikçe yeryüzüne adalet inmeyecektir.Bunu engelleyen nedenler tartışılabilinir.
Bir gerçeği tesbit etmemiz gerekir.Şeriat devleti olan İran'da bilgisayar kullanan kadınların oranı ülkemizdeki kadınların 7 katıdır.İran parlementosundaki kadın oranı bizden fazladır.Kadınların okuma yazma oranı İran'dan daha kötüdür.Yani çağdaşlık adı altında bazı elitlere sunulan olanaklar yoksul halka sunulmamıştır.
Dünyada utanç denilecek düzeyde kadın parlamenterimiz var.DTP lı kadın parlamaenterlerde olmasa ayıbımız daha da artacaktır.
Çözüm;Kurtuluş yine kadınların ellerindedir.
Yazınız insanı düşünmeye itiyor.Sizi kutlarım...Saygılarımla.
Toplumun bu hale gelmesinde suçlu ne batı, ne doğu, ne güney, ne kuzeydir. Suçlu aramak gerekiyorsa suçlu olan bizleriz ve kendimizi sorgulamanın zamanı gelip de geçmiştir.
SİZ DE EN ÇOK BUNU SEVİYORUM DOST....
ÖNCE BİZ DİYORUZ BİR SUÇLU ARARKEN Kİ SONRA BAŞKALARINA BAKAMA CESRETİMİZ OLSUN ...
TEŞEKKÜRLER...
harikasınız..
dünyaDA geri kalmış toplumların hepsi arap usulü kadına şeytan gibi bakan toplumlardır..
malesef atatürkten hemen sonra inonü ile aydınlanma geri,lemiş hainler gericiler uşak ruhllar 70 yıldır devlete
üşüşmüş kadını şeyhlere köle yapmış sRHOŞ CAHİL KOCA ELİNDE ESİR KILMIş..hele hele 12 eylul anaların başı dik nesil yetiştirmesini engellemiş korkaklar guruhu o0luşmuşytur..
helal sana hemşerim..gurur duydum yazınla..sevgimle
Mehmet ORTA tarafından 4/5/2009 6:52:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
birazda sanki kadın olarak haklarını rahatlıkla istiye bilmek meramını anlatabilmek kadının elinde diye düşünüyorum sayın dinçer hala erkektir o onda öne geçilmez kocadır o önce o gelir yani birliktelik yok hep öncelik verilmiştir malesefki malesef bunlarıda biz kadınlar yapıyoruz sonrada ağlıyoruz ...eğitim diyoruz tabiki eğitim ama eğitimi veren binlerce kadınımız var onlar bile erkekle kızı yan yana oturtmazlar kime ağlıyoruz acaba bence biz kadınlar içimize ağlıyalım neden böyleyiz diye ....
yüreğinden öpüyorum yazılarını kaçırıyorum gecikiyorum okumaya nerde diye bakınca sayfana görüyürum
saygılar selamlar kalemin gücü
Ülkemiz de siyaset henüz rayına oturtulamadığı için,demokrasi hala tüm kurallarıyla işletilemediği için yönetimimizde ağır aksak ilerlemektedir.
Siyasetimizde görev alanlarda birazda fedakarlıkla bu zorlu görevi yapmakta ve çok sıkıntı da çekmekteler.
İş te bu şartlar içinde kadınlarımızın eziyete katlanmalarını önlemek için,onların huzursuz olmalarını önlemek için siyasetten uzak tutuyoruz.
Hele bir siyasetimize yön verelim,dört başı mamur hale getirelim hepten kadınlarımıza bırakacağız yönetimimizi. Tıp kı bugün köylerimizde erkeklerin ,şehirler de kadınların aile yönetimlerinde söz sahibi oldukları gibi.
Duyarlı bir vatandaş olarak sorgulayıcı bu yazınız çok anlamlıydı.Tebrik ediyorum.
SAYGILARIMLA.
Bu ülkede kadınların sorunlarından söz açıldığı zaman, sadece türbanlı kadınların - kızların adaletsizliğe uğradığı gibi söylemlerle sorunların üstünde durulur oldu !
Sanki... ülkede yaşayan kadınların - kızların türban dolayısı ile resmi daireye veya "bazı okullara" girememesinden başka hiçbir sorun kalmamış gibi.
Sanki... türban takmayanlar, her türlü haktan faydalanıyor, hayatları refah içinde, her şey güllük gülistanlıkmış gibi örtünmeyi seçmemiş milyonlarca insanın feryatlarına kimse kulak vermiyor… Kulaklar tıkalı !... (özellikle)
Eğer dilerseniz örneklendiririm
Saygılarla
Değerli Yazar ; bence kadınlara sahip çıkmayan ve destek vermeyen önce yine kadınlar yani hemcinsleridir !
Seçimlerde sandıktan değil belki ama seçim propagandalarından kadınlarla ilgili çok önemli bir tesbit çıktı : İşsizliğin sorumlusu olarak kadınlar görüldü ve iş aramaktan - çalışmaktan vaz geçmeleri istendi.. Malûm kişiler, gerektiğinde ' cennet annelerin ayakları altında ' sözüne sığınanlar, annelerini ayaklarının altına almaya, çarşaflarda - peçelerde - perde arkalarında saklanmaya mahkûm etmeye çalışıyorlar...
ARKADAŞIM YAZDIKLARINIZA KATILMAMAK MÜMKÜN MÜ..?
BU GÜZEL YAZIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..KADINLARIMIZI CİNSEL OBJE GİBİ GÖREN BİR TOPLUMUN BİR KADIN FERDİ OLARAK SIKINTIMIZ ÇOK TABİKİ..KADINLARIMIZI ÖN PLANA ÇIKARMAK İSTEMEYEN TOPLUMUN FERTLERİYİZ..ARTIK KIZLARIMIZI TOPLUM OLARAK EĞİTİM ALDIRIYORUZ GİBİME GELİYOR..(DOĞU -GÜNEY ANADOLUDA VARDIR BELKİ)AMA ERKEKLER HEP ARKASINDA GÖRMEK İSTEDİKLERİ İÇİN KADINLARI ÖN PLANA ÇIKARMIYORLAR..YÜREĞİNE SAĞLIK CANIM..SEVGİLER..
sevgili arkadaşım dediğiniz her şeye harfiyen katılıyorum.ben erkeğin arkasında yada önünde değil karşısında hiç deil yanında olmaktan yanayım.ama bana cinsel obje olarak bakan benim saçım göründüğü için tahrik olan, olabilen,bu nedenle benim örtünmem için baskı yapan bunu takkiyeyle her alanda kullanan hatta kendi yaptıkları kadın haklarını ihlal etme başarısını başkalarına yükleyen erkeklerle deil.önce insan olmak önemli,kadın yada erkek deil diyebilen ,kadını insan olarak gören tüm erkeklere sözüm.
yazılarınızı okuyorum ve ben bir kasımpatıyım her şeye rağmen
kutlarım
Toplumun önemli sayıdaki ama nedense etkili konumdaki kimselerine göre de kadın, eğitim alması için ancak "bazı fiziki şartları" yerine getirmeli anlayışı var.Yani bir yandan "haydi kızlar okula" kampanyaları düzenleyen zihniyet, diğer yandan da okumaya çabalayan kızları kadınları salt "şekilcilik" yüzünden okullardan hatta hayattan dışlamaya çabalıyorlar.
Bu tezatı nedense görmek istemeden sorunları çözme ya da sorunlardan hayıflanma çabaları komik kaçıyor biraz.
İŞte son seçim döneminde de görüldüğü gibi mesela, kadınlar siyasete gireceklerse önlerine engeller çıkarılıyor.
Hadi vekil olamıyorlar, bakan olamıyorlar, sandık kurullarında bile başlarını açmazlarsa parti temsilcisi olarak bile bulunamıyorlar.
Bu riyayı, bu ikiyüzlülüğü görmeden hangi kadın hakkından bahsedeceksiniz ki inandırıcı olacaksınız değil mi?
Yakında oy kullanma hakları da ellerinden alınırsa şaşırmamak lazım başı örtülü kadınların.
Bunca çağdaşlık gösterisi de ancak böylesi bir cehaletle örtülebilirdi ve öyle de yapıyorlar.
Kadınlar için birşeyler isteyenlerin samimiyetine inanmıyorum.
Çıkarcı, oportunist ve hepsinden önemlisi kör gözüm parmağına kadınların önüne en çok set çekenlerden olduklarının farkında bile değilller.
erolbasci tarafından 4/4/2009 8:37:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
sanırım ancak, toplumsal değişmeyle paralel olabilir bu da. hayatın diğer alanlarında kadın ne kadar yer edinirse, eşitlik dediğimiz olgu ne kadar yerleşirse, politikada da o kadar göreceğiz kadınları. yoksa öyle zorlamayla falan olacak gibi değil.
dün birinin yorumunda şöyle bir cümle geçiyordu: "varlığının nedeni anneliktir..." buna benzer bir anlam taşıyordu. üstelik de genç bunu yazan. insan dehşete düşüyor bazen. bunlara bakınca, kadınların yönetime eşit şartlarda katılmaları, daha çok uzak görünüyor bana.
Şimdi... meclise gitseniz ve 550 millet (?) vekiline sorsanız... hepsi de der ki;
KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ...
Bizler de tabi güleriz... herşeyimizle :))
Ama bazılarıda hâlâ... "sen iki adım geriden gel, sen kadınsın" zihniyetindeler... ondan hiç bahsetmeyelim bile !...
Saygılarla
Rom@ntik tarafından 4/4/2009 12:26:49 AM zamanında düzenlenmiştir.