MEMLEKETİMDEN SEÇİM MANZARALARI
Sayın okuyucular 2009 yerel seçimleri acısıyla, tatlısıyla, ilginçliğiyle, tuhaflığıyla sona erdi. Hafızamıza nakşettiğimiz hususları bir de bizden okuyun dedik. Ola ki bir hüzün, bir ders, bir gülümseme, bir şaşkınlık, bir bu kadar da olmaz lafzı ortaya koyalım diye. Umarım bizi hoş görür, bunları da seçimin ülkede yaratmış olduğu cereyana ve heyecana verirsiniz.
Bu seçimin havasını kesinlikle değiştiren ve bütün memleketi üzen helikopter kazası ile fethi kelam eyleyelim. Sivas ilimizin nazarında “Vefa”nın sadece İstanbul’da bir semt adı olmadığı bizlere seçim sonucu ile beraber hüzünlü bir şekilde iletildi. Memleket insanının duyarlılığı, ne olursa olsun kadir şinaslığı, hak verirliği ve bütün toplumu derinden etkileyen bir fecaat karşısında almış olduğu bu tavır alkışı hak ediyor. Seçimin en şık hareketiydi bu. Bununla beraber bütün siyasi parti liderlerinin açıklamaları, mitinglerini iptal etmeleri, bazılarının kazanın olduğu ilçede adayını çekmesi vesaire vesaire. Hepsi de çok güzel hareketlerdi bunlar kabilinden zarif mesajlardı topluma. Ölenlere Allah’tan rahmet diliyor kalanlara da illa ki kardeşlik için, beraberlik için, demokrasi için ülkeyi sarsacak ölümlerin olması mı gerekir diye söylemeden geçemiyorum!
Belediye başkanlığına demir atanlar vardı bu seçimde.20 yılı aşkın olarak belediye başkanlığı yapıp artık yüzleri eskimiş olanlar tekrar kazandılar. Demek ki bir keramet var bu adamalardaki kazanıyorlar. Ne yapalım, başarılarının daim olmasını diliyorum. Çok istikrarlı bir seçmen profili ve adayları. Millet bildiğini okur kimseyi takmaz.
Ayrıca seçime bir hafta kala beyin kanaması geçirip vefat eden 38 yaşındaki “Güler yüzlü büyük başkan” sloganlı Mehmet BOZKURT Antalya’nın Manavgat ilçesine bağlı Oymapınar Beldesi’ nde seçimi kazandı. Kazandı kazanmasına ama vefat olduğundan ‘seçimi ikinci gelen partiye’ kaldı başkanlık. İşte kızılca kıyamette o zaman koptu. İkinci partiye değil de rahmetlinin ekibinden birisine verilsin diye ayaklandı yöre halkı. Annesi perişan bir halde; oğlunun hakkı olan koltuğun rakip partiye verilmesine karşı olduğunu, oğlunun partisinden birisine verilmesinin hak olduğunu dile getirdi gözü yaşlı bir şekilde. Gelin işin içinden çıkın şimdi. Bir yandan kanun, bir yandan vicdan!
Ardahan’ın bir beldesinde “Seçimin en garip adayı” olarak kendisini lanse eden ve kendisini taşıyan aracı ata da Garip adını veren aday, seçimi at üstünde dolaşarak tamamladı. Afişlerini atın sağına ve soluna asan aday 22 oyda kaldı. Bir garip seçime girmiş duyalar, 22 kişi oy vermiş diyeler. Demek ki garip olmak yetmiyor. Gariplik para etmiyor anlaşılan!
Bingöl’de ise 29 Mart Yerel Seçimi’nin en renkli adaylarından birisi olan; kasketli, şalvarlı, cepkenli ve zincirli saatli Bağ kur emeklisi F.B.76 oyda kaldı.100 bin TL’ye sattığı dairesinin parasını harcayarak seçime giren F.B. son mitinginde Bingöl’de 10 bin kişiye hitap ettiği halde sadece 76 oyda kaldı. F.B. yorumlarında çok acı bir tabloyla karşı karşıya kaldığını ifade etti.
Günlerce at üzerinde dolaşan sonra atının huysuzluğu üzerine model düşürüp eşeğe binen komik ve makara aday bir sonraki seçimde yine aday olacağının müjdesini Bingöl’ün ehli keyif seçmenine verdi. ”Emekli olarak sizlere ne zararım oldu? Utanmazlar, oy vermediyseniz katılmayadınız arkamdan!” diye bir cümle kurdu. Son mitinginde arkasında 10 bin kişinin olduğunu ama her şeyin son gecede diğer siyasi parti adaylarınca hal edildiğini dile getiren F.B.kendisini kandıranlara hitaben; “Elleri kolları, kırılsın.” şeklinde bedduada da bulundu.
Bir başka garip olay ise ülke basının tamamı tarafından haber yapılan; “Sandıkta 400 TL çıktı” haberi idi. Antalya’da dalgınlıktan dolayı muhtarlık seçim pusulasına sarmış olduğu 400 TL’sini de sandığa atan 55 yaşındaki amcamız durumu fark ettikten sonra sandık başkanına doğru yandım anam şeklinde koşar. Bir gün sonra ilçe seçim kurulu dalgın ve şaşkın amcanın parasını verir. Ama parayı sarmış olduğu pusuladaki oyu yanmıştır ve kül olmuştur.
Seçimin bir başka akıllarda kalan karesi ise Başbakanın Niğde mitinginde başbakanın koltuk arasına sıkıştırdığı kellesi ile ülke magazin basının göz bebeği olan adaydı. Niğde Bozköy Beldesi belediye başkan adayı seçim mitinglerinde başbakanımızın koltuklarının altında kafasını çıkartarak medyada ön plana çıkmıştı ama sandıkta 3. olarak koltuktan düşmüş bir hale geldi.
Bu seçimde seçim kavgaları ve bu kavgalar sonucundaki ölümler “Hangi asırdayız?” sorusunu gündeme getirdi. Ekseri muhtarlık seçimindeki iki yakın adayın yarışması neticesinde patlak veren olaylar ölümlere neden oldu. Erzurum’da, Urfa’da, Diyarbakır’da, Afyon’da çıkan hısım muhtarlık kavgalarında bir kısım insan hayatını kaybetti. Akıl kârı olmayan bu kavgalar daha çok kişinin canını yakacağa benziyor.
YORUMLAR
Şu muhtarlık seçimleri büyükşehir,ilçe ve ilgenel meclisi seçimlerinden daha heyecanlıydı.Seçim sandık görevlisiydim sandık başkanı ve diğer arkadaşların hepsi ilk seçim görevlerindeydi ben ise bir çok kez görev aldığımdan dolayı hepsinden rahattım,dolayısıyla görev dağılımı yaptım,seçmen kimlik kontrolunü ve imza alma işini ben aldım pusula ve zarf verme mührü ve kabini kontrol işini de diğer arkadaşlara verdim oldukça yoruldum hem seçim sırasın da hem de seçim sonrasın da,ama en çokta muhtarların oy pusulalarını sayarken yoruldum şansıma görev yaptığım mahallede 4 aday yarıştı o dört adayın taraftarları en az 2 kişi toplam 10 kişi oylar sayılırken bekleme de her kafadan bir ses çıkmakta dayanamadım sesimin en yüksek perdesinden tüm yorgunluğuma rağmen avaz avaz bağırdım sessiz kalmazlarsa hepsini koridora çıkartıp tutanak tutturacağımı görev yapmamızı engellediklerini görevli olmalarının umrumda olmadığını söyledim ve sandıktaki arkadaşlara da "aman ha dedim bu kadar adam burda muhtarlık seçimlerin de olaylar gırla vuran vurana ölen ölene ayağınız denk alın"dedim çocuklar genç ve acemi yüzüme tedirgin tedirgin baktılar hallerine kahkahalarla güldüm onlar şaşkın şaşkın abla ciddi misin?deyince haydi işinize bakın bitirelim şu işi de herkes rahat etsin dedim.Gördüğüm kadarıyla partilerden daha çekişmeliydi muhtarlık seçimleri sık sık kağıtları getirip kabinlere koydular toplam 309 seçmenin olduğu sandığıma her bir muhtar adayı abartısız seçmen sayısı kadar kağıt bıraktı bu da bize espri konusu oldu.Bizim sandığın seçim mizahı "Muhtar cepte" idi çünkü gelen seçmenlerin çoğu muhtarını cebin de getirip zarfa koydu.Kimi yaşlı amcalar teyzeler kimliklerini ve seçmen kağıtlarını ceplerinden çıkartıp bana verirlerken muhtar adaylarının kağıtlarını da verdi,gülerek "muhtar cepte kalsın biraz daha az sonra mor zarfa"dedikçe sandıktaki arkadaşlar kıs kıs güldüler.
Sabah 7 gece 1 oldukça yorucuydu gerginlikler zaman zaman tansiyonların yükseldiği anlar oldu ama ben mizahi yaşadıklarımı yazmak istedim biraz gülümsemeye ihtiyaç var.
Saygılar...
Yerden göğe kadar haklısın...
Ama görüyorsun be kardeşim,
Küfürlü konuşmalar, şaibeli sonuçlar,
ve ardından nefret, kin, Kavga, kan ve ölüm
Başbakan üzgün ve gülüm...
Antalya artık benim bülbülüm...
Balıkesir ,Manisa benim gülüm.
ışıklar söndü, ortalık karardı
Ankarada, İstanbulda sansasyon patladı
vatandaşın oyu kısa zamanda çalındı,
ölenler öldü...
Ölenler hep öldüğüyle kaldı...