- 719 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANAT VE SANATÇIYA DAİR...
Sanat insan ruhunun estetik değerler açısından eksikliğini tamamlayan önemli bir öğedir.
Bireyden topluma doğru büyüyen ve daima değerlenen estetik bakış açısı her anlamda farklılık arz etmelidir.Bu bakış her insanda ve toplumda ayrı ayrı anlamlar kazanabilir.
Bir sanat eserinin meydana gelmesi tıpkı bir kompozisyon yapısı gibidir.Yani bir serim,bir düğüm,birde çözüm aşaması vardır.Serim aşaması düşünme,kurgulama ve esere başlangıç kısmıdır işin…Düğümde gerekli biçimlendirme, eksiltme, artırma gibi düşünce jimnastiğimizin en üst seviyeye çıktığı aşamadır…Çözüm ise artık esere en son şeklin verildiği ve toplumsal beğeniye sunulduğu aşamadır…
Her sanatçı eserini bu merhalelerden geçirerek meydana getirir…Bir sanat eserinin ortaya çıkması bazen birkaç dakikadır, bazende yıllar alır…
Her sanat dalının kendine göre zorlukları vardır.Her sanatçınında kendine göre bir üslubu olmalıdır.Bir sanatçı ancak kendi tarzıyla yıllara, hatta asırlara adını yazdırabilir.Bugün okullarda okutulan ve temel eser niteliği taşıyan eserlerde yazarlarıyla ve üsluplarıyla bu ünvana layık görülegelmiştir zaman içerisinde…
Gerçek sanatçı ise yüzyıllara meydan okuyan bu eserleri, hala okutabilen,dinletebilen ve izlettirebilendir…
İşte sanat ve sanatçı budur…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.