- 549 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ARKADAŞ HATIRI İÇİN OY BİLE SAYILIR
Gene bir seçim günü.29 Mart yerel seçimleri.Bende seçimde sandık başkanı olarak görevliyim. Bu görevi isteyerek almadım.Zaten öğretmenlere görev verirken ister misin diye soran yok.Seçim heyecanı,telaşı günler öncesinden başlamış.Bizlerde seçim kursuydu,torbayı teslim almaydı gibi işlerle uğraşıyorduk.Nihayet seçim günü sabah saat 7 .00 de görev yeri olan okuluma gittim.Her taraf kalabalık .İnsanlar telaş içinde .Benim memurum Nihan da geldi.Sonrasında da diğer görevli partili üyeler.Ama benim üyeler konuşmaktan aciz..Ne uyuşuk adamlar bunlar ya.Adlarını söylemekte bile zorlanıyorlar.Neyse hemen gelenleri topluyorum.Görev dağılımı yapıyoruz. Oy pusulaları zarflar açılıyor tek tek sayılıyor.Gerçi ben evde zarfları mühürlemiştim.Oy pusulalarını da mühürlemiş sadece il genel meclisinin pusulalarını bırakmıştım.Üyelere zarfları saydırıyorum.Her seferinde farklı sayı çıkıyor.Bu adamlar saymayı da bilmiyor.Eyvah dedim,bu ekiple işimiz çok zor.
Neyse güç bela sayım işi bitiyor.Herkese ne yapacaklarını söylüyorum.Görevlerini yaparken de çok dikkat etmelerini tembihliyorum.Ama partili üyelerden ikisi en yaşlıları tuhaf tuhaf yüzüme bakıyor.Acaba anlattıklarımı mı anlamadılar.Tekrar anlatıyorum.Sen il genel meclisinin zarfını ve oy pusulalarını gelen seçmene ver.Sen belediyeninkini ver.Sen muhtarınkini ver.Garibim Nihan’a da en zor görev düştü.Seçmen listesinden adları bulup imzalatmak.Her an dikkat etmek gerekiyor.Uyanık olmak lazım.Bizim seçmenimiz hele bu mahallenin seçmeni çok cahil.Oyunu atan imza atmadan gidebiliyor.
Seçim başladı.Halk yavaş yavaş oyunu kullanmaya geliyor.Bizde dikkatlice işimizi yapmaya çalışıyoruz. Gözüm o iki adamın üstünde.Yanlış yapmasınlar diye de sık sık uyarılarımı yapıyorum.Adamlar da tedirgin. Verilen görevleri yapmaya çalışıyorlar ama yetenek yok.Ellerine iş yakışmıyor.Uyuşuk uyuşuk işlerini yapmaya çalışıyorlar.Ben içimden söyleniyorum.Bu partiler bu uyuz adamları nerde buluyor?İki tane genç,dinamik üye yollasınlar ya.Bizde bu kadar sinirlenmeyelim.Seçmen ilk oyu atıyor ve ikinci oy için zarf bekliyor.Bizimkiler uyuşuk.Bakıyorlar seçmenin yüzüne.Uyarıyoruz onları zarfları verin seçmen oy kullansın.Uyanıyorlar hemen ve zarfları veriyorlar. Böylece zaman akıyor.Saatler ilerliyor.Ben kolaylık olsun diye sayımda kullanılacak kağıtları hazırlamaya başlıyorum.Çetelelere,tutanaklara isimleri yazıyorum.Gerekli yerleri dolduruyorum.Sayımda zor olmasın zaman almasın diye.Ara sırada üyelerime bakıyorum.Nihan pür dikkat seçmen listesinden gözünü ayıramıyor.Safiye uyanık .O da elinden geleni yapmaya çalışıyor.Burak kapıda.Ona kesin talimat vermişim.İki kişiden başka içeri kimseyi almayacaksın.İçerde kalabalık görmek istemiyorum.Oda kapıya dikilmiş.Gelenleri tek tek içeri alıyor.İki uyuşuğa gözüm takılıyor.Biri sınıfın içinde dolanıp duruyor.Sadece yer kaplıyor.Neyse ayağımıza dolanmasında sınıfın içinde dolansın diye geçiriyorum içimden.Diğeri oturuyor.Muhtarlık zarflarını veriyor.Neyse uyuşuk muyuşuk seçim havasına girmiş.Ara sıra sorun oluyor.Gelenler eksik evrakla geliyor.Oy kullandıramıyoruz.T.C kimlik no su olmayanlar çoğunlukta.Söylenip kızıp gidiyorlar.Bana ne kardeşim.Televizyonlar günlerdir bas bas bağırıyor.T.C numaralarınızı alın diye.Almadıysanız suç bende mi?Kullanamayanlar söylenip gidiyor.Moralimiz bozuluyor ama yapacak bişey yok.Neyse bunları düşünecek durumda değilim zaten.O sırada müdüremiz Hülya hanımın yanına gitmem gerekiyor.Orada çok sevdiğim bir arkadaşımı görüyorum.Fuat hocayı.Biran çok mutlu oluyorum.Fuat hocadan rica ediyorum.Sayım başladığında bana yardıma gelmesini istiyorum.Gelir mi bilmem ama ben gene de şansımı deniyorum.Zira sayım konusunda usta.
İşimin başına dönüyorum tekrar.Allah’ım gene o uyuşuk adamlar karşımda.Ne yapalım bunlarla idare edeceğiz artık diye geçiriyorum içimden.Yaşlı başlı insanlar ama sanki on yaşındaki bir çocuğun zekasına sahip.Artık öğrencilerime hiç kızmayacağım.Bu adamlar bizim öğrencilerimizin babaları,akrabaları.Bunlar böyleyse o çocuklardan ne bekleyebiliriz diye düşünüyorum.Gene de çok iyiler.En azından söylediğimi anlıyorlar yapmaya çalışıyorlar.Yavaş yavaş sayımın bitiş saati yaklaşıyor.Benim evraklarda yazmam gereken yerlerde bitti. Şimdi bunları üyelere imzalattırmam lazım.Herkes imzalıyor.ama iki uyuşuk bunda da zorlanıyor.Adama adını gördüğün her yeri imzala diyorum.Yüzüme bakıyor.Sanki iki bilinmeyenli denklem sormuşum onlara.Tek tek imzalayacakları yerleri gösteriyorum.Sonuçta şükürler olsun ki imza işlerinin bir kısmı bitiyor.Zira sayım evraklarında imzalanacak yer çok.
Saat beş.seçim bitti.Şimdi en zor işe sıra geldi.Sayım işine.Oda ne bir an kapım açılıyor.Fuat hoca içeri giriyor.Çok seviniyorum.Zira görevli olmadığı için yanıma gelmek zorunda değil.Bana yardım etmek zorunda da değil.Ama arkadaş hatırı işte geliyor.Anında ortam değişiyor.Hemen gereksiz evraklar sayılıyor ortadan kaldırılıyor.Belediye sandığını saymaya başlamadan önce görev dağılımı yapıyoruz.O uyuşuk iki adamak “belediye başkanı “çetele tablosu veriyoruz.Diğerlerine de gerekli çetele tablolarını dağıtıyoruz.Fuat hoca çok ciddi.Ben onu genelde hep neşeli ve şakacı görmeye alışmışım.Bu duruşuna ilk defa rastlıyorum.Kendisi Darıca Milli Eğitim Şube Müdürü..Tabi ki ciddi olacak.Ama ben gene de bu haline alışkın değilim.Neyse son süratle zarfları açmaya başladı.O okudukça çeteleler renkleniyor.Ama o da ne?Bizim iki kafadar,kafalarına göre çetele tablosunu işaretlemeye başlamış bile.Hangi partiden üye iseler o partinin çetele tablosu işaretlenmiş.Sinirlerimiz iyice geriliyor.Herkes kızgın.Fuat hoca sert bir bakış fırlatıyor o kişilere.Ve anında onları kaldırıyor yerlerinden. Ben geçiyorum onların yerine.Zarflar hızla açılıyor.Fuat hocanın hızına yetişmek mümkün değil. Müthiş çaba sarfediyoruz oyları işaretleyebilmek için. Garibim Nihan’ın yüzü gözü kızarmış.Bir şeyde demiyor ama çok sıkıldığı her halinden belli.Ama bunları düşünmeye zaman yok.Bir an önce bitirmeliyiz sayımı.Belediye sayımları bitiyor.Sıra muhtara geliyor.Aynı işlemler muhtarlık sayımı içinde yapılıyor.Bu kadar çok muhtar adayı bu kadar çok aza olur mu ya?Yaz yaz bitmiyor.Ama Fuat hocam bu kadar da hızlı okunmaz ki.Yetişemiyoruz hızına.Aza adı yazmaktan bunalıma giriyoruz.Bu mahallede herkes aza mı olmak istiyor ne?Allah’ım bitsin artık şu zarflar.Sonunda sayım bitiyor.Fuat hoca dışarı çıkmak istiyor.Sıkıldığı her halinden belli.Ama bulmuşum Fuat hocayı.bırakır mıyım.Elini verdi kolunu kaptırdı .Neyse şimdi düşünme zamanı değil. 10 dakika izin veriyorum ona dışarı çıkması ve hava alması için.Bizde sayımı yapılan zarfları toplayıp torbalarına koyuyoruz.Aradan 10 dakika geçti.Fuat hoca geliyor.Eh arkadaş hatırı var sonuçta.Kendisi görevli olsa bu kadar yorulmazdı .Tam gaz hızla il genel meclisinin oylarını açıyoruz.Bizim iki kafadar okunan oy pusulalarını yeniden zarfa koymaya çalışıyor. Boğuşuyorlar zarflarla.Amann bize ayak bağı olmasınlar da varsın boğuşsunlar bu zarflarla. Oylar sayılıyor tutanaklar tutuluyor.Fuat hoca tüm dikkatini tutanaklara vermiş durumda. Zira kullanılan oyların,artan oyların geçerli geçersiz oyların hesaplanması gerekiyor.Ona küçük bir hesap makinesi verdim.Hesap makinemi de beğenmedi.Bana bir hesap makinesi alacağına da söz verdi.
Sonunda sayım döküm işleri kısa zamanda bitti .Son imzalar atılacak.Bizim kafadarlar ortada yok.O kalabalıkta ara ki bulasın.Güç bela koridorda yakalıyorum onları Hemen sınıfa gönderiyorum.İmzalamaları gereken yerleri söylüyorum.Allah’ım bu adamları bir daha karşıma çıkarma ne olur?Bunların yüzleri beynime öyle kazındı ki uzun süre unutabileceğimi sanmıyorum.Nihayet 9.30 olduğunda tüm işlerimiz bitmişti.Sıra torbayı teslim etmeye geldi.Aşağıya öğretmenler odasına iniyoruz.Zira müdüremiz Hülya hanıma teslim etmemiz gereken evraklar var.Hülya hanım koşturmaktan mahvolmuş durumda..Bir aşağı bir yukarı inip çıkmaktan helak olmuş.Yüzü gözü kıpkırmızı olmuş,sinirleri gerilmiş.Millet harıl harıl sandıklarını saymaya çalışıyor. Biz sayımı en önce bitiren kişiler arasındayız.Hem de bu uyuşuklara rağmen.Sonunda ekip geliyor.İlçeye gidip torbaları kazasız belasız teslim ediyoruz
Arkadaş hatırı için çığ tavuk yenir mi bilmem ama arkadaş hatırı için üç sandığın oyları sayılır.Acaba bir dahaki seçimlerde de Fuat hoca yardıma gelir mi?Arkadaş hatırı için sandıktaki oyları sayar mı?
Şirin GÖZÜKÜÇÜK
30.03 2009