- 1031 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BABİDİM (Güler TURAN)
Gözlerimi yumup bir şiir çektim sayfanızdan;hangisi olsa farketmezdi. Çünkü hepsi aynı gratda...
YETER Kİ DİLE BENDEN
Dile benden beni yâr, hâk ile yeksân olayım..
O güzel gözlere emrin ile, kurbân olayım.
Severim ömrümüzün son demi gelsin de yine...
Düşeyim dillere ister, dile destan olayım...
Vezni : Fei lâ tün , fe i lâ tün , fe i lâ tün , fe i lün
Edebiyat denince,biliyoruz ki;bir kültürün,daha çok bir milletin hafızasından bahsediyoruz ama,bir farkla;bu bahsettiğimiz tarih değil,estetik hafızamız. Estetik hafızamızdan söz edince de,elbette edebiyat, illa da sihirli söz olan şiir öne çıkmaktadır.
Biliyoruz ki,edebiyat tarihimiz anlamında; Türk Şiiri ,hece şiiridir. Ancak toplumumuzun kendisi gibi, dili de çok hareketli olduğundan,pek çok dille temasta bulunmuş,bunu yaparken kelime-sözcük almakla kalmamış,diğer dillerden biçim ve formlarda devralmış ve yeni tabirle içselleştirmiştir. Bu anlamda önemli eserler de vermiştir.
Geçirdiğimiz müslümanlaşma süreci ile birlikte,edebiyatımızın,illa da şiirimizin kazandığı önemli değişiklikler sonucu elde ettiği ve son bin yıllık edebiyat maceramızı etkileyen aruz vezni olmuştur. Askari edebiyat bilgisine sahip olanlarımız,bu tarzın önemli temsilcilerini de hatırlıyor olacaktır. Bununla kalmamış,günümüz şiirini de etkilemeye devam etmiştir.
Bugün,bu anlamda sitemiz kapsamında önemli bir konuğum olacak. Neden önemli? Sitemizde şiir tarzıyla tektir ve çok başarılı bir örnektir. Başka deneyen arkadaşlarda yok değil,ama,bu değerli şairemiz,çizgisinden hiç taviz vermeden,kıskançlıkla bu tarzı sürdürmekte,önemli bir açığımızı da gidermektedir. Tahmin ediyor olmalısınız;profil resmiyle kemancı sarıkız.Babidim..Has ismiyle Güler TURAN Hoca,bu mektubum size...
Güler TURAN,bir öğretmen.Yani işinin ehli biri..Ayrıca kemancı bir müzisyen olması,sözcüklerin dilinden daha fazlasını anlamasına ve anlatmasına yardımcı oluyor. Bir anlamda şiirlerine kendisini bizden fazla katıyor. Biz şiirlerini okurken aynı zamanda biraz O’nu da okumuş oluyoruz. Ben belki de şiirlerini bu yüzden çok samimi ve sıcak bulup sevdim.
Kişilik özelliklerinin bir kısmı bende saklı kalmak kaydıyla,oldukça disiplinli,yani nizam sahibi;şiirleri kadar duygu yüklü ve lirik;bütün kadın şairlerimizde çokça bulunan,kendine güvenen,biraz da buna incitmeyen bir gurur ekleyen,çoğumuzda az bulunan fedakarlığını gördüğüm;bir kadında bulunması hoş duran inceliğe sahip bir insan.
Şiirleri en az,kemanı kadar gönül tellerimizi örseleyen ama,haz veren özelliklere sahiptir. Herbirimiz,başkalarını elbette farklı gözlemler ve farklı sonuçlara vararır.
Sevgili Hocam’la ilgili yazdıklarım elbette bana ait düşünce ve tasarruflardan oluşuyor. Yani bende ki Güler TURAN.
Sevgili Hocam,siz aruzla şiir yazmaya ve kemanınızla duygularımıza eşlik etmeye devam edin. Karadeniz kadar dalgalı da olsa yüreğimiz..Sizi seviyor,sayıyor,bir ömür başarı diliyorum.
YORUMLAR
Aman Allahım, bu yazınızı neden görmemişim.. Bakar mısınız benim tavrıma. !Olacak iş mi benim bu davranışım. ?
Sağolun efendim.
Binlerce kez.
Yerimin ve kişiliğimin analizi , gözünüzde bu ise , ne mutlu bana.
Demek ki, dikkatten yoksun bir de başka yönüm var.
Affedilir gibi değil..!
Saygı duydum, böylesi övgü dolu açılım için.
Binlerce kez teşekkürler efendim.
Neden hiç haber vermediniz.?
Bakın, nasıl cümleleri toparlayamadan yazmağa çalışıyorum...
Bağışlayın lütfen!
Binlerce kez teşekkürümü o hassas yüreğiniz için bırakıyorum.
Sayın Hayrettin Bey,
Sağolun efendim
-----------Dikkatsizliğim için yine özür dilemeliyim.-----------.
Saygım şimdi ve her zaman ...
Yoruma destek veren
Değerli arkadaşlarıma da, ayrıca teşekkür ediyorum.
İnanın ellerim klavye de harfleri bulamıyor.
Hay Allah!.
Çok mutlu oldum. Sevgili şair ve şairelerim, beni ihya ettiniz. Sağolun.. Varolun. Saygım ve sevgimle...
Çokça!
babidim tarafından 3/31/2009 6:21:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Hocam,siz aruzla şiir yazmaya ve kemanınızla duygularımıza eşlik etmeye devam edin. Karadeniz kadar dalgalı da olsa yüreğimiz..Sizi seviyor,sayıyor,bir ömür başarı diliyorum.
Şiir yazmak başka bir şey, çok kişi yazıyor.
Sevgili Güler Turan bir kültürü ve tarihi temsil ediyor.
O geçmişten güne bir güzeliliği taşıyor.
Şiirlerinde koskoca bir devir ve estetik zevk yatıyor.
Sayın hocam yürek adamısınız bu mektubu da beğenerek ve imrenerek okudum.
İki yüreği de saygıyla selamlıyorum
selam ve dua ile.
nihan-name tarafından 3/30/2009 8:13:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aruz vezni ile şiirler(benim için) lisedeki edebiyat kitabımıda kalmıştı...siteye geldiğimde sevgili Babidim bu şiirleri yeniden hatırlattı bana, onun şiirlerinin ayrı bir tadı olduğunu gördüm...Sizin nezdinizde sevgili Babidim'e sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum....
bu içten yazınız için sizi çok kutluyorum...
"Sevgili Hocam,siz aruzla şiir yazmaya ve kemanınızla duygularımıza eşlik etmeye devam edin."
haklı ve doğru bir tesbitti ...kutlarım gönül güzelliklerinizi değerlere sahip çıkan anlamlı yazınızı ve bunları fazlasıyla hakeden saygıdeğer babidim yani Güler Turan hocamı...
sevgim saygım selamlarımla değerli dostlar...