- 575 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
yeniden başlamak
Hayat satranç gibidir.
Taşları iyi seçmeli.
Dürüstlük, doğrulukla başlamalı her şey. En öncelikle adalet olmalı insanın mizacında. Unutmamalısın ki adaleti kaybedersen vezir düşer, sen kaybedersin.
Sağlam bir hayat felsefesi olmalı insanın.
Yaşam denen okyanusta büyük rüzgarlarla sağa sola yalpalanan ömür yelkenlisine yön tayin ettiği, pusula yerine koyduğu.
O engin sularda amaçsızca dolaşmaktansa insan; hangi yaşta, hangi durumda olursa olsun yönünü kuzey yıldızı kadar parlak ve sağlam ve bir o kadar da köklü adalete dönebilmeli. İnsan eliyle yapılmış nerde olduğunu bilmediği deniz fenerini arayanlara inat.
Ve bilmelidir ki…
Yeniden başlamak için hiçbir yaş geç değildir.
Yeniden başlayabilmeli. Geçmişin geride kaldığını bilerek yarınlarını yeniden yapılandırabilmeli, harcına adaleti katarak.
İnsan geçmişiyle son kez hesaplaşmalı.
İster adına yang ve ying ya da id ve ego deyin her insanda var olan iyilik ve kötülüğü çağrıştıran duygular aynı ölçüde vardırlar bir insanda. Hani Kızılderili yaşlı bilgenin biri siyah biri beyaz, isimlerini iyilik ve kötülük koyduğu köpekleri vardır ya. Ve de ‘Hangisine daha çok yem verirsem o daha büyür ve diğerini yener’ dediği ünlü sözü. İşte öyledir hayat. Zamanla bazılarımız iyiliği besleyip büyütürken, bazılarımız kötülüğü arttırır ruhunda.
Velhasıl geçmişin duygu yükünü bir kenara bırakabilmeli insan ve yeniden başlamalı. Her karşılaştığı hüzünde, yenilgide içindeki iyilik duygusunu ezmemeli, küçültmemeli kötülüğü beslememeli.
Hayata dair felsefesini gözden geçirmeli ayıklamalı.
Bizzat kendine karşı adil olarak başlamalı hayata. İnsaflı ve dürüst olmalı, doğru davranmalı ki başkalarına karşı eğilmek tehditlere maruz kalmak zorunda kalmamalı. Kavak gibi her rüzgar estiğinde eğilmek zorunda kalmaktansa doğru olmalı ki bir kaya gibi rüzgarın önünde durabilmeli.
Kendine çarpan rüzgarın yönünü değiştirebilmeli.
Ve insan adaletiyle doğruluğuyla çevresindekilere fark yaratabilmeli, farkını ortaya koymalı. Kendinden başlayarak arkadaşlarına, komşularına ve herkese adaleti yayabilmeli.
Yeniden başlayabilmeli hayata.
YORUMLAR
"Yeniden başlamak için hiçbir yaş geç değildir. "
"Kendine çarpan rüzgarın yönünü değiştirebilmeli."
"Velhasıl geçmişin duygu yükünü bir kenara bırakabilmeli insan ve yeniden başlamalı. Her karşılaştığı hüzünde, yenilgide içindeki iyilik duygusunu ezmemeli, küçültmemeli kötülüğü beslememeli. "
Canım kardeşim,yazınızdan kendi adıma çok anlamlı felsefi uyarılar edindim.Kaleminiz daimolsun efendim..