- 4036 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
TAPILACAK KADIN
Kadın ve erkek… Bazen bir elmanın iki yarısı. Bazen biri birine düşmanların en amansızı. Bazen kariyer basamaklarını yükselirken en büyük rakip.. Bazen hayatı paylaşırken en yakın yol arkadaşı.
Kadın ve erkek… İnsan olarak birbirine ihtiyacı her zaman olan iki canlı. Kadın ve erkek… Birbirinine üstünlük sağlamak için amansız bir yarış içinde olan ezeli iki rakip. Yatağınızı paylaştığınız canlı, omuzuna yaslandığınız sevgili.
Onlar birbirine aşık olur. Onlar birbirinden bir şeyler ister. Kadın erkekten ne ister? Erkek kadından ne ister? Yani erkek için tapılacak kadın kimdir?
Eğer bir erkek sizden hoşlandıysa ses tonunuzu, diksiyonunuzu; kısacası onu sözlerinizle nasıl etkileyeceğinizi merak eder. Yanınıza gelip sizinle konuşmak ve sorular sormak ister. Kadın olarak böyle durumlarda mümkün olduğunca ikinizin de hoşuna gidecek güncel konular bulmaya çalışın. Ona soracağınız sorular hem kendisiyle ilgilendiğinizi gösterecek hem de onun nelerden zevk aldığına dair size ipuçları verecek. Erkekler güldüren ve zeki kızlardan hoşlanırlar. Örneğin ona çocukluğunuzun komik anılarını anlatabilirsiniz. Ayrıca tane tane konuşmaya gayret edin. İyi bir diksiyon ve etkileyici bir ses tonuna önem verdiklerini de unutmayın.
Erkekler her ne kadar "Benim için iç güzelliği önemli, fiziki değerlere çok önem vermem" deseler bile mutlaka dış güzelliğe bakarlar, öncelikle bir erkek âşık olduğunu ilk olarak sizi baştan aşağı süzerek belli eder. Giyiminize, makyajınıza, yüz hatlarınıza, kilonuza, el-ayak bakımınıza, saçlarınıza, gözlerinize… Kısacası onun tarafından baştan sona fiziksel bir sınavdan geçirilirsiniz. Sınav bitiminin ardından, "Ne güzel gözlerin var", "Saçlarını çok beğeniyorum", "Mini etek sana çok yakışıyor" gibi iltifatlarla karşılaşmaya başlarsınız. Sözün kısası, iç güzelliğiniz de olsun ama yine de siz her zaman güzel ve bakımlı olmaya gayret edin. Çünkü bir gün mutlaka bir erkek tarafından iltifat alacaksınız.
Eğer bir erkek sizden hoşlanıyorsa içgüdüsel olarak sizi korumak ister, örneğin kalabalık ortamlarda rahatsız olduğunuzu düşünürse sizin için tartışmaya girebilir. Size sorular sorarak ihtiyaçlarınızı anlamaya çalışır. Sağlığınızın ve keyfinizin yerinde olmasını herkesten çok o ister. Sizi her koşulda korumaya çalışıp üzülmemeniz için elinden geleni yapar.
Bir erkeğin hayatta en önem verdiği şeylerden biri de ilgilenilmektir. Kısacası ona önem vermenizi ve onunla vakit geçirmenizi bekler. "Bu akşam ne yapıyorsun?", "Kiminle çıkıyorsun?", "Seni evine bırakmamı ister misin?" gibi hafif kıskançlık kokan sözlerle de hayatınıza dâhil olmaya çalışır.
Onunla ilgilendiğiniz zaman mutlu olup, ona vakit ayırmadığınız zamanlarda ise kıskançlık duyguları ön plana çıkar. Eğer bir akşam eski aşkınızla yemeğe çıkacak olursanız, "Neden, ne gerek var ki?" veya "Ben varken neden onunla yemeğe çıkıyorsun?" gibi onlarca soruyla karşılaşabilirsiniz. Yani dikkat! İlişkinizin tehlikeye girmesini istemiyorsanız eski sevgililerinizle görüşmemeye çalışın. Eğer görüşecekseniz de bunu ölçülü tutmaya çalışın. Bilin ki o sadece sizin tarafınızdan ilgi görmek istiyordur. Ona olan konsantrasyonunuzun azaldığını hissettiği andan itibaren aklına "Acaba başka bir erkek mi var?" sorularını getiriyor olabilir.
Elbette ki de saçlarınız yapılı olduğunda ve ışıl ışıl parladığınızda size iltifat etmesini doğal karşılıyor olabilirsiniz. Yataktan kalktığınız andan gece uyuyana kadar geçen her saniyenizde, ister bakımlı görünmek için tonlarca para harcayın isterseniz de en doğal halinizle, makyaj bile yapmadan gezin, o sizi yine de güzel bulacaktır. Bu durumda gözü sizden başkasını görmüyor demektir.
Seven erkek sevgilisine öncelik tanır. Onun için siz, zaman zaman ailesinden ve en yakın arkadaşlarından bile önce gelirsiniz, örneğin kız kardeşiyle ve sizinle alışverişe çıktığında en güzel kıyafetleri öncelikle size alır. Önce sizin iyi olmanızı, sizin gülmenizi ve mutlu olmanızı ister.
Soğuk bir yerde sizden başka üşüyen biri varsa ceketini önce size verir, hasta olduğunuzda işine gitmek yerine önce sizi ziyaret eder, hafta sonlarını ailesiyle geçirmek yerine sizinle program yapmaya çalışır. Çünkü siz onun hayatının en önemli değerisinizdir.
Erkekleri etkilemek için kadınların tercih ettikleri belli başlı davranışlar vardır. Bunların başında randevular için özene bezene süslenmek veya erkeklere şirin lakaplarla seslenmek gibi klasik davranışlar gelir. Ama işin gerçeği, kadınların hepsi erkeklerin aslında hangi kadınsı davranışlardan etkilendiğini merak eder ve bu konudaki önerileri asla gözden kaçırmazlar. Erkekleri kimi zaman şirin, kimi zaman seksi, kimi zaman çılgın veya uyumlu davranışlarınızla siz de büyüleyebilirsiniz.
Yazıyı okuduktan sonra gözlemlerimizin doğruluğuna siz de inanacaksınız. Her ne kadar dudak parlatıcılarının yapışkanlığından şikâyet etseler de, ıslak görünümlü parlak dudaklar erkekleri cezbeder. Çoğu erkek kadınların çantalarında taşıdıklarıyla dalga geçse de her duruma yönelik eşya taşımaları onları çok etkiler.
Erkeklerin çoğu evlerinde düzensizdir. Evlerini düzene sokan kadınlar erkekler için vazgeçilmezdir.
Bahaneye gerek duymadan sadece aklınızdan geçtiği için telefon etmeniz, kendi içlerinde itiraf edemeseler bile erkekler için etkileyicidir. Bu, onu düşündüğünüzü belli edecek özgüvene ve samimiyete sahip olduğunuz anlamına gelir.
Kadınların yumuşak ve mis kokulu elleri erkekler için vazgeçilmezler arasındadır. Ellerinizin her zaman bakımlı ve mis kokulu olmasına dikkat edin. Kadınların koruyucusu gibi hissetmek erkekler için gurur verici bir davranış olduğundan, etkileyicidir. Bakım için tonlarca para döktüğünüzden yakınsalar bile, kadının bakımlı olması erkekleri etkileyen en önemli faktörlerin başında gelir. Kadınların eşyalarına gösterdikleri özen, erkeklerin gözünde sadakat ve özveri simgesidir. İlişkinize gösterdiğiniz özveriyle ne kadar sadık ve güvenilir olduğunuzu anlamasını sağlayabilirsiniz.
Aşk harika bir duygu fakat ’sevgi’ değildir. Karşı cinsi ’fethederek’ elde edilen zafer, egonun doyumudur. Kişi, kendi dayanılmazlığını kanıtladıktan sonra ’fethettiği’ kişiden kaçmaya çalışır. Doymuştur ve bıkmıştır. Artık yeni fetihler, yeni ego doyumları gerekir... Er ya da geç kişi bu boş doyumların tekrarının kaçınılmaz sonucu olarak kendinden bıkar, mutsuz ve doyumsuz bir insan olduğunu kendisine itiraf edecek noktaya gelir. Aşkla cinsellik daima birliktedir. Cinsellik aşkı doğurmaz fakat aşk cinselliği harika kılar. Aşk paylaşmayı öğretir. Benciliğimizin duvarlarını yıkabilmeyi, bencilliğimizin ötesindeki ’ben’i görebilmeyi sağlar.
“Psikolojik faktörler ve stresi daha sık yaşamaları nedeniyle, cinsel isteksizlik özellikle yüksek okul mezunu ve kariyer sahibi kadınlarda daha sık görülüyor. Aynı şekilde büyük şehirlerin kıyaslanmasında da cinsel isteksizlik özellikle 3 büyük şehirden (Ankara, İstanbul, İzmir) arayan kadınlarda daha yüksek oranlarda. İsteksizlik yaşayan kadınlar, kendilerini mutsuz, yetersiz, eşini yarı yolda bırakmış, kadınlığı azalmış ve cinsel yönden başarısız hissediyor. Bu nedenle bu sorunlarını gizlemeyip uzmanlara başvurmaları çok önemli.”
Her erkek yanında mükemmel bir kız arkadaşı ister. Mükemmel olmak zordur. Bazen tek olduğumuzu düşünüp karşımızdakinin beklemediği kaprisler ve davranışlar gösterebilirsiniz. İnsana özgü bu tür duygularınızda aşırılığa kaçmadan ve sevgilinizi sıkmadan mükemmel olmak elinizde.
Erkek arkadaşınız sizin çok güzel olduğunuzu düşünüp kendisini değiştirmeyebilir. Buna rağmen her zaman kışkırtıcı ve iyi görünün. Bu arada o her zaman sizin de ona dikkat ettiğinizi ve ona değer verdiğiniz için iyi görüneceğinizi bilecek. Aynı şeyi siz de ondan bekleyebilirsiniz.
Herhangi bir şeyi yapması için onu zorlamayın. Eleştirileriniz kırıcı ve yıkıcı olmasın. Siz onu zorlamadığınızda o da sizi herhangi bir şey için zorlamayacaktır. Ondan zorla birşeyler istemediğinizde size daha çok bağlanacaktır.
Erkeklerin sezgileri kızlardan daha azdır. Sizin ne hissettiğinizi anlamakta zorlanabilirler. Sizin gibi düşünmesini beklemeyin. Bu tür ilişkilerde tartışmaların ardı arkası gelmez. Gerçekten böyle bir ilişki yaşamak istiyor musunuz?
Duygusal olarak tutarlı olun. Söyledikleri ile hareketleri her dakika değişen biri olmayın. Erkek arkadaşınızı hiçbir şey sizinleyken her an değişebileceğiniz endişesi duymasından daha kötü hissettiremez.
İlişkinizi tartışmaya çalışmayın. Aslında hissetmediğiniz şeyleri duyduğunda çok kırılacaktır. Eğer ilişkinizle ilgili bir sıkıntınız varsa, hangi konuda olduğunu ve söylemek istediklerinizi iyice düşünün. Onu sadece bu konu hakkında suçlamadan bilgilendirin ve birlikte çözüm arayın. Geçmişteki ilişkilerine dair sorular sormayın. Sizin geçmiş ilişkileriniz hakkında da çok konuşmak istemeyecektir.
Sürekli eleştirmek ilişkilerde bıktırıcıdır. Eğer bir sorun gördüyseniz, onunla bu konuda konuşabilir ve çözüm geliştirebilirsiniz. Onun duygularına saygılı olun. Onun erkek arkadaşlarıyla dışarı çıkması sizin kız arkadaşlarınızla dışarı çıkmanızla aynı şey. Bu size âşık olmadığı anlamı taşımaz. 24 saat 7 gün birlikte olmak sıkıcı olabilir.
Ondan hiçbir şey beklemeyin. Vermek almaktan daha iyidir. Sonunda o da size sürpriz yapabilir. Buluştuğunuz zamanlarda ara da seksi kıyafetler giyin. Flört etmeyi unutmayın. İletişim kurmanın eğlenceli ve iyi bir yoludur. Affedilmek istediğiniz konularda affedici olun. Aldatmayın.
Unutmayın; Amerikalı antropolog Prof. Dr. Helen Fisher, on beş yıl boyunca altmış iki ülkede yaptığı araştırmayı sonuçlandırmış. Araştırma ise kadının aşkının ne kadar sürdüğü üzerine. Sunday Times’ta yer alan habere göre, kadının erkeğe duyduğu aşk en fazla dört yıl sürüyor. Kadının âşık olmasını sağlayan beyin kimyasalları üç yıl içinde tükeniyor. Dördüncü yılda ise kadın yeni bir aşk bulmak üzere çevresine bakınmaya başlıyor. Kadın erkeği neden yedekliyor?
Yani bu şu anlama geliyor; kadın üç yılının sonunda yeni bir aşkı bulana kadar kendisini garantiye almak için eskiyen erkeği yedekte tutuyor. Kültürel, sosyal ve ekonomik koşullar evliliği yapay olarak uzatsa da, genetik koşullar bu duruma ’ı-ıh’ diyor ve gizli ya da açık arayışlar başlıyor.
Bizden başka hiçbir memelinin aşkı bu kadar sürmüyor. Helen Fisher’a göre kadın, dört yıl içinde erkeğe duyduğu aşkı imha edecek genetik programa sahip. Çünkü erkeğin de poligam olduğunu söylüyor.
Yani kadın, aşkı sürdüğü sürece partnerine sadık, erkek ise fırsat bulduğu anda partnerini aldatmaya hazır. Her şey "kalite kontrol" için. Cinselliği, sadece üreme ve nesli devam ettirme içgüdüsü olarak değerlendirdiğimizde bu farkın nedenini anlamak kolay oluyor. Ayda sadece bir yumurta üreten kadının, yumurtasını dölleyeceği erkeğin kim olacağına özenli bir seçimle karar vermesi gerekiyor. Çocuğu doğurup büyüten de kendisi olacağı için en iyi seçimi yapması çok önemli. Bu yüzden erkeği uzunca bir süre ’kalite kontrolünden geçirmeye ihtiyaç duyuyor. Aşk kimyasalları, kadının erkeği ’sınavdan geçirme’ dönemini zevkli hale getiriyor.
Erkeklere ya da topluma karşı cici görünmek için yaptığımız küçük hileler, çabalar, kendimizi açıklama ihtiyacımız bakın nasıl da bir ilişkinin başlamadan sonunu getiriyor. İşte bir erkeğin gözünden konunun değerlendirmesi:
"Gerçekten çok güzel bir mankenin evindeyim. Dergicilik yaptığım yıllarda bir çekim için anlaşmış, iş bitince de birkaç kez görüşmüşüz. Aramızda bir yakınlık oluşmaya başlamış. Kız gerçekten çok güzel. Kadın güzelliğinin etkileyici gücüne karşı durmakta her zaman zorlanan benim bu durumdan etkilenmemem mümkün değil. Geçip salondaki kanepeye oturuyorum. Sehpanın üzerinde birkaç kitap dikkatimi çekiyor. Alıp bakıp haklarında sorular soruyorum. Kitapların yeni alındığı ve henüz kapaklarının dahi açılmadığı belli. Fiyat etiketleri üzerlerinde... Ve oraya da bilinçli olarak koyulmuşlar.
’Şimdi sen beni manken imajımdan dolayı cahil diye etiketlendiririsin; ben şu kitapları gözüne sokarak bu imajın önüne geçeyim’ diye düşünülmüş! Salonda otururken yaşadığım bu andan sonra kızla aramızda bir bağ oluşması mümkün olmuyor. Evet, bir şeyler yaşıyoruz, ama hiçbir güzellik, samimiyetsizliğin önüne geçemez benim için. Soğuyorum; benim bu halimden zaten o da soğuyor. Hiç uzatmıyoruz.”
“Daha önce bir akşam bir yerlerde tanışıp akşamın devamında birlikte vakit geçirdiğim bir başkası... Bu birinci görüşmeyle ikinci görüşme arasına çok vakit giriyor. Sebebi benim aramamış olmam. Yine de o ikinci görüşmeyi istediğini biliyorum. Ama sürekli istemem yan cebime koy der gibi tavırlar takınıyor. Hiçbir sefer zorlamıyorum. Ben zorlamayınca bu sefer kendi arayıp zorluyor. Görüşüyoruz. Buluşma boyunca aslında ne kadar da biriyle bir kez görüşüp o görüşmede yakınlaşmayı ileri boyutlara taşıyacak biri olmadığını anlatıp duruyor. Aslında çok mutaassıp biri!.. Bu konularda da son derece prensipli. Ama ilk görüşmede olan olmuş ve biz aradan çok vakit geçmiş olmasına rağmen yine bir aradayız işte. Bu durumu öncelikle kendine, sonrasında bana, sonra da bütün dünyaya açıklamak istiyor. Elimden geldiği kadar kimseyi bunlarla değerlendirmediğimi ve bunun açıklanması gereken bir durum olmadığını anlatmaya çalışıyorum ama nafile... Gecenin bir öncekinden farkı olmuyor: Yaptığına açıklamalar getirme, kendini başka biri gibi gösterme çabası beni yine çok rahatsız ediyor...”
"Aslında kadınlara çok hak vermiyor değilim. Kadını saygıdeğer kadın sınıfına sokan sıfatların toplum ve erkekler gözünde ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Burada kimse kimseyi gerçekten nasıl olduğuyla değil, imajlarıyla değerlendiriyor. O yüzden herkes içinden nasıl gelirse gelsin, nasıl bir hayat sürerse sürsün, ’aslında’ ne kadar entelektüel, ne kadar ahlaklı, ne kadar mutaassıp olduğuna vurgu yapmaya çalışıyor. Bunlar genelde işe yarasalar da, bir süre sonra takke düşüyor, kel görünüyor. Ama karşıda da keli görecek göz yoksa, ağır aksak, eğri büğrü bir şeyler sürüp gidiyor. Genç kızlar ve erkekler birbirlerinden çok birbirlerinin imajlarıyla birlikte oluyorlar. Kızlarda her türlü fingirdekliğe rağmen, muhafazakâr bir haller, erkeklerde olanca zıpırlığa karşın delikanlı, tespihli, ağır bir havalar..."
İmaj devri, yalan devri. Zıpır genç erkek, gerçekten de zıpır bir imajı varsa asıl o zaman delikanlıdır. Olduğu gibi olması saygıdeğer olması için tek ve yeter şarttır. Kızın flört özlüğü beni hiç bozmaz; onu da bozmuyorsa eğer... Ama kendi özellikleriyle daha kendi bile barışamamışsa, aslında öyle olmadığına beni inandırmaya çalışan, vitrinine kanmamı ve saygı duymamı benden beklemesin.
Hiçbir entelektüel birikimi ve eğilimi olmayabilir; yeter ki öyleymiş gibi yapmasın. Benimle ilk kez görüştüğünde çalan telefonlarla abartılı kelime ve vurgularla konuşmasın. Arkadaşları ve ailesiyle, ’Aşkımmm, canımmm, bebeğimmm!’ diye konuşup nasıl da büyük bir sevgi yumağı içinde yaşadığını gözüme sokmasın. Ya da arayan kişi işle ilgili basit bir şey sorarken durduk yere ’Amerikalılarla birlikte yürüttüğümüz o devasa proje ne oldu’ gibi saçma sapan göndermeler yapıp bir yandan da göz ucuyla beni takip etmesin. Lütfen beni salak yerine koymasın.
Bana kendini, olduğundan daha entelektüel, daha zeki, daha önemli ve daha bilmem ne göstermeye çalışan hiç kimseyle yürekten tokalaşmam mümkün değil. Sadece ve sadece oldukları gibi olmalarını istiyorum. Daha kültürlü görünmek istiyorlarsa gerçekten biraz okumalarını tavsiye edebilirim mesela. Ya da Serdar Ortaç ve muadilleri dışında bir şeyler dinlemeye de başlayabilirler, imaj olarak seçtikleri kimliğe gerçekten ulaşmak yolunda adım atmış olurlar böylece.
"Benim için karşımdaki kişinin her zaman olduğu gibi davranması; saygıdeğer biri olması için tek ve en önemli şarttır." Bütün bunları yapmak istemiyorlarsa da ’aslında daha bilmem neymiş’ gibi davranmasınlar. Çünkü fingirdek, kültürsüz ve hatta önemsiz olmaları, bunları maskeleyen bir takım imajlar takınmaya çabalamalarından bile daha saygıdeğer..
Erkeklerin kadınların bilmesini istedikleri en önemli şeyleri şöyle sıralayabilirsiniz. Siz kendinizinkilere ne kadar değer veriyorsanız biz de bizimkileri o kadar seviyoruz. Lütfen ayakkabılarımızı bir dolaba üst üste tıkıştırmayın.
Bir şeye gerçekten aşık olarak satın almanıza itirazımız yok ama vakit geçirmek için alışveriş yapmaya da kalkmayın. Bir şeyleri iyi yapın. Biz yaptığımızda siz nasıl etkileniyorsanız, aynı şey bizim için de geçerli. Sevgilinizin bir süredir sizinle yeterince ilgilenmediğini mi düşünüyordunuz? Verin fotoğraf makinesini, hafta sonunu sizin seksi fotoğraflarınızı çekerek geçirsin. Hem eğleneceksiniz, hem de işler yoluna girecek... Kumandanın bizde olmasını istememiz her zaman iktidar hırsımızdan değil; gerçekten bazen çok sıkıcı şeyleri çok uzun süre izliyorsunuz. Akşam sizden ayrı bir yere gittiğimizde acil bir durum yoksa hiç aramamanızı tercih ederiz. Bir kere arasanız bu kabul edilebilir. Ama iki kere aramayın. Daha fazlası için bir şey söylemiyorum bile...
Ha tabii, aramayacağım diye kendi kendinize kurup, telefonu karşı taraftan bekleyip, o telefon gelmeyince de ertesi gün arıza çıkartacaksanız, bence bir daha hiç mi hiç aramayın. Dişlerinize iyi bakın, sigara içmeyin ve gülümseyin. Uyumlu olun. Özellikle de yanımızda başkaları varken. Bizim kıyafetlerimizi giymenizi seviyoruz. Evin içinde bir gömlek ya da dışarıda bir kazak. Ara sıra yapın.
İşte tapılacak kadın… Ve işte hiç bitmeyecek bir insani ilişki. Unutmayın bir kadın için kadın hakkı demek insan haklarını erkekler kadar özgür kullanma hakkına sahip olmaktan başka bir şey değildir aslında….
KAYNAK:Tırnak içindeki yazılar GOOGLE arşivinden alınmıştır.
YORUMLAR
yazınızda çok haklısınız .yalnız bende 4 yıl sürme olayına katılmıyorum istisnalar da olabilir tabii onu sizler daha iyi bilirsiniz.inşallah herkes sonsuza kadar sürecek bir ilişki yaşar..aradığını bulur..tebrik ediyorum yazılarınız için..
Harika yazılarınızdan biri daha...
Eminimki bu satırları kaleme alan bir kişi, sevgiyle yaklaşan biridir çevresindekilere...
Yalnız şu satırlara değinmeden edemeyeceğim :)
Kadının aşkı 4 yıl sürüyormuş..
Yine iyi..
Erkeğin ki yanından başka /sarışın/esmer/kumral geçinceye kadar sürüyor :))))
Sevgiler size/ bol tebrikler kaleme
Kadın/erkek yaşamına ve hayata dair herşeyi fazlası ile yazmışsınız/hiç bir detay atlamadan.Katıldığım konular ağırlıkta örneğin sabah uyandığında düzenli olması gerekir kadının evet ...amma erkeğinde aynı tutumda olması gerekir.
-Şu var dürüstlük felsefesini aradan asla kaldırmamak lazım ve de ne olursa olsun ihanet kapıları kapalı olmalı.
-Belli bir zaman sonra kadın/erkek te dürüstlük/merhamet/sadakat bekler...
-Erkek te kadının kaybolan yıllarının bedelini avuçlarına solmayan çiçekler olarak sunmalıdır..
-Çok uzun olmasına rağmen zevkle okudum...
-Kaleminize bin sağ.Eşitlik/kardeşlik...