- 602 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖNCE İNSAN VE İNSANLIK
ÖNCE İNSAN VE İNSANLIK
Helikopter kazasında bu dünyadan göçen dava insanı BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcı Oğluna ve yanındaki arkadaşlarına rahmet, partililere ve tüm milletimize baş sağlığı diliyorum. Şu mahalli seçim sonuçları ne olursa olsun, kim kazanırsa kazansın, hayırlı olmasını temenni ediyorum. Milletimize hizmetin adil, eşit ve tarafsız bir şekilde yapılmasının kutsal olacağını, önce insan olmayı ve insana hizmetin önemini belirtiyorum.
Dünyada yaratılmışların en şerefli ve en anlamlısı, akılla onurlandırılmış, düşünen hisseden değerli bir varlık insan. Biyolojik, psikolojik ve sosyolojik yapıya sahip olan insanın, hayat dediğimiz şu dünyada bir eylem planı olmalı.
Bütün insanlar yaşamları boyunca daha rahat ve daha mutlu bir hayata ulaşmak için çalışırlar. Ancak mutluluğa gidecek yolları arayıp bulmada zorluk çekerler
İnsan yaratılma gayesini, tarihini, kültürünü unutarak medeniyet, insanlık adına şu dünyada aradığını bulamaz. Ancak inanç ve değerler manzumesi onu yüceltecek kadar muhteşem ve önemli kılar. İnanç ve değerlerden yoksun olan insan; erdemi, fazileti, hoşgörüyü, yardımlaşmayı unutarak nefsin, şiddetin, zulmün, maddenin aracı olmaya başlar. Yaratılmışlığın anlamı unutulduğunda veya yitirildiğinde insan, insan olmaktan çıkıp başka bir mahlûk olmaya aday olur.
İnsan daima umutla ve bir idealle yaşamalı. Onun hayatını tanzim edecek, yönlendirecek değerler, esrumanlar vardır. Bilimden, eğitimden, kültürden, dinden yoksun olanlar hem kendilerine hem de topluma zarar verirler. Hayatlarını tanzim edemeyenler, idealizm ve dinamizmden yoksun olanların, mutlu bir yaşantı sürmeleri mümkün değildir.
İnsan, yenilikler peşinde koşan, hizmet aşkıyla işe sarılan, iki günü eşit olamayacak kadar gayretli, çalışmasıyla becerikli olabilecek kadar muhteşem ve yücedir.
Bu gün bilgi(Enformasyon) ve teknoloji çağındayız. Bilgiyi ve teknolojiyi en verimli ve en güzel bir şekilde insanlığın hizmetinde kullanmalıyız. Ancak insan başta kendini tanıyıp, eksikliklerini giderip, kendini daha iyi yetiştirerek geleceğe hazırlarsa kendisine, cemiyete ve insanlığa daha yararlı olmaya başlar. Kendisi ve toplumla barışık, inançlı insanlar daha verimli ve faydalı olurlar. Hepimiz bir yerlerde çalışıyoruz ve insanlarla çalışıyoruz. Onun için insana ve insanlığa önem vererek, birbirimizi incitmeden yaşantımızı sürdürmeliyiz.
“Hiç kimseye hor bakma, incitme gönül yıkma, sen kendine yan çıkma, görelim Mevla neyler neylerse güzel eyler.” Sözleri bizlere yaşantımızda örnek teşkil edebilmeli. İki günlük dünyada kimseyi kırmadan, dökmeden “yaratılanı hoş gör yaratandan ötürü” sözleri bizlerin esnekliğini artırabilir, katılığımızı giderebilir.
Bilgi kimde ise kolaylık, başarı, mutluluk ve huzur ondadır. Hayatımızı anlamlandırmak için, bilgili olmaya gayret edip bilgiyi her sahada kullanmasını bilmeliyiz. Bilen insan, yaşamın efendisi olan insandır.
Her iki dünya için de geçerli olmak üzere, hesaba çekilmeden evvel kendimizi hesaba çeker, bir nefis muhasebesi yaparsak kendimize yardım etmiş, işlerimizi kolaylaştırmış oluruz. Zaman bizi eritip yok etmeden, zamanı en verimli kullanıp onu yönetmesini becermeliyiz ki, işlerimizde başarılı olalım.
İnsana yapılan hizmet kutsaldır. Ancak insan olduğumuzu ve karşımızdakinin de insan olduğunu bilerek. Birbirimizin derdiyle dertlenip, birbirimizi anlayıp, birbirimize yardımcı olmalıyız ki, görevimizi iyi ifa etmiş olalım. Yoksa hayata farklı bakışla bakmanın önemli bir anlamı yok. İnsan birbiri için var. Birbirine yararlı olmak, hizmet etmek, hizmet yarışı içersinde olmak için var. Böylece hayatımızı anlamlandırmış oluruz.
Her şeyiyle insan bir imtihanda olduğunu bilerek, sabır ve şükür çizgisi üzerinde hareket ve hizmet ederse huzurlu, mutlu olur. Yoksa asilikten, isyankârlıktan, bencilikten, gurur ve tembellikten kendisini sakındıramaz.
Gelin sevgi yumağı ve hoşgörü içersinde insanlara, insanlığa her konuda hizmet yarışı içersinde olalım. Hangi kademede olursak olalım sorunlu değil, sorumlu vatandaş ya da yetkili olalım.
İnsan, yaptıkları güzel hizmet ve eserleriyle anılır. Şu hayatta ne oldum değil, ne olacağım diyerek, insan ve ölümlü olduğumuzu hatırlayarak yaşamımızı manalandıralım. Hizmette, fedakârlıkta, insanlıkta yarışalım. Yahya DEMELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.