ŞİİRLERE YAPILAN YORUMLAR
Yorum yazmak, bazen şiir yazmakla eşdeğer... yazılan yorum yazanın kaleminin gücü...Şiirleri okumak kadar güzel gelir yorumlarını okumak! Öyle güzel yorum yazanlar var ki, onların varlığı o şiirin "Onuru" bazen "Birisi" uğradığında dizelere güzelliği katmerlenir, "Sevgi" olur bazı yorumlara, "gülkurusu" kokusu yayılır yorumun arasından, bazen de "çetin" bir yazı düşer şiiri değer katan, yoruma "..ruh..." gelir sanki, şiirin sonuna "..ki" eki düşer, bazen de "... kadir"ini bilen uğrar yorum sayfalarına anlarım ki değerli yazılanlar, " ... beste"lenir bazen yazılanlar, "per..."iler uğrar sanki dizere, "balam" derken dudaklarımda bir türkü "suzan" neşter vurur mu dizerime derim, "hüzünlüşarkı" dır başlı başına şiir... şiir benim için "vuslat"tır, "yakamoz"dur ya da "geceyedair" not düşmedir, bazen anlamayınca yazılanlarını "sahaf"ı takip ederim kıymetten anlar diye...
Yorumu bir yana bırakır, yoruma verilen cevaplara takılır gözlerim!.. Aslında yorumdan öte değer ifade eder verilen cevaplar... Kopyalanıp çoğaltılmış cevaplardan öte değeri olmalı derim...
Yaptığı yorumlara bakar da yepyeni dünyalara açılır pencelereler. Karekterlere, mesleğe, hayatta geçirdiği ömre, yaşadığı diyara açılır ve yeni tanışmalara vesiledir yapılan yorumlar. Her yorumun ardında yazdığı dizeler vardır bilirim, o nedenle çok değerlidir. Yazdığı yorumdaki kelimelerden daha önemlidir (ve itiraf edeyim bazen) mahlasını koysa, derkenar düşse yeter derim. Bazen bırakır yorumları, okuduğu şiirler yol gösterenidir şairin!... Kilididir bambaşka dünyaların... ve açar girerim....
27 MART 2009
Not: Çetin Harun Bey’in açmış olduğu "Yorum ve Eleştiriler Hakkında Sesli Düşünmek" formuna yaptığım katkıyı "sayfamda" da değerlendirmek istedim.
YORUMLAR
Bilser
aslında kelimeleri yorduğumu...(şahsıma)
ne zaman uğrasam dizelerinize,
grift binlerce renge bürünmüş kelimeler...
"HİC UMUDUM YOKKİ SANA DAİR…"
yazdıklarıınız başlı başına "vuslata" çağrı aslında...
"umut" u olan kelimere döker,
ya da
gözyaşını
...
"Bırak kanasın içim...
Bırak kanayayım ben...
Bir kere ağlamışım senin için bunu çok görme bana..."
"Not: satır aralarına bakmayı unutma senin gözyaşlarına karışı parmak uçlarını ıslatsınlar diye bir damla göz yaşı bıraktım aralıklara"
....
yazılardan çok
gözyaşlarıyla konulan noktaları,
fark edebilmektir ...
o nedenle
"yorum"lara
verilen "cevap"laradır merakım..
son dönemde
yana eklenen resimli "derkenar"lar
yazılanlara değer katanlar...
yazdıklarınız
okundukça sevinirsiniz
....
uğramışlığınıza
değer vermişliğinize
selam ve saygılarımla
lemide
umarım aradığın yorum-eleştirilerden yeterince buluyorsundur sevgili Bilal.
iletişim için çok kullanılıyor yorum yapılacak yerler.
iyi fikir verdin. okunan şiire yorum yapamıyorsa isan zırvalamaktansa *OKUDUM* deyip çıkabilir. veya bir nokta da koyabilir. denemeli.
saygılar
i.durmuş
İyi etmişsiniz .İlk önceleri ben de yazdığım yorumlarımı bir araya topladım.
Yazı olarak saklıyorum hâlâ.
Aslında yorum yazılacak değerde şiir bulmak da önemli.
Öyle şiirler var ki, Bir kıta ama içinde dünyayı barındırıyor.
Gereken yere yorum yazıyorum .
Bazı şiirlerde var okuyorum şiirle bakışıyoruz belki o anki ruh halim ya da şiirin bana hitap etmemesi hiç bir şey hissetmiyorum.Ama yine de bir emek var ve bende bir zaman harcamışım gerekeni yazıyorum.
Selam ve saygılarımla.
Şiirin paylaşılması,duygunun kendi sınırlarımızdan taşıp hiç görmediğimiz,sesini-kokusunu-rengini...bilmediğimiz insanlarla ulaştırılması....galiba ilk adım önemli bir cesaret.Duygu kabımızın taşırdığı dalganın uzak kıyılara gidişini izlemek güzel.Bir süre sonra da dalganın bıraktığı izin peşine düşüyor insan.Paylaşmak güzeldir.