GELECEĞE DAİR UMUTLAR
Hayallerimiz, geleceğe dair umutlarımızdır. Hayal kurabilen, bunu başarabilen kişi geleceğe dair bir umut besliyor olabilir. Hayal kuran insan yaşıyor demektir.
Hayat kişiye her istediğini vermeyebilir. Bir tarafını eksik bırakabilir. Bu eksik yanının da bir gün tamamlanacağını umut etmek bu umutlarının onu hayal kurmaya teşvik etmesi, yönlendirmesi kaçınılmazdır doğal olarak.
Kurmuş olduğumuz hayaller bize aittir. Bu yüzden onları dilediğimiz gibi şekillendirmekte özgürüzdür. Öyle ki hayatın bile bir sonu varken hayallerin bir sonu yoktur, olmamalıdır.
Gerçekleşmesi ya da gerçekleşmemesi hiç önemli değildir. Önemli olan insanın bu umudu beslemesidir. Hayal kurmak aslında bir bakıma insanın kendisinden ve gerçeklerden kaçışıdır da. Bir tür rehabilitasyon, yenilenme…
Hayal kurmak iyidir. Ama çok önemli bir ayrıntıyı da gözden kaçırmamak gerekir. Hayâller kişiyi asla hayatın gerçeklerinden uzaklaştırmamalıdır. Dengeyi çok iyi kurmak gerekir ki kişiye yol gösterici kılavuz olabilsin. Aksi takdirde gerçeklerden uzaklaşmak insanı daha olumsuz bir durumun içine düşmesine neden olur. Bir başka deyişle hayal kurmak gerçeğe ulaşmanın başka bir yolu bile olabilir.Yeter ki gereği yapılabilsin.
ÖZGE AKIL