- 1153 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SANAT, RESİM SANATI VE BİZ
Herkes bilir ki bir millet için sanat, hayat demektir. Ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de gayet veciz bir şekilde dile getirdiği gibi “Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından birisi kopmuş demektir.” Milletlerin yaşaması, günden güne ilerleyip kalkınmış milletler ve devletlerarasında yerini alabilmesi için hayat damarlarının sağlıklı ve sağlam olması gerekir.
Bir milletin ilim adamına, fikir adamına, siyaset ve devlet adamına düşen en önemli görevlerden birisi, o millet için hayat kaynağı olan sanatı ciddiye almak, sanatçıya saygı göstermek, sanat hamlelerini desteklemek ve sanatın boy atacağı, serpilip gelişeceği ortamı hazırlamaktır.
Sanata, sanatçıya, sanat hareket ve hamlelerine gözünü kapatıp da ilerlemiş bir tek millet dahi yoktur dünya sahnesinde. İlerleyen ve gelişen bütün milletlerin sanat tarafları mutlaka ayaktadır, sağdır, diridir ve çiçekli bir şekilde günden güne gelişmektedir.
Şüphesiz, milletleri geliştiren, ileriye doğru koşturan çok önemli bir faktör olan sanatın da en önemli kolu güzel sanatlardır ve hayatın yaşanılır hale gelmesinde, güzelleşmesinde bu sanat dallarının önemi inkâr edilemez bir şekilde her yerden ve her alandan görülmektedir.
Özellikle resim sanatı için bu anlatılanlar daha çok geçerlidir ve resim sanatı insanın dünyayı tanıması ve güzel görmesiyle ilgilidir. Resim sanatı insana dünyayı ve dünya içindeki güzellikleri göstermesi bakımından hayatın canlanmasında, güzelleşmesinde ve yaşantımızın güzele doğru güzellikle ilerlemesinde başrolü oynamaktadır.
Elbette resim sanatının daha da gelişebilmesi ve ressamlarımızın dünya çapında eserler sunabilmesi ve genç ressamlarımızın yüreklenip çalışmalarını bütün hızıyla gerçekleştirebilmeleri için her sanatçı gibi teşvik görmeleri, desteklenmeleri ve yeni gelişmeler için donanımları sağlanmalıdır. Eğer bu sağlanmazsa, onlara rahat çizebilecekleri bir ortam hazırlanıp yeterli destek sağlanmazsa, onlar yüreklendirilip bir şekilde ödüllendirilmezse, bir müddet sonra hevesleri biter, enerjileri azalır, çalışmaları sekteye uğrayabilir.
Bundan dolayı her önemli sanat dalının sanatçısına olduğu gibi resim sanatına ilgi duyan gençlere, yetişmiş ve yetişmekte olan ressamlara, bu sanat dalının heveslilerine de gereken imkânları sağlamak ve bu sanat dalıyla uğraşanların rahat çalışabilecekleri ortamı hazırlamak, gerçekleştirip hizmetimize sundukları eserlerine yüz ve yürek uzatmak şarttır.
Durdu ŞAHİN