- 505 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Eyvah, ya Darwin yanılıyorsa?
Acaba?
Acaba Darwin yanılıyor olabilir mi?
Ya yaratılış gerçekse?
Ya Darwin’in evrim teorisi yıkılırsa?
Eyvah..!
Bir Darwin rüzgarıdır esiyor günlerdir.
Dünya kurulduğundan beri ortaya konulan en önemli teori, bilim dünyasının gözbebeği, bütün başka bilimsel teorilere yüz, beşyüz basabilecek, bütün diğer bilimsel teorileri gözden düşürecek mucize (!) teori.
Tekerleğin icadından, buhar türbininin keşfinden, uçağın icat edilmesinden, euklid teoreminden, pisagor bağıntısından bile en az üçbinbeşyüz gömlek üstün Darwin teorisi ve teorinin mucidi Darwin, adına ilan edilen bir yılda bilimsel bir derginin kapağından alaşağı edilebilir mi?
Tartışılan konu bu.
Teori ortaya atıldığından beri, dini çevrelerde özellikle kilise çevrelerinde ciddi eleştiri ve tepkilere neden oldu.
İnsanın maymundan evrilerek değil de, Yaratıcının kudretiyle tekamül ettiğine inanan çevrelerde şüpheyle karşılanan teori hakkında biraz da bilim dışı bir cepheleşme göze çarpıyor aynı zamanda.
Teorinin gerçek olduğuna ve yaratılış diye bir şey olmadığına inanan çevrelerde Darwin adeta peygamber muamelesi görür oldu, kendisinin bile böye bir şeyi beklemediği halde.
Kendi inanç dünyasını sorgulayan ya da inancı olmayan ateist çevrelerde daha sık görülen bu durum, beraberinde bilimdışı davranışları da taşır oldu.
Bilim, temelde şüphe etmeye dayandığı halde Darwin teorisine tam bir teslimiyetle iman eden, yani Darwin teorisinden şüphe etmeyen adeta bağnazca sarılan ve bunu bilimsel anlayışla bağdaştırdığını düşünen bir garabet de buna paralel olarak kendini gösterir oldu zaman zaman.
Çeşitli sosyal ve siyasi çıkarlar için bu konunun istismar edilmesi aslında anlaşılır bir şey.
Toplumu dönüştürmek isteyen çevreler, sadece bir teori olan ve yine bilimsel çevrelerde de yine bilimsel kanıtlarla aksi yönde görüşler belirtilen bu teoriyi kullanarak bazı dünya görüşü sahiplerini dönüştürebileceklerini, akıllarını karıştırabileceklerini umdular.
Komünist rejimler buna en açık örnektir mesela.
Rejimin sürekliliği için, muhalif cephe oluşturma potansiyeli olan çeşitli inanç sahibi toplulukların baskı altına alınmasında Darwin Teorisinin araç olarak kullanılması bu yüzdendir.
"Din afyondur" söylemlerini temellendirmek için önemli bir araç gibi görülmüştür uzun yıllardır.
Bilim tarihi boyunca ortaya konulan binlerce teoriden sadece birisinin bu denli öne çıkarılmasındaki, bu derece dokunulmaz ilan edilmesindeki, aksi bilimsel görüşlerin de bu denli peşin yargılarla reddedilebilmesi, ülkemizde bugün dahi yaşananlara bakıldığında beni haklı çıkartıyor.
Tübitak’ın bilim teknik dergisinin kapağından Darwin konusunun çıkarılmasına verilen tepkilere de bu gözle bakmayı doğru buluyorum.
Söz gelimi Darwinin evrim teorisi değil de, Cahit Arf’ın "Kuadratik Formlar" teorisi dergi kapağından kaldırılsaydı tepkiler aynı mı olacaktı acaba?
Tepkilerin salt bilimsel kaygılarla verildiğine inanmak zor.
Tepkiyi verenlerin potansiyellerine, dünya görüşlerine bakıldığında çok daha zor hatta...
Öyleyse bunca tepkinin nedeni neydi?
Bilen var mı?
Ben biliyorum.
Ama söylemem...
:)
YORUMLAR
sn. ozgurceyasam... Muhammed sav. bizim gönlümüzdedir.
Yani alaylı bir dille evinize götürün, 9 yaşındaki kız çocuğu türü sözlerle sizin küçük göstermeye gücünüz yetmez. Yerleri ve gökleri yaratan yüce Allah c.c. onu son peygamber olarak göndermiştir.
Sizin inanmıyor olmanız bu gerçeği değiştirmez ve size saldırı hakkı vermez.
Özgürce bir fikri paylaşmak, ille de değerlere saldırmak demek değildir.
Bu ülke ne çekiyorsa bilgisi olmadan fikri olanlardan çekiyor.
Sn. Erol Başçı
Hüseyin Üzmez konusunda yazdığımız yorumların tamamı yazılı ve görsel basına kendi yaptığı itiraflar doğrultusundadır. Gerekiyorsa o tarihteki yorumlarımızla basındaki beyanlarını karşılaştırın. Ayrıca bahsettiğiniz meczup koca bir şehrin belediye başkanlığı yapmaktadır. Sıradan bir meczup olarak hafifleştirici sebep gibi sunmayın.
Son olarak ülkede en çok dava açan kişi başbakandır... bir fazlası daha olabilirdi...
Rom@ntik tarafından 3/22/2009 9:07:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ti'ye aldığım konu ne yazık ki başka bir şey.
:)
Der demez hemen ti ye aldığım konuda yorum eklemişsiniz.
Suçu kesinleşmedikçe masum sayılır hususunu kastediyorum:)
Hüseyin Üzmez için yazdıklarınızı biliyorum, ona hüküm giymesini beklemeden demediğinizi bırakmamıştınız.Yanlış mı hatırlıyorum..
Balbaya öyle Üzmeze böyle olur mu a dost?
Ben aynaya baksam da bunu hatırlattığımı görüyorum sadece.:)
Bir meczubun peygamber yakıştırması şeklindeki şaklabanlığını da niye ciddiye alıp gereken cevabı vermediler diye yorum eklerken de keşke hassas olsaydınız.
Ben her Atatürkçüyüm diyene inanmıyorum, siz her meczuba mı inanıyorsunuz?
Başbakanın da tutup onu mahkemeye vermesini mi bekliyorsunuz bir de?
Balbay verseydi madem meczubu mahkemeye?
Ya da, darbeci zevat..
Komik bir dairede dönüp duruyoruz ya pes yani.
Sevgili ozgurceyasam, son derece kısıtlı, ateist sitelerden fırlamış , en az Romantik kardeşin yazdığı konu kadar saçma ve bilgi yetersizliğinden kaynaklı yorumunuzdan dehşete düşmemek mümkün değil.
Allah bilir, yazımın anafikrinden siz, Darwini övdüğümü zannetmişinizdir üstelik.
:)
Müslümanların ya da herhangi bir dine inanan insanların değerlerine zerre kadar saygı duymayan, çirkin yorumunuzu, bütün bilgi yoksunluğunuza rağmen hoş görmek mümkün değil.
Yanlış adrestesiniz.
Ateist, ya da din düşmanı bir yazı altında değilsiniz.
ÇOk okumanız lazım,çok...
erolbasci tarafından 3/22/2009 7:57:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Konu, sizin ti ye alamayacağınız kadar hassas.
Ortada peygamberlik yakıştırması var, belgeli şahitli.
Siz, dindarlık içerdiğini düşündüğünüz söylemlerinize rağmen 2. peygamberi kabul ediyorsanız; buyrun hayırlı uğurlu olsun.
Benim Peygamberim : Ahmet Muhammed Mustafa sav.
Son olarak darbe kotarıcısı diye hükmünü verdiğiniz şahıs ve diğer şahıslar daha hakkında Türk Ceza Mahkemeleri tarafından isnat edilen suçtan dolayı hüküm giymemiş, suçu sabit olmamış kişilerdir.
Devam eden bir dava hakkında hükümde bulunmak da ancak bir cahile yakışır.
Tutarlı olmayı tavsiye ederken sanırım aynaya bakıyordunuz :)
:)
Birilerine peygamber diyenler mahkemelerce suçlu bulunmadıkça masum kabul edilmeli bence:)
Darbe kotarıcısı Balbay için de, bazı suça karışmış zanlı emekli paşalar için de öyle demiyorlar mıydı?
Yargılansın, aklansın.Yargılama bitene kadar masum sayılmalı sonn derece şerefli ve saygınnn insanlar boşuboşuna suçlanmamalı:)
Bu durumda, peygamberlik yakıştırmasında bulunanları
yargıya mı havale etmeli, suç duyurusunda mı bulunmalı acep?
:)
Ya da tutarlı mı olsak ne?
Çocukluk yıllarımdan beri Darwin teorisine zaten mantık olarak itibar etmedim.
Darwin dediğiniz üzre peygamber muamelesi gördü mü ?
Onu bilemem ama yazık ki, ülkemizde bu yüzyılda dahi peygamber sıfatına layık görülenler var !
Hemde yüce Kuran ı Kerimde birçok ayette, bizlere bir daha peygamber gönderilmiyeceğine dair açık hükümler olmasına rağmen !
En kötüsü de; bu sıfata layık görülen zat, ekranlarda her konuyu saatlarce konuşmasına rağmen bu konuda hiç tepki vermiyor.
Eyy cahil, sen apaçık bir küfre gidiyorsun demiyor !
Hoşuna mı gidiyor ne ?
Sükut ikrardan mı geliyor ki ?
Saygıyla