- 1086 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
UMUT BİTMESİN
Her sabah aynı sayıda merdivenleri inerek sokağa çıkıyoruz.Her sabah değil aslında.Cuma ,Cumartesi,Pazar sabahı hariç .Bizden başka kimse olmuyor sokakta.Biz.Yani eşimle ben...Geride kalan 26 yıl,bizi herşeyden önce biribirine yakın iki insan yaptı.Geçinmeye gönlü olan iki insan olmayı başardık .Çocuklarımız büyüdü.Biz zor günleri,güzel günleri yaşadık.Yaşıyoruz.Her sabah aynı değil aslında.Biz de her sabah aynı değiliz.-Yıllar...yıllar...-Örneğin bir ay öncesine kadar her yan karanlıktı...Gecenin ortasında yola koyuluyorduk neredeyse.Ben akşamın beşinde dönüş yaptığım sokakları tanıyordum.Aynı sokakta 40 yıl.Aynı semtte 50 yıl.Sokaklarda bize benzer mi?
Sonra eşim caddenin karşısına geiyor,ben servisi bekliyorum.Aynı yollardan geçiyoruz her sabah.Serviste çok ender olarak gözlerimi kapatıyorum.Gözlerimi kapatınca aracın nerede olduğunu tahmin etmeye çalışıyorum.Virajarı,yokuşları,inişleri...İlginçtir çok kolaylıkla bulamıyorum.Motorun sesine kulak vererek tahmin yürütmeye çalışıyorum.Gözleri göremeyen insanlarda diğer duyuların gözlerin yerini alması bu yüklenmenin sonucu olabilir mi?
Her sabah radyo çalıyor serviste.Bazen güzel bir müzik. “Sesini biraz açar mısınız?”diyorum.Şarkı içimden geçiyor.
Her sabah ikinci köprüden geçiyoruz.Mavi her sabah değişiyor.Güzelim kıyılar,güzelim yalılar aşağılarda.Bir süre sonra kıyıyı sağ yanımıza alıp sürdürüyoruz yolcululuğumuzu.İllede o sandal.EMİRGAN iskelesinde bütün kış bağlıydı.Beni bekledi diye düşünüyorum.Bir halatla iskeleye bağlanmıştı.Nereye gitmeli?Kuzeye değil sanırım.Güneye..sonra uzaklara...Neden yorgun muyum?Neden bu illede gitmek?Ne çok korkuyorum denizden ve ne çok seviyorum denizi.
Her sabah merdivenleri çıkıyorum.Okulumun merdivenlerini.”Günaydın”Karşılaştığım genç yüzler,güzel aydınlık,mutlu yüzler,sesler,canlılık beni katıyor içine.Ne Emirgan’daki sandal,ne sabahın karanlığı hiç bir şey kalmıyor.Sadece “cancağzım,tatlım,bitanem”seslenişlerimle bilgi dokumaya koyuluyoruz.
Her sabah umutla yola koyuluyorum.Umut bitmesin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.