- 983 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aydededen Hasana mektuplar-1
… / Mart /2000
Hasan’ım
Sevgili Hasan, Bu günler senden bir mektup bekliyorum;Umarım o yetim çocuklara yardım eli uzatılsın diye etrafında çalışmalar sürdürüyorsundur.Unutma Hasan yetimlerin annesi –babası toplumdur.Toplum onları unutursa ;O toplumu Allah unutur…
Verdiğin mücadelenin neler olduğunu ve mücadelenin ne ürün verdiğini doğrusu merakla bekliyorum. Mektubunda bunlara değineceğinden hiç eminim.Beni çalışmalarından sıksık haberdar edersen çok memnun olacağım…
Yardımlaşma toplumun kenetlenmesi için elzemdir.Yetimini ,yoksulunu unutan toplumlar unufak olurlar…Toplumu toplum yapan aralarındaki yardımlaşmadır.
Toplumda herkes birbiriyle yardımlaşmalı.Akrabalar birbiriyle yardımlaşacaklar…Komşular ,Sokaklar birbiriyle yardımlaşacaklar…Şehirler köyler birbiriyle yardımlaşacaklar…işte o zaman toplum acılardan kurtulurBüyük başarılara imza atan toplumlar yardımlaşmayı başarmış toplumlar oldu…Bir elin nesi var iki elin sesi var Hasan.
Evler evlerle,Köyler köylerle yardımlaşırsa acılar dinecektir…Büyük işler başarılacaktır.Aklımdayken sorayım sizin köyün camisi bitti mi…minaresi güzel oldu mu…Bitmediyse büyük şehirlere gidin para toplayın . Oturup karadüşüncelere dalmayın
Yardımlaşmayı becerirsek Topluma yardımlaşmayı yerleştirirsek Zor ve büyük işlerle karşılaşınca kara kara düşüncelere dalmayız.Hasan’ım ,Önce ailenden başlayarak herkese yardımlaşmayı öğütle.Yardımlaşan bir toplum oluştur.
Yardımlaşan bir toplum oluştuğunda toplumda aç açık kalmaz…Toplumda düşmanlık kalmaz…İşte toplumların hali : bir tarafta aç açık ;bir tarafta zevk u sefda olanlar…Böyle bir toplumun fertleri bir birinin düşmanıdır.
Yüce Allah birbirini unutan toplumlara rahmet nazarı ile bakmaz…
Hasan, yardımlaşan toplum oluşturduğumuz zaman ,Toplumda güvensiz ve karamsar insanlar görmeyeceksin…
Baki selam ve dua…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.