- 718 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞKIN ANATOMİSİ
AŞK, sosyal antropologlara göre:seksüel bir tutkudur.Şairlerin özlemli ve duygulu şarkılarıdır.Psikologlara göre:Aşk,hem normal hem de nörotik olmaktır,yaratıcı ve yıkıcıdır.Filozoflara göre de Aşk erkekler için başkadır,kadınlar için başka.Ama herkes için iyiliğin ve kötülüğün,güzelliğin ve çirkinliğin başlıca kaynağıdır.
Elime yeni aldığım kitabın arkasında bunlar yazılıydı...İlgimi çekti.Kitabın ismi de: "Aşkın Anatomisi ".İlk sahifesini çevirdim.İçindekiler,üç bölümden oluşuyor.1.Aşkın Yolu 2.Aşkın Anlamı 3.Aşkın Gücü.Önsözünde Tolstoy ’un ismi geçiyor.Tolstoy,günlüğünde, " İnsanların aşk dedikleri şeyi bilmiyorum" diye itiraf eder." Aşk şimdiye kadar okuduklarım ve duyduklarım gibiyse,ben aşkı hiç tatmadım." Fakat günlüğünde bir başka anı şöyle başlar:A’ yı bir an gördüm.Tanrım,ne çekici,ne güzel!...Kendimi,bugün koskocaman,yaşlı ormanda bir budala,bir vahşi gibi hissettim.Günlerce boşyere beklemişim demek.Teni nasıl pembe,gözlerine kadar da ışıl ışıldı.Hayatımda hiç duymadığım bir aşkla tutkunum ona.Ondan başka bir şey düşünemiyor,ölesiye ızdırap çekiyorum."
"Bütün edebiyatta aşka rastlanır." der D’Arcy. "fakat geçici olarak değil,edebiyatın özü olarak ve şaşırtacak derecede değişik biçimlerde." Bu karışık ve kaçınılmaz evrende aşk,kişisel bir biçim;kişiliğin,içinde bulunulan duruma karşı koyuşudur.
Russell; "Bir kadını elde etmekte güçlük çekmeyen bir erkeğin duyguları,romantik aşk biçimine girmez." diye yazıyor.Kitabı şöyle bir yüzeysel olarak karıştırdım.Bir kaç yere gözüm takıldı.
"Sevgi" kelimesi kadın ve erkek içinaynı anlama gelmez ve bu da onları ayıran başlıca anlaşmazlık konularından biridir.Byron’un pek güzel belittiği gibi, "Aşk,erkeğin hayatının yalnız bir parçası,kadının ise bütün varlığıdır."
G.Gusdorf,insanın aşktan ne beklediğini şöyle özetlemektedir:"Aşk,bizim kendi içimizden çıkmamızı sağlayarak kendi benliğimizi açıklar.Kendimize yabancı ve bizi tamamlayıcı olanla kurduğumuz bağlarla benliğimize olumlu olma niteliğini veririz..." Nietzsche, "Kadın olarak seven kadın,ancak daha çok kadınlaşır." yargısına varmış.Balsac da " Erkeğin hayatında ilk gelen şey, ün,kadınınkinde ise aşktır. demiş.
Bu kitabı ,kısa zamanda bitirip,özetini çıkarmalı,notlar almalıydım...Çümkü aşkı bilimsel olarak okuyacaktım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.