NEVRUZ MEKTUBU
Anneciğim bugün 21 Mart... Bahar bayramıymış bu gün.
Nevruz esir ruhları özgür kılan, üşüyen ruhları ısıtan, kardeşliğin, birliğin müjdesi;
Orta Asya’nın bozkırlarından Anadolu’nun kucağına oturmuş şanlı bir mazinin hatırası demez miydin sen?
Şimdi benim yüreğimi eziyor, un ufak ediyor anne...
Vatan bölmek isteyen güçlerin ellerine maşa olmuş, bana küfrediyor sanki Nevruz anne...
Bahar mı gelen, savaş mı anne? Düğünlerde toylarda toplar tüfekler atılır,
bir zafer mahiyetinde ruhlar okşanır ama kimseler ağlamaz, zarar görmez, üzülmez.
Ben birlik dirlik muştusu bilirken onu, Nevruz toyumu harp sanmış birileri anne...
Meğer öteki yüzü daha varmış anne, sen bunu öğretmemiştin bana...
Peki ben çocuğuma hangisini öğreteceğim anne? Hangiis gerçek hangisi sahte???
Bir anne yavrusuna nasıl bağlıysa, anne sadakatıyla sevmeli vatanını toprağını
diyordun ya, anneler yavrularını artık sevmiyor mu
ki vatana kasteden bebekler büyüyor anne?
Nevruzumuzu çalmışlar anne, umudumuzu, bizi...
Sırada vatanım mı var anne?
ben niye kutlayamıyorum coşkuyla bayramımı? Korku mu saldılar beniim bahar kokan ruhuma?
Anlamıyorum bizim bayramımız başkalarının savaşı mı?
Niye ellerinde taş sopa olan insanlar polise saldırıyor, niye yakıp yıkıyorlar etrafı?
O eller kalem tutmalıydı niye taş ve sopa?
Bayram demek kardeşlik demekse, bu kalleşlik niye anne?
Nevruz ateşi yüreğe düşünce ısıtır derdin ruhumuzu; ama bu düşen ateş acıtıyor canımı anne...
Bana düşman kardeşler yetişiyor yanı başımda anne...
Peki ama kardeşten düşman olur mu?
Ya düşmana kardeş denir mi?
Ellerindeki taşıdıkları resimdeki kim anne? Benim elimdekilere yüreğimdekilere hiç benzemiyor, ya bu bayrak da neyin nesi?
Ay yıldızsız bayrak olur mu anne? Her bez paçavrası bayrak olur mu?
Bayrakları bayrak yapan kan kimin kanı anne?
Peki anne, bayrak yakanın bayrağı, vatan bölenin vatanı olur mu?
Sanırım biz de suçluyuz anne... Nevruza ihanet ettik ve düşmanımıza fırsat verdik.
Hiç değerini bilseydiniz bilseydik böyle mi olurdu?
Eğer sahip çıksaydık, gerçekten Nevruz’u Nevruz gibi kutlamasını becerebilseydik bu gün sözde Nevruz kutlamaları adı altında yapılan sahteliğe, ihanete, nankörlüğe meydan vermemiş olurduk...
Birlik beraberlik ve kardeşliğin timsali bayramlarımız bu hasletlerini her daim korumalıdır.
Yoksa Nevruz’da olduğu gibi bambaşka bir boyutta çıkar ortaya...
Ve akıllarda soru işareti bırakır annee, gelecek zihinlere damlayacak kara bir lekedir bu!!!
Düşman dediğin de mert olmalı derdin sen, düşmanlık bile adabına uygun yapılmalı değil
mi anne?
Beni sırtımdan vuranın ya karşıma çıkacak cesareti yok ya da yüzüme bakcak yüzü, değil mi anne?
Çoluk çocuğun ardına gizlenen sinsi bir şeytanın oyunundayım anne,
dua et de sağ çıkayım...
Zaferle döneyim seferlerimden...
Bütün zaferlerim senin için anne... Nevruzlarımız Nevruz olsun...
Hanife KURT
MARt 2008