İNANDIRICILIK
İnsanlar inandırıcı olmada bir garip oluyorlar. Kendini inandıramadığı konularda başkasını inandırmak için çaba harcıyorlar. Kendisinin yaptığı bir işi başkasından yapmamalarını istiyorlar. Sigara içen, alkol alan, kumar oynayan bir kişi bu alışkanlıkların çok kötü olduğunu söylüyor. Çocuğundan, çevresindeki insanlardan bu alışkanlıklardan uzak durmasını istiyor. Demokrasiyi, özgürlüğü, hak ve hukuku çiğneyenler, karşısındaki insanlardan demokratik, özlükçü, hak ve hukuka saygılı olmalarını bekliyorlar. Kendisinin ailesinde uygulamadığı saygı, sevgi, hoşgörü kurallarını çocuğundan uygulamasını isteyen bir baba ve vatanını, milletini sevmeyen ve öğrencilerinden bu değerlere sahip çıkmasını isteyen öğretmenin durumu. Bu örnekleri yaşantımız içinde çoğaltabiliriz.
İnsan önce kendisini inandıracak. Yaşayacak. Daha sonra karşısındaki insanları inandıracak.
Kendisinin inanmadığını bana inandırmaya çalışan kişiye ancak ben gülerim.
Doğruyu söylemek değil, anlatmak güçtür.
YORUMLAR
Güzel bir konu seçmişsiniz..tebrikler..benimde bir katkım olsun konuya..
herkesin bildiği malum menkıbe;
İmam-ı Gazeli hazretlerine iyileştirsin diye bal yeme hastalığı olan bir çocuğu getirmişler. İmam-ı Gazali hazretleri hiç bir şey yapmadan şimdi gidin kırk gün sonra gelin demiş..gitmişler kırkbirinci gün gelmişler..İmam-ı Gazeli hazretleri elini çocuğun başına koymuş çok kısa bir dua okumuş ve bir daha bal yeme demiş..çok kısa süren bu işlemi gören çocuğun babası, hocam bizi 40 gün bunun içinmi beklettiniz? demiş..İmam-ı Gazeli hazretleri hayır demiş..ben o ilk geldiğiniz gün bal yemiştim. ozaman bu duanın ve nasihatın bir faydası olmazdı demiş....
.......sağlıcakla kalın...