- 420 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kasımpatı Gibiyim
Siz hiç kasımpatının ne kadar dirençli bir çiçek olduğunu bilir misiniz? Onlar Kasım ayının süsüdürler. Dallarından koparılırlar ama solmamak için günlerce direnirler. Diğer güller, laleler gibi değildirler.
Hep hayatımı Kasımpatı ile özdeştirmişimdir. Haytım boyunca hep dirençli bir insandım. Bunun ne kadar önemli olduğunu yakalandığım bu hastalığımı yenme mücadelesi verdiğim sırada daha da iyi öğrendim. Herkesin acaba gözüyle baktığı zaman mücadelemden vazgeçmedim. Çok zordu ama yendim.
Ben gerçek mutluluğu; kendime güvende buldum. Gecemin en karanlık zamanında bile ecele inat olsun diye yürek pencerweme güneş çizdim ve gecemi aydınlattım.
Hani bir söz vardır’’güneşi kaçırdım diye gözyaşı dökersen, yıldızları da göremezsin’’ ben yıldızları görmeme şansımı kaçırmadım. Hala daha yıldızlarla yaşıyorum.
Ben hayatım boyunca insanları yargılamadım, bunu yapamam eğrisi ile doğrusu ile insandır.Dünyanın en çaresiz yaratığıdır.Her zorluğu yenebiliyor olabilir ama yine de’’doğdukları gün, ölmeyede başladıkları’’ gerçeğini ortadan kaldıramamışlardır.
Ben hep iyilikleri sevmişimdir. İlkelerimden ilk sırada iyilikler vardır. Karşılıksız sevmek meleklere mahsustur derler, ben sevgimde her zaman karşılık beklememişimdir.Bana yapılan iyilikleri asla unutmamda, kötülükleri ise deniz kıyısına yazarım,dalgalar alıp gitsin diye. Çoğu zaman da yüreğimin dalgaları onları alıp götürür.
Mutluluk duyunca hep güleriz ve gülümseriz. Gülmek için illaki mutlu mu olmak gerkiyor. Ya mutlu değilsek; demek ki tebessüm bile edemeyiz.
Dost bulmak, dost edinmek hele bu zor günler de oldukça güç bir iş değil mi?
Az dostlarımız olsun ama gerçek olsun isteriz.
Ama dostum olsun istiyorsam ben de dost olmalıyım.Dostluklar; art niyesiz, iyiliklerle, güzel duygularla olmalı.
Dostunun gözünden akan yaş, senin de gözünden akmalıdır.
Dostunun dilindeki iyi söz, senin dilinde de olmalıdır.
Dosttun; kasımpatı gibi dayanıklı,kolayca solmayan, ayakta durabilen, hayallerinden, umutlarından vazgeçmeyen, sana geleceklere göğüs gerebilen olmalı.
Bunlar içinde; sınırsızca sevmeli ki her gönülde çiçek olacağına, bir gönülde buket olmalıdır.
YORUMLAR
kasımpatı olmak direnmek yaşamaya dimdik ayakta
polyanna olmak hep iyiye yormak olayları iyi penceresinden görmek
empati kurmak insanları yargılamamak
sevmek hep karşılık beklemeden
dosta değer vermek can bilmek
bunlar benim hayatfelsefemin bir kaçı
ve sizde de yazınız dada gördüm bunları.çok mutlu oldum.
kendime benzettim sizi
yada
size benzettim kendimi
ortak yönümüz çok
:))
tebrik ederim güzel kalemi daim olsun