- 747 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mucize Üzerine
Mucize, sözlük anlamıyla aciz bırakan, benzeri yapılamayan demektir. Terim olarak, Allah"ın peygamberleri aracılığıyla gösterdiği olağanüstü durumlardır. Hz. Musa"nın sihirleri asası ile yok etmesi , Hz. İsa"nın ölüyü diriltmesi, alaca hastalığını bir temasla iyileştirmesi, Hz. Muhammed`e verilen Kuranı Kerim, Hz muhammed`in bir işaretiyle ayın ikiye yarılması birer mucizedir.
Rabbimiz peygamberlere mucizeler bahşetti…
“Olanca yeminleriyle, eğer kendilerine bir ayet gelse, kesin olarak ona inanacaklarına dair Allah`a yemin ettiler. De ki: "Ayetler, ancak Allah Katındadır; onlara (mucizeler) gelse de kuşkusuz inanmayacaklarının şuurunda değil misiniz?”
(Enam Suresi, 109)
Tarihe bakıldığında mucizelerin kafirleri aciz bıraktığı ama onları imana getirmediği görülür
Tarihe bakıldığında , peş peşe elçiler göndererek yüce allah’ın dinini hakim kıldığı da görülür…Tarihe bakıldığında bir tarafta bir manevi işaretle peygamberlerin nurlu yoluna baş koyanlar…diğer tarafta mucizelere sihir diyerek meydandan kaçanlar görülür…
Mucizeler kafirleri küfürlerinden çevirmemiş... mucizeler sadece mü’minlerin kalplerini titretmiş takvalarını artırmış…
Bir söz vardır “anlayana sivri sinek saz …anlamayana davul zurna az…”Ne mutlu peygamberlerin nurlu yoluna baş koymuşlara…
Bu kural bu gün de geçerli ne mutlu miraç kandillerinde camileri dolduranlara ne mutlu Allah yazısı oluşmuş bir karpuz çekirdeğine bakıp kalbi titreyenlere…
Mucizeler peygamberlerin ,Peygamberlik davasının hak olduğunu, söylediklerinin doğruluğunu tasdik etmek için, -Allah`ın izniyle- izhar ettiği ve diğer insanların bir benzerini yapmaktan aciz kaldığı tabiat kanunları ve âdetlerüstü harikulade hadiselerdir.
Meydan okuması ,İnkarcıları aciz bırakması ...mucizenin özelliklerindendir
Mucizeler "Allah`ın izniyle" gerçekleşir…
“ Andolsun, senden önce de elçiler gönderdik, onlara eşler ve çocuklar verdik. Allah`ın izni olmaksızın
(hiç) bir elçiye herhangi bir ayeti (mucizeyi) getirmek olacak iş değildi. Her ecel (tesbit edilmiş süre) için
bir kitap (yazı, hüküm, son) vardır.” (Ra`d Suresi, 38)
Mucizelerde teknolojik işaretler de vardır...
Mucizelerin büyüğü Miraç mucizesine bakılsın,bu mucizede teknolojik ve imani işaretler görülür...
Miraç mucizesi şudur:
Müşriklerin zulüm ve baskılarını artırdıkları bir devrede Rabb`imiz Resulünü yeni bilgi ve müşahedelerle teselli ve takviye etmeyi murad buyurmuş… Hiç bir peygambere nasip etmediği büyük Mirac mucizesini son peygamberine nasip etmiş,Peygamberimize ahiret alemini temaşa ettirerek, Anlatacağı gerçekleri bizzat yerinde müşahede ettirmiş…
Mucize peygamberliğin ispat araçlarındandır, çoğu zaman istek üzerine gösterilir...
“Orada Zekeriya Rabbine dua etti: "Rabbim, bana Katından tertemiz bir soy armağan et. Doğrusu Sen, duaları işitensin" dedi. O mihrapta namaz kılarken, melekler ona seslendi: "Allah, sana Yahya`yı müjdeler.
O, Allah`tan olan bir kelimeyi (İsa`yı) doğrulayan, efendi, iffetli ve salihlerden bir peygamberdir." Dedi ki:
"Rabbim, bana gerçekten ihtiyarlık ulaşmışken ve karım da kısırken nasıl bir oğlum olabilir?" "Böyledir"
dedi, "Allah dilediğini yapar." (Al-i İmran Suresi, 38-40)
Mucizeler iki ana gruba ayrılmakta:
Hissî ve kevnî mucizeler ve Akli mucizeler
Hissî ve kevnî mucizeler de, mahiyet ve keyfiyet bakımından iki grupta toplanmaktadır.
Peygamberlerin mümtaz zatları ve kamil sıfatları ile ilgili fevkalade haller, üstün meziyetler ...Ve her peygambere verilen, o zamanki insanların duyu organları ile müşahede ettikleri tabiatüstü olaylar...
Bütün peygamberler, Allah`ın elçisi olduğunu ispat etmek için genellikle göze hitap eden hissî mucizeler göstermiştir. Bu fevkalade hadiseler, her peygamberin içinde yaşadığı dönem gereği ve insanların anlayışına göre emsalsiz sayılan ve başkalarının benzerini yapmakta aciz kalarak hayret edecekleri türdendir. Bu mucizeler ,Kur`ân-ı Kerim`le sabittir
Kaynaklarda Hz. Muhammed (sav)`den görülen yüz kadar hissî ve kevnî mucize nakledilmektedir. Kur`ân-ı Kerim`de zikredilen ve sahih hadislerle sabit, tevatür derecesine ulaşan İsra, Miraç ve İnşikak-ı Kamer mucizeleri zikredilenlerin başında gelir.
Akli mucize, akla ve vicdana hitap eden, her devirde geçerli olan, olağanüstü, bir harikadır.
Bu tür mucizeye örnek, yalnız Rasûlullah`a verilen ve O`nun en büyük mucizesi sayılan Kur`ân-ı Kerim`dir.
Kur`ân-ı Kerim, her zaman ve mekanda Hz. Muhammed (sav)`in peygamberliğini simgeleyecek bir mucizedir.
Kura-ı Kerim peygamberimizin en büyük mucizesi...Kur`an-ı Kerim kıyamete kadar onun peygamberliğine tanıklık edecek bir muzize...
Kur`ân gibi akli bir mucizenin, Hz. Muhammed (sav)’e verilip, daha önceki peygamberlerin hiç birine bir benzerinin verilmemesinin hikmeti; onların peygamberliklerinin bir sonraki peygamberin gönderilişine kadar ki belli zamanla sınırlı ve belirli bir millete mahsus olmasıdır.
Hz.Muhammed (sav)`in peygamberliği ise, kıyamet gününe kadar baki olduğu için, O’na; bütün insanların peygamberi olduğuna tanıklık edecek her devirde geçerli, akli bir mucize verildi.