- 384 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PAS GEÇ !...
Canım dostum,
Günümüzde bu kadar sıkıntının içerisinde bunalmadan deprasyona girmeden,üşütük (!) olmadan yani kafayı yemeden azda olsa huzurlu yaşamak istiyorsan
bendeniz,acizane bir reçete yazacağım.Lütfen beyninizin algılamalarına ince ayar yapıp
bazı şeyleri" pas geç" melisiniz.Yani bu pas geçme olayı,sadece uçaklara özgü değil.Geçenlerde ,ön takımları açılmayan Eskişehir uçağı,pisti pas geçip,yakıtını havada tükettikten sonra piste zorunlu iniş yapmıştı ya...Neyse..Bizim,havadakilerle işimiz yok.Birazdan kalemimden dökülecek olan kelimeler üzerinde inceden inceye düşünmenizi isterim.doğrusu..Yoksa vaziyet kötü.Kafayı,sert bir yerlere toslarsın da...Allah korusun,nice olur hallerin. Canım dostum,sen yine de bildiğini oku.Hani bir söz vardır ya: "-Hoca efendinin söylediklerini yap da,gittiği yoldan gitme " diye.
Canım dostum, bu dünya krizi,hepimizi etkiledi.Sen de bundan nasibini aldın.Büyüklerimizin, " Bize birşey olmaz,bizi teğet geçecek " sözlerine sen de inanmıştın.Onlar,bizlerin büyüğü idi.Hiç yalan söylerler miydi,imkansız...Tabiiki sen de devlet büyüklerinin sözlerine inandın.Kendine ait tetbiri almayı düşünmedin.Tüketimini , halkın ağzıyla söyleyecek olursam : "-bol-bolamat "yaptın.Kredi kartlarına yüklendin.Kenara,köşeye üç,beş kuruş artırıp da saklamadın.Yani benden duymadığın için hepsine de pas geçtin.Eee!.. Gerçeklerden kaçamazsın.Deve kuşu misali kafanı,kuma soksan bile...Çok sevdiğin patronun, diğerleri gibi seni de kapı dışarı etti,değil mi.Eline az da olsa tazminatını vermiştir.(alabildiysen,şanslısın.)
Canım dostum,bundan böyle çaresiz günlerin kucağında;sandalın,denizin dalgalarında sallanması misali salllanıp duracaksın.Bu kurtlar sofrasında sen de şansını deneyecek, acımasız kavgaya istemesen de katılacaksın.İşte tam bu esnada ayakkabıları sivri uçlu,takım elbiseli,konuşması yerinde ,ağzı laf yapan yamyamın birisi,seninle ahbaplık kurmanın yollarını aramaya başlamıştır. "-Seninle birlikte çok güzel işler yaparız.Ortak olalım.Şu çeşit markalı malı,düşük fiyattan tokatlarsak tamamdır.Karı,paylaşırız.Daha neler yapmayız ki.Yeterki sen bi he de,gerisi kolay." İşte kurtlar sofrasında sana ilk çalımı atmaya çalışan yamyamın,çakalın ta kendisi..Sana söylüyorum,bu yamyamı PAS GEÇ.
Nasıl yani dersen?Bu ortaklığın altında çapanoğlu (!)yatıyor.Şu senin işten çıkarıldığında az da olsa aldığın tazminat var ya. Sivri uçlu,takım elbiseli uyanık,senin tazminatına göz dikmiştir.Bilesin... Velev ki ortak oldun .O’na inandın.İstanbul’ dan bir araba dolusu malı aldınız.Ortağın, karşıya iki aylık çeki yazdı.Tam o esnada karşıdaki tüccar,çekin arkasına senin adını soyadı ciro yaptırıp imzalattı.Ortak değil misin?.Senin aklında şeytanlık yok ya.Uyanık ortağınla bir süre çalışırsınız.O,daha önceden planını yapmıştır.Mal ve yaptığınız nakit ile kayıplara karışır.İşte o zaman yanarsın,keten helvası gibi.Sen kalırsın sap gibi ortada.Kanun,çekin sahibini aramaz,senin yakandan yapışır.Dürüst bir adamsın ya..İşte bunların başına gelmemesi için uyanık arkadaşına kibarca işin başında "PAS GEÇ" Pas geçki,canın yanmasın.
İşsiz günlerinden bir gün sokakta dalgın dalgın yürüyorsundur.Tinercilerin bulunduğu yerden geçmektesin.Bir tanesi,öne fırlar,senden kibarca haraç ister".Haraç adı üstünde,kibarca istenilir mi "diye düşünmüş olabilirsin.Elini cebine at,ne çıkarsa ver gitsin.Aman ha efelenme.Efelenirsen,haraç istemenin şekli raconlu havaya dönüşür de karnına kebap şişlerini yersin.Allah korusun.Bu tinercileri,kibarca "PAS GEÇ"...
Yolda yürürken kendi kendine konuşarak,el kol sallayarak üstüne doğru gelen bir adama rastlarsan sakın ha ,gülme ona.Onun derdi,çok büyük dostum.İşini kaybettiği gibi kredi kartlarının borçları yüzünden evini ocağını da sattı.Ailesi,terki diyar etti,onu.Bu adamı hemen " PAS GEÇ "...
Akşam olup da akşamcıların mekanından geçersen,hemen oraları "PAS GEÇ".İçeri bir girersen var ya... Attığın iki tek ile dinlediğin dertler,iplik yumağı gibi ümüğünde birikirler de yutkunamazsın,nefessiz kalır,tahtalı köyü boylarsın sonra.PAS GEÇ.
Bir günün de böyle geçmiştir.Akşam eve döndüğünde karın rahatsız olmasın diye yedek anahtarla kapıyı açıp içeri girersin.(Çalıştığın zamanlar,korkusuzca eve geldiğinde herkesi korkudan titrettiğni sanardın ya,neyse.)Mutfağa hafiften kıvrılırsın.Aman Allah’ım o da ne !..Ocağın üzerindeki demlik susuzluktan kıpkırmızı olmuş.Ateş,hala yanıyor.Sen, hemen anlarsın ;karın ,çay yapmakiçin demliği ocağın üzerine bırakıp,salon da " Arka Sokaklar " flimine kendisini kaptırmış.Sorun yaratma.Hemen PAS GEÇ.Çaktırmadan ortalığı idare etmeye çalış.Yoksa karşı tepki sert olacaktır,bilesin.Karın,suçunu bastırmak için senin bütün zayıf taraflarına saldıracaktır.
"-Nasıl adamsın da,evde yemek yapacak malzeme yok da.."falan da filan da,anlayacağın.Bu sözlerin,şamar gibi suratında patlamasını istemiyorsan,zekanı kullan. "-Aman hatun,giden bir demlik olsun, zaten eskimişti.Yenisini alırım.Sen,üzme o tatlı canını."Böylece büyük fırtınaların kopmasını önlemiş olursun.
Kafandan atamadığın karabasanlarla bir köşeye ilişirsin,eğreti gibi..Küçük çocuğun,Cüneyt Arkın’ ın fliminden esinlenerek,elindeki ekmek bıçağı ile sana doğru naralar attığını sezdiğin anda hemen PAS GEÇ.İvedilikle yerini değiştirki çocuğun,hedefini şaşırsın.
Kızın okulda verilen ödevi çarşaf gibi önüne serip de sorular sormaya başladığında hemen PAS GEÇ.Şimdiki sistem, çok farklı.Büyük yalnış yaparsın,yoksa...
Büyük oğlan,bugünlerde kulağına küpe takıp,saçlarını öjeyle yukarı kaldırıyor ya, görmemezlikten gel.PAS GEÇ.Manitosuyla kimbilir ne engin denizlere açılıp kulaç atıyorlardır,birlikte...
...Velhasıl sevgili dostum,benden söylemesi bu kadar.Gerisi senin bileceğine kalmış.İster PAS GEÇ, istersende PAS GEÇME.Hadi ,sağlıcakla kal...