Yazmak.
Selamlar.
İnsanların yazması gerektiğine inanırım.Ne konuda ve her ne şekilde olursa olsun, mutlaka yazmak. Tabiki herkes yaşar kemal yada aziz nesin gibi yazamaz.
Yada herkes onlar gibi olamaz.
Veya, ancak özgürce yazmayı becerebilenler, kendini olabildiğince serbest bırakabilenler kayıtsızca yazmayı, kimseyi düşünmeden ve hiçbirşeyi derdetmeden,hatta beğenilmemeyi bile göze alabilenler, umursamaz biçimde, sadece sevdiği için, sevdiği biçimde yazabilenler, yani özgürce.
Bunu bilmiyorum, bilemem. Çünkü hiç o kadar kayıtsızca yazamadım, hep hayalim oldu öyle yazmak.Didime giderim bazen, dünyanın en güzel denizidir, o denizde yüzerken kendimi kaybederim, dünyadan koparım, bazende gördüğüm bir rüya gelir aklıma, hayatımda bir kerecik gördüğüm ve hiç unutmadığım bir rüya, uçuyordum rüyamda, kuş gibi, gerçek gibiydi uçuşum, işte öylesine rahat yazamadım ben, öylesine umursamaz, öylesine özgür yazmak isterdim.
Kim beğenir kim beğenmez diye düşünmeden, belki hayranlarım olur, yazılarımı bekleyen arzu eden, benim yazdıklarıma ihtiyaç duyanlar olur, belkide benden yazdıklarım için nefret eden, öldüresiye kin duyan düşmanlarım olurdiye düşünmeden yazmayı, öylesine yazmayı bir türlü beceremedim.
Yazmayı denediğim zamanlar oldu, yüzlerce sayfa yazdım, bazılarının dediği gibi bir noktada tıkanıp durmadım, hiçbir zaman ilham perimi kaybettiğim yada aradığımı, veya bulamadığımı söyleyemem, hep yanımdaydı aslında, hiç zorluk çekmedim yazmakta, hiç yazmayı beceremediğim olmadı.
Her seferinde yazdıklarımı yırtmamın sebebi bunlar değil.
Ne zaman yazmaya başlasam elime bir ustanın kitabı geçmiştir, mesela genellikle bu yaşar kemal olurdu, onun yazdıklarını okumaya başladığımda, hemen kitabın ikinci sayfasında, kendi yazdıklarımı yırtarak çöpe atardım.
Sonra üzülür özlerdim yazdığım yazıları, ama okuduğum şaheser bana yazdıklarımdaki eksikleride açıkça gösterir ve ben bunu anlardım.
Eksiğim özgürlüktü, kaygılarımdı, korkularımdı..
Eksiğim uçarcasına kuşlar gibi, rahat olamamaktı.
Birgün öylesine, öylesine yazabilirsem, öylesine yazmak isterim.....