- 557 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AYNI KAYNAKTAN YÜKSELEN İKİ IŞILTI
Yüce ALLAH’ın rahmeti ve bereketiyle selâmlarım sizleri…
Öncelikle kitapçık ve İncil kitabını bana gönderme inceliğinde bulunmuş olmanızın şükranesini sunmak isterim tüm içtenliğimle sizlere.Bu güzel yardımseverliğiniz ve fedakârlığınız inanın duygulandırdı beni bir Müslüman olarak.Bende sizlere bir Kur’anıkerim meal kitabı göndermek ve bu güzel davranışınıza bu şekilde mukabele etmek isterdim ancak benim içinde bulunduğum koşullar bunu yapmama şu an için engel.Şu mektup yazma eylemini bu kadar geciktirmiş olmaktan fazlasıyla müteessirim aslını isterseniz.Uzun süredir ailem tarafından evin bilinmez ücra bir köşesine saklanan kitapçığı ve incili aramakla meşgûl idim evimde.Size inandırıcı gelmeyecek belkide ama gönderilenleri e-posta adresimden mesajınızı aldığım günün ertesi günü bir öğle vakti içinde ’’tevafuk’’ eseri bulmuş bulundum ve dikkatle okumaya çalıştım, ebeveynimin bilgisi ve kontrolü dışında olmasına rağmen.’’Dinin Ötesinde’’ ismini taşıyan kitapçık, okuyucuyla sohbet eder havasının her kısmına esinlendirildiği, oldukça içten bir üslubun tercih edildiği güzel bir tanıtımdı kanaatimce.Benim için bu kitapçığın anlaşılmaz, soru işaretleriyle altı çizili kısımları da yok değildi açıkçası.Hıristiyanlığın dünya üzerinde en fazla mensubu bulunan dinlerin ilki olması bu dini inceleme merakı yükledi içime.Hocalarımın tavsiyesi üzerine iki Kur’anıkerim mealini okuduktan sonra okuma ve inceleme kararı aldım İncil’i. İslâm’ın Hıristiyanlığa yaklaşımını ve tutumunu göz önünde bulundurmaksızın İncil’ i okuma kararı almış olmamın bana çok az olsa da elimdeki kutsal eseri ’’tarafsız’’ şekilde inceleme fırsatı sunabileceğine inandım.Serinizin diğer kitaplarını edinebilmeyi paket içindeki anketi doldurma koşuluna bağlamışsınız…Anketi inceledim ve kitapçık içinde yer alan bilgileri iyi yansıtmadığını ve yansıtamayacağını düşünerek bu mektubu yazma gereksinimi duydum.Anketi hazırlayanın bir uzmandan yardım almasını öneririm ayrıca.
Sizlerle yüz yüze konuşabilmeyi, zihnimde takılı kalan soru ve sorunları dile getirmeyi, kutsal eserleri sizin eşliğinizde uzun uzun tahlil etmeyi isterdim biliyor musunuz ? ’’ Dinin Ötesinde ’’ isimli kitapçığın neredeyse her sayfasında soru işaretleriyle işaretlediğim ve işaretli kısımları anlama gayretinde bulunduğum bilgiler mevcut…Tüm bunları ilk mektubumda sıralamak istemedim, ilk mektubuma vereceğiniz tepkiyi değerlendirmeden evvel…Amacım tüm detay ve incelikleriyle dinin ötesinde bir görüş olduğunu düşündüğünüz bu düşünce ve kabûl sistemini anlayabilmek ve mensubu olduğum din ile arasındaki benzerlik ve farklılığı bizzat ortaya çıkarabilmek, görebilmek kendimce, her hangi bir etki altında kalmaksızın…
Kutsal eserleri gönderme inceliğinde bulunduğunuz için tekrar teşekkür eder ve sizleri ’’ Doğu ve Batı olmak üzere tüm farklı yönlerin ve tüm bir insanlığın benzersiz ve ’’ tek bir ’’ olan YARATICISI’ na ısmarlarım tüm içtenliğimle, sevgi ve saygıyla…