- 842 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MANŞETTEKİ ÖLÜ İNSANLAR
MANŞETTEKİ ÖLÜ İNSANLAR
Günümüz dünyasında sıkça karşılaştığımız bir olgudur.Bir olaydan öte yaşantımızın bir parçasıdır.Her evresine girmiştir hayatımızın.Onun üç yüz tane ineği var, seksen beş tane öküzü.Bunun tam bin beş yüz tane koyunu var,bankadaki parasının hesabını bilmez.Demek ki burada rakam sağ tarafta bulunan bolca sıfırın hikmetine bağlıdır.İşte bunun dört tane evi iki tane arabası var,daha düne kadar çulsuzun tekiydi.Tanrı yürü dedi kuluna oda yürüdü .
Bu ifadeleri toprağa dayalıda duyarız çoğu zaman,burada ifadenin başına ağa da koyabiliriz.,sağında ki sayıların sayısı hürmetine.Adamın tam on beş bin dönüm tarlası var,hem de dere kenarında.Dönümü bin metre kare yaparsa var onlar yapsın hesabı.Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış.Çukurova gibi bir bölgede yeterlidir bu sayı ağalık çizgisine.
Ege dede vardır,buna benzer coğrafyamın her yerinde olduğu gibi,On beş bin zeytin ağacı,adam yağdan çıkarır parayı paraya para demez.Buna benzer örnekler çoktur,sayılar öylesine girmiş ki içimize,içimiz/dışımız rakam fışkırır.Adamın bankada bilmem kaç trilyon parası vardır.Bileşik faizle yatırdı mı bankaya bir yıl sonra kaç bilmem trilyonu olur hesabında.
Manşetten duyururlar büyük puntolar halinde Filistin de ölen insan sayısını, Birkaç bin kadar,evet radyo ajansları ve televizyonlar deklare eder aynısını.Bir kaç bin kişi ölmüştür bunun sekiz yüz elli üç tanesi sivil halktan üç yüz yetmiş dördü çocuk kalanı kadın ve ihtiyardı,Aynen böyle söylerler manşetten matematiksel bir ifadenin neticesi;Öküz sayısı,zeytin ağaçların kök adedi,parası zengin tüccarların bankada ki bileşik faiz hesabıyla yağdan gelen paranın nasıl katlanıp arttığını, yatın, katın nasıl kuluçkadan çıktığını.
Yürekler sayıya gelmez oysa,bilmezler.Kimse bilemez,adam var yüreği beş para etmez,adam var yüreği paha biçilmez..Kaç tane duygu var insan yüreğinde ,kaç adet duygu var.Eline aldın mı düşünceler yumağını.Çözebildin mi bir çocuğun oyun içinde hangi duygular eşiğinde.Manşetler yazar bilmem kaç bin insan öldü Filistin de.
Bir ateş düştüğü zaman halkın yüreğine onu sayılarla ifade edemezsiniz.onu sayamazsınız o artık dünyanın tüm mazlum yüreklerindedir.Ölenlerin yasını tutuyorsa yaşayanlar onları da hesaba katacaksınız.
Yangın düştüyse Filistin yanıyordur,bir ev değildir yanan ,binlerce falan değil ;aslında mazlum halktır.Halkın sayısı yoktur.O saydıkça artan bir sevgidir. Sense ölenleri saymaktasın farkında bile değilsin,bak sen dahi ağlamaktasın.Yandı ocaklar bir bir söndü umutlar.Yerlere saçıldı kanlara bulandı gelinlik kızın al yazması,çeyiz sandığı.Umutları bitti çocukların,bilmem kaçıncı asrına uygar dünyanın.Taş üstünde taş kalmadı..Baykuş bile tünemedi sönen ocakların bacalarına.Saydınız mı bacaya tünemeyen baykuşları.Kaç taş yıkıldı duvarlardan,yada kaç metreyi bulurdu insan cesetleri yan yana konsaydı.Bulur muydu sizin oradan burayı.Bilimsel olarak bellidir bir insan vücudun da kaç litre kan vardır.Toplasalardı kaç ton yapardı Gazze de ölen insanların ki.Yüzde kaç ederdi Fransız mahzenlerindeki şarabın.Hangisi daha çoktur.Al sana yapacaksan hesap.Öyle iri iri puntolarla yazma birkaç bin insan öldü diye.
Maltepe/08.03.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.